Skocz do zawartości

[rower] Bulls Copperhead 3 PLUS vs. Kross Level A10


tomassekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam cyklomaniakow.

Jakis czas temu pisałem o wyborze roweru, zakochałem się w Bulls'ie http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=3487

Niedlugo stane przed koncowym wyborem, kwota jaką dysponuje to max 5 tyś PLN. Do Bulls'a mialem okazje się przymierzyc. Naprawde odpowiada mi ten rower...Krossa znalazlem w cenie ok 4900.

 

Przeznaczeniem roweru ma być turystyka górska, codzienne treningi asfalt,las, raz na jakiś czas maraton MTB.

 

Natknałem się takze na Krossa Level A10 http://www.ekross.pl/rowery-kross-kolekcja-2010-gorskie-mtb-xc-kross-level-a10-2010-o_l_159_2571.html nie mialem okazji przymierzenia się do niego, choć pod względem osprzętu wygrywa ;].. czy ktoś moglby wyperswadować mi roznice w codziennym uzytkowaniu na korzysc Bulls'a lub Krossa? Czy naprawde potrzebuje karbonu w ramie, XTR z tyłu? Czy geometria Krossa nie bedzie uciazliwa w turystyce gorskiej?

 

Waga Krossa 10.9kg - Bulls'a 11.2kg - co prawda po zakupie chcialem troche odchudzić byczka do tych 10.9-8, wiec naklad finansowy bylby podobny w obu wypadkach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rastatajm Mostek mostkiem, w bullsie tez moge założyc mostek na "minus" i kiere dać FLAT, ale chodzi mi o geometrie ramy, czy po takiej peracji bedzie to zblizone do Krossa?

 

porownałem geometrie obu ram:

frame.jpg

 

Kross Cube

TT [mm] 584 595

HT [mm] 120 130

SA [° ] 73,3 72,5

HA [° ] 70,3 70

CS [mm] 425 430

 

proszę mi wyjaśnic jak te kąty i dlugości bedą sie przekładały w jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Ja na stronie Bulls mam inne wymiary. Z czego brałeś? Wypadałoby jeszcze podać rozmiary dla których są te dane żeby była jasność. Co do geometrii Kross ze strony to mam wątpliwości na podstawie tego testu w bB. Przykładowo Cube czy Trek są zgodne z danymi producentów, a Kross nie. Pytanie komu wierzyć. Mi bardziej pasują te wymiary z gazety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spootnick Moje wymiary BULLSa pochodza ze str producenta bulls. Wymiary podane są dla ram 48cm w obu wypadkach... http://www.bulls.de/fileadmin/pictures/Katalogseiten_2010/geometriedaten_14-10-09

.pdf

Moze spojrzales na model Copperhead 3 Plus Carbon, tamten ma inna geo chyba.

 

"do ścigania lepsza jest wyciągnięta pozycja tzn. że rower powinien mieć długą górną rurę, sprzyja to lepszemu podjeżdżaniu, ale pogarsza zwrotność roweru.

- większa baza kół poprawia tłumienie drgań, ale pogarsza tłumienie roweru.

- kąt nachylenia rury podsiodłowej, w znaczący sposób determinuje styl pedałowania. Im jest większy, tym wymusza większą kadencję. Standard to ok. 73° .

- kąt nachylenia główki ramy, bezpośrednio wpływa na prowadzenie roweru. Im większy, tym trudniejsze prowadzenie. Standard do ok. 70° .

-długość tylnych widełek, Wpływa na bazę kół. Mniejszy wymiar, to lepiej dociążone koło, wpływa na stabilność jazdy i na zwrotność roweru. Standard to ok. 425mm."

 

zaczerpniete z podwieszonego o ramach XC. Dla mnie wynika z tego ze Bulls jest lepszą konstrukcją dla mnie:

- Dluzsza górna rura niż w Krossie (dociazone przednie kolo i lepsze pokonywanie wzniesien)

- Kąt głowki ramy 70 st. (Kross 70,3) powinien sprzyjać lepszemu prowadzeniu.

Kross ma o 5 mm dłuższy tylny trojkąt, nie znam sie na tyle, czy te 5 mm robi roznice w dociązaniu tylnego koła?

 

Chyba starczy tych wywodów :o

Póki co jestem za Bullsem, gdyż innych rowerow nie mialem okazji ogladać na zywo, chcialem zaczerpnac porad 'fachowcow', bo przez moje rece nie przewinelo sie wiele bikow :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem ja w tym samym .pdf widzę dla Bulls Copperhead 3 Plus/3/2/1 47cm następujące wartości:

TT [mm] 580

HT [mm] 140

SA [° ] 73

HA [° ] 70

CS [mm] 425

 

Przy takich wymiarach będzie gorsze dociążenie przedniego koła na podjazdach niż w Kross, ale powinien być stabilniejszy na zjazdach. Dla mnie ciągle otwarte jest pytanie jaki Kross ma właściwie kąt główki.

 

Ja bym zobaczył jeszcze inne rowery i nie kupował pierwszego którego widziałem :o

 

Fajny test między innymi z Bulls Copperhead 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...