sibonan Napisano 25 Października 2010 Napisano 25 Października 2010 Czy ktoś jest użytkownikiem obręczy jak w temacie? Potrzebuję zapleść wytrzymałe koła pod v-ki przy jednocześnie umiarkowanej wadze i cenie do 100zł za obręcz. Słyszałem i wyczytałem (na mtbr) że maviki 317 mogą nie wytrzymać wiekszej wagi - moja z rowerem ok. 105kg. Ktoś mi polecił Alexy Crostini M1.1, jest to podobno mocna obręcz trzykomorowa o wadze 520g, dość szeroka irelatywnie tania. Powiedzino mi też, że odpowiedznikiem Crostini u Mavica będzie 719tka ale ta kosztuje 180zł i waży prawie tyle co Crostini. Proszę o radę co bedzie mocniejsze Mavic XM 317 czy Alex Rims Crostini M1.1. Z góry dzięki za podpowiedź. Aha...bedę używał z oponami Conti Race King 2.0.
darty24 Napisano 25 Października 2010 Napisano 25 Października 2010 Mogę Tobie napisać tyle, że ten kto przestrzegł Ciebie o tym, że 105 kg to za dużo na maviki raczej nie miał racji. IMO 317 jest jedną z lepszych propozycji do stówki. Proponuję abyś opisał na ile chcesz otworów obręcz. Dla przykładu i świętego spokoju napiszę, że ja ważę goło 85 kg plus ubranie, buty, ekwipunek z jakim na codzień się poruszam a do tego rower na stalowej ramie o wadze ok 15 kg to chyba dość aby stwierdzić, że obręcz jest solidna. Zapleć ją sobie na DT Championach lub cieniowanych Comp. Ja mam 36 otw pod vki i tylko problem z tym, że niepoprawnie zaplotłem sobie szprychy. Któregoś razu łańcuch dość solidnie zakleszczył mi się pomiędzy kasetą a szprychami i je troche poździerał. Jedna z nich pękła dziś... ale od 20-go marca tego roku koło było katowane, nie obyło się bez kontr szprychami ale... to wg mnie tylko kosmetyka i wina złego zaplotu. Powodzenia w wyborze. Ja stawiam na 317kę
Klosiu Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Ja jezdze na kolach z X317 pod tarcze i na cieniowanych na 1.8mm Sapimach i nie mam zastrzezen, kola mam juz drugi rok, nie oszczedzam ich, jezdze po kilkanascie maratonowo giga rocznie, wiec dostaja wycisk. Raz centrowalem malutkie kilkumilimetrowe bicie, poza tym wszystko ok. Bardzo dobry kompromis wagi, wytrzymalosci i ceny. Waze niemalo, najczesciej miedzy 80 a 90kg.
Schwefel Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 XM317 mają limit 90kg czyli dużo za dużo ważysz z rowerem.
marcinusz Napisano 26 Października 2010 Napisano 26 Października 2010 Według producenta obręcze 317 są do 90kg wagi bikera. Jak rozumiem Ty=105kg-rower, czyli jakieś 92-93kg. Ja ujeżdżałem bardziej budżetową wersję XM117@32h ważąc nawet do 97kg (bez ekwipunku). Przez sezon(kilka kkm) lekko się rozcentrowały, w czym jak sądzę znacząco pomogły górskie wypady i to, że chyba nie były za dobrze naciągnięte. Podsumowując: 317 na pewno wystarczą. Pytanie tylko czy szprychy cieniowane czy nie i czy 32 czy 36 - zależy jak bardzo celujesz w wytrzymałość koła.
sibonan Napisano 14 Listopada 2010 Autor Napisano 14 Listopada 2010 dzięki za radę. zdecydowałem się na xm317disc/dt swiss champion/novatec 711 i 712.
nax Napisano 18 Stycznia 2011 Napisano 18 Stycznia 2011 To ja dla potomnych dopiszę, że od kilku lat (5,5 jakoś) jeżdżę na Alexrims Crostini z tyłu. Pracuje z tarczą. Nigdy nie prostowana, nie złapała centry mimo dwukrotnego zerwania szprych w górach i turlaniu się po nich dalej w tym stanie. Używana początkowo w XC na hardtailu, później coraz ciężej, potem przeszła ze mną na fulla do AM/Enduro. Waga 72-74kg, często katowana po górach z plecakiem ~15kg. Więc ze swojej strony polecam to była dobra inwestycja, mimo iż w moim wypadku dość przypadkowa
PKDeath Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Mam pytanie: jaka jest szerokość tych Maviców? Nigdzie nie mogę tego znaleźć, a przymierzam się do ich zakupu. (Nie chce mieć balonu z opony 2.2)
Mod Team mrmorty Napisano 11 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 11 Kwietnia 2011 Przeniosłem do właściwego działu
afly Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Bedę składał koło tylne na obręczy Mavic XM317 - czy 32 szprychy nie będzie mało? Ogólnie rower jeździ w typowym XC, góry go pewnie nie miną, ważę 85kg-90kg (rower ok. 12kg). Wiem o limicie wagowym dla tej obręczy. Niestety koło tylne sypneło sie w mało oczekiwanym momencie, miało wytrzymac ten sezon, nie mam dużych funduszy na nowe. Obręcz pod 32 szprychy kosztuje 95zł, pod 36szprych 110zł. Chyba, że zaproponujecie coś innego, w miare lekkiego? Szprychy bedą DT Competition.
marky5 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Mam pytanie: jaka jest szerokość tych Maviców? Nigdzie nie mogę tego znaleźć, a przymierzam się do ich zakupu. (Nie chce mieć balonu z opony 2.2) Miałem xm 317Disc i miały szerokosć 23mm.
rzymo Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Ważę niecałe 10kg mniej niż Ty, z tyłu mam 28-szprychowe koło własnie na XM317, szprychy tak samo cieniowane. Jakoś specjalnie go nie oszczędzam, od momentu złożenia cały czas proste.
5iatka Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 mam Mavic317 z NN 2,25 i wygląda, że jest ok. Max dla tej opony ( wg. www mavic'a ) to 2,3 Chciałbym założyć Fat Alberta 2,4 ale to już może być za dużo, chyba że ktoś sprawdzał i poleci. Faktem, że 2,2 oponka winna być dobrze ułożona na obręczy. ps. a wracajac do obręczy to przy moich swego czasu 80kg i "beskidowaniu" co nieco poprawek w naciągu szprych wymagała. Generalnie wytrzymała obręcz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.