Skocz do zawartości

[rower] kross a2 xt, merida matts 40-D czy trek 4300D


towroupas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

To mój pierwszy post więc wypada się przywitać. Jestem Marcin i jeżdżę na rowerze z komunii (Big Fork). W związku z tym, że robię coraz więcej kilometrów to postanowiłem kupić coś nowego.

Dlatego zakładam ten temat.

Potrzebuję roweru do jazdy w większości czasu do jazdy po utwierdzonej nawierzchni ale czasami także poza trasą :)Wybrałem więc mtb ( w razie czego zmienię w nim opony na cieńsze). Zależy mi na w miarę możliwości zrównoważonym osprzęcie (a nie np super rama a beznadziejne przerzutki) ponieważ raczej nie przewiduję ingerencji w sprzęcie - no poza wspomnianymi wcześniej oponami (chyba że jak poczytam forum to się bardziej wkręcę w tą tematykę).

Ale do rzeczy. Poczytałem forum, poprzeglądałem allegro i internet i wstępnie wybrałem 3 modele:

Merida Matts 40-D: http://www.skiteam.pl/rower/Merida/Matts-40-D/

Kross A2 XT: http://allegro.pl/kross-level-a2-xt-hamuce-tarczowe-hydrauliczne-i1263012232.html

Trek 4300D: http://www.skiteam.pl/rower/Trek/4300-d-2009/

 

Który byście wybrali? A może macie inne propozycje w cenie 1200-1800zł? (zaznaczam że 1800 to max i raczej wolałbym kupić coś za 1500 +/-100 - no chyba że za te 1800 byłoby coś powalającego bijące o głowę rowery za około 1500 :D

 

Liczę na pomoc i pozdrawiam.

Napisano

Z tych trzech rowerów które wymieniłeś najlepiej wypada Kross - najlepszy amor, przerzutki, manetki plus hamulce tarczowe. Ogólnie ten model zawsze był używany za rower z bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny.

Napisano

W tej cenie dobrze wypada Mbike, ale i Kross. Jeśli rower ma być pod rozbudowę - Kross. Ale jeśli ma być "out of the box", to Mbike. Dlaczego? W Krossie są hydrauliki... hmmm... Powiedzmy średniej klasy, w Mbike masz bardzo dobre V'ki, które z dobrymi klockami powalą niejedne tanie tarcze. A nie oszukujmy się, dobre tarczówki hydrauliczne kosztują mniej więcej połowę tego roweru :) Do tego Mbike ma 9b napęd, a Kross tylko 8. Dodatkowe koszta w Krossie, gdy chcemy przejść na 9b. Chyba, że kupisz Krossa a pierwsze co zrobisz, wymienisz w nim hamulce lub napęd (kaseta, łańcuch, korba, manetki) - będzie bardzo rozwojowy. Niemniej jednak Wybór należy do Ciebie - ale ja bym był przy Mbike, pomimo kosztów przy przejściu na tarcze.

No, a poza tym, Level waży ok. 14kg a Mbike... 11.8kg (wg. producenta)?

Na dalszą rozbudowę - Kross - sprawdzona rama.

Na 'out of the box" - Mbike.

Napisano

A nie oszukujmy się, dobre tarczówki hydrauliczne kosztują mniej więcej połowę tego roweru :)

 

Moim zdaniem na dobrą sprawę to tak można pisać o całej reszcie osprzętu jeśli mierzyć wszystko tą miarą...te hamulce nie są takie złe, sam jeździłem i naprawdę ogarniały.

Napisano

Moim zdaniem na dobrą sprawę to tak można pisać o całej reszcie osprzętu jeśli mierzyć wszystko tą miarą...te hamulce nie są takie złe, sam jeździłem i naprawdę ogarniały.

To tak, złe na pewno nie są, ale patrzę na nie też pod kątem dostępności części zamiennych (nie mówię o klockach) - tłoczki, uszczelki, oringi i inne badziewia, które bez większego problemu idzie dostać do Avida (nie, nie tego SD3 :)) czy Shimano, ale są większe problemy właśnie przy Tektro.

Tą miarą... wiesz, hamulce to jednak ten margines bezpieczeństwa, osobiście wolę sprawdzone V'ki niż niższej klasy tarczówki - bo przerzutką czy korbą się nie zatrzymasz :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...