towroupas Napisano 20 Października 2010 Napisano 20 Października 2010 Witam To mój pierwszy post więc wypada się przywitać. Jestem Marcin i jeżdżę na rowerze z komunii (Big Fork). W związku z tym, że robię coraz więcej kilometrów to postanowiłem kupić coś nowego. Dlatego zakładam ten temat. Potrzebuję roweru do jazdy w większości czasu do jazdy po utwierdzonej nawierzchni ale czasami także poza trasą :)Wybrałem więc mtb ( w razie czego zmienię w nim opony na cieńsze). Zależy mi na w miarę możliwości zrównoważonym osprzęcie (a nie np super rama a beznadziejne przerzutki) ponieważ raczej nie przewiduję ingerencji w sprzęcie - no poza wspomnianymi wcześniej oponami (chyba że jak poczytam forum to się bardziej wkręcę w tą tematykę). Ale do rzeczy. Poczytałem forum, poprzeglądałem allegro i internet i wstępnie wybrałem 3 modele: Merida Matts 40-D: http://www.skiteam.pl/rower/Merida/Matts-40-D/ Kross A2 XT: http://allegro.pl/kross-level-a2-xt-hamuce-tarczowe-hydrauliczne-i1263012232.html Trek 4300D: http://www.skiteam.pl/rower/Trek/4300-d-2009/ Który byście wybrali? A może macie inne propozycje w cenie 1200-1800zł? (zaznaczam że 1800 to max i raczej wolałbym kupić coś za 1500 +/-100 - no chyba że za te 1800 byłoby coś powalającego bijące o głowę rowery za około 1500 Liczę na pomoc i pozdrawiam.
kkkrajek18 Napisano 20 Października 2010 Napisano 20 Października 2010 ja mam coś powalającego:D : http://allegro.pl/rower-kellys-magic-goral-wyzszej-klasy-lublin-i1280546620.html Osprzętowo znacznie lepiej niż to co podałeś. Wybór należy do ciebie...
speedy95 Napisano 20 Października 2010 Napisano 20 Października 2010 Ja polecam taki http://allegro.pl/mbike-renegade-0-5-bialy-zest-5-prezentow-dhl-i1273771635.html Normalnie kosztuje 2099 a teraz przeceny i myślę że się opłaca ;d
towroupas Napisano 21 Października 2010 Autor Napisano 21 Października 2010 Za taką kasę vbrake'i? chyba podziękuję... I proszę o więcej opinii odnośnie wspomnianych modeli oraz innych przez Was polecanych.
rastatajm Napisano 21 Października 2010 Napisano 21 Października 2010 Z tych trzech rowerów które wymieniłeś najlepiej wypada Kross - najlepszy amor, przerzutki, manetki plus hamulce tarczowe. Ogólnie ten model zawsze był używany za rower z bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny.
adii22 Napisano 21 Października 2010 Napisano 21 Października 2010 W tej cenie dobrze wypada Mbike, ale i Kross. Jeśli rower ma być pod rozbudowę - Kross. Ale jeśli ma być "out of the box", to Mbike. Dlaczego? W Krossie są hydrauliki... hmmm... Powiedzmy średniej klasy, w Mbike masz bardzo dobre V'ki, które z dobrymi klockami powalą niejedne tanie tarcze. A nie oszukujmy się, dobre tarczówki hydrauliczne kosztują mniej więcej połowę tego roweru Do tego Mbike ma 9b napęd, a Kross tylko 8. Dodatkowe koszta w Krossie, gdy chcemy przejść na 9b. Chyba, że kupisz Krossa a pierwsze co zrobisz, wymienisz w nim hamulce lub napęd (kaseta, łańcuch, korba, manetki) - będzie bardzo rozwojowy. Niemniej jednak Wybór należy do Ciebie - ale ja bym był przy Mbike, pomimo kosztów przy przejściu na tarcze. No, a poza tym, Level waży ok. 14kg a Mbike... 11.8kg (wg. producenta)? Na dalszą rozbudowę - Kross - sprawdzona rama. Na 'out of the box" - Mbike.
speedy95 Napisano 21 Października 2010 Napisano 21 Października 2010 Ja mam Mbike sam. Te V-ki są bardzo dobre razem z klamkami FR5 to żylety. 11,8 na pewno nie waży. Niedługo może swój zważę to napiszę ;]
rastatajm Napisano 21 Października 2010 Napisano 21 Października 2010 A nie oszukujmy się, dobre tarczówki hydrauliczne kosztują mniej więcej połowę tego roweru Moim zdaniem na dobrą sprawę to tak można pisać o całej reszcie osprzętu jeśli mierzyć wszystko tą miarą...te hamulce nie są takie złe, sam jeździłem i naprawdę ogarniały.
adii22 Napisano 21 Października 2010 Napisano 21 Października 2010 Moim zdaniem na dobrą sprawę to tak można pisać o całej reszcie osprzętu jeśli mierzyć wszystko tą miarą...te hamulce nie są takie złe, sam jeździłem i naprawdę ogarniały. To tak, złe na pewno nie są, ale patrzę na nie też pod kątem dostępności części zamiennych (nie mówię o klockach) - tłoczki, uszczelki, oringi i inne badziewia, które bez większego problemu idzie dostać do Avida (nie, nie tego SD3 ) czy Shimano, ale są większe problemy właśnie przy Tektro. Tą miarą... wiesz, hamulce to jednak ten margines bezpieczeństwa, osobiście wolę sprawdzone V'ki niż niższej klasy tarczówki - bo przerzutką czy korbą się nie zatrzymasz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.