Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak nie wiesz ciągle jak to jest i czego chcesz, to może zrób sobie mój "rower zimowy". Rama 1,8 kg za 400 zł. Reszta części już docelowa: lekkie koła składane na ztr, frm, albo Crosmaxy ( jak już musiały by być Maviki). Widelec Fox albo Reba. Jak polubisz duże koło zmienisz ramę, jak nie - tylko cztery stówy w plecy... Co to za rama - - opisywany na 29erze B1 Axigon. Rama dość dziwna bo trzeba mieć dość długi mostek. Ale złożyłem ją w lutym 2009, a w maju tamtego roku dostałem nową z węgla, ale do dziś nie złożyłem innego roweru, mimo że na samej ramie do zyskania jest 600 g. Ułożyłem się do niej i korzystam z jej zalet. Są też małe wady, np siłowe sterowanie ( bo mam 56 cm kierownicy i to jest za mało). Błotodporna, mieści kapeć 2.35, bardziej zwrotna niż stare GF, aż się zastanawiam co poczuję jak wrócę do tej marki. Przesiadka jednorazowa na epika w Karpaczu, to poza miękkim tyłem i szeroką kierownicą - nie było różnicy w relacji; ja+koła+grunt... W testach dużo słyszymy o kątach i milimetrach, jednak w pewnym zakresie po przekopiowaniu właściwej sobie pozycji, dany rower jak mustang jest ujeżdżony. W 29 trzeba uważać tylko na szybkich i wąskich zakrętach 90 stopni. 26 cali składają się lepiej i jak jedziemy po wewnętrznej to nas wynosi na takich zakrętach, i robi się nieprzyjemnie jeżeli jedziemy w peletonie.

 

Myślę, zdecydujesz się zostać przy 29 i czy to będzie najner czy inny wynalazek, to może na zimę zostaniesz przy axigonie ( u mnie ze sztywnym przodem) , a ful 29 w góry i na wyścigi...

Od razu warto składać duże lekkie koła. Właśnie koła!!! Koncentrujesz się na ramie a koła to wyzwanie :-) Ogólnie na wyścigach płaskich to waga kół i gum daje efekt spowolnienienia jeżeli jest na przykład seria zakrętów 90. Wtedy na każdym z nich ludzie na startowych lekkich 26 odskakują na dwa- pięć metrów i trzeba wdepnąć w korby aby ruszyć mułem i wskoczyć na ogon. Moim zdaniem podczas takich tąpnięć prędkości kiedy z 10-15 km trzeba wejść na 35-40 najbardziej czuć masę rotowaną... Już zmiana opon( kiedyś dostępne były tylko takie koło 700 g) na Ralfy i lekkie dętki powaliła mnie pod tym względem a było 180 g na koło. Lekką obręczą dochodzi kolejne 100 g. Szprychy revolution odradzam - miałem z tyłu na 3 x , 32otw. I po każdym wyścigu korekty, wiotko, jak rozsadziłem piastę na trofi to już zaplot zrobiłem na cieniowanych tylko do 1,8 ( 70 kg wagi koło na 240 km przebiegu korygowane 4-5 razy, obręcz asymetryczna, hamulec V) Nowe szprychy, problem znikł, a doszło hamowanie tarczą.

 

No a w tym roku może czas sprawdzić te ztr. Zobaczymy

Napisano

A co myślicie o geometrii Anthema na 29' mam aktualnie mam 26 i myślę nad zmianą na wyższe teraz mam w L a dużego bym brał w M mam 185cm 81 nogi

Napisano

No niby M 29 ma rozmiar zbliżony do L 26, ale czy akurat tym należy się kierować przy wyborze 29 to nie wiem.

 

Przede wszystkim zwróciłbym jednak uwagę na to czy model w ogóle będzie do dostania w Polsce później niż na początku roku. W ostatnim bodaj Bb wyczytałem, że może być z tym problem.

 

A niezależnie zwróciłbym uwagę na to

 

http://www.giant-bicycles.com/en-US/news/15305/

Napisano

itr słusznie prawi. lekkie koła dużo zmieniają. spróbuje w tym roku z lekkimi laczkami się pościgać, szkoda że foss nie robi dętek do 29

Napisano

akurat koła to mi mały problem bo ztr + opona zwijana+ mleczko by było ale pytam o ten rower pod względem geometrii bo zawieszenie znam bdb koła są w planach a co do wady w usa to mnie zaintrygowała ale to co proponują nabywcom wydaje się śmieszne inni by wymieniali całe ramy albo proponowali zwrot kasy

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A słyszeliście o takim rowerze (właściwie o ramie): Tomac Flint 29 ? Rama według producenta waży 1530 gram i ma wg mnie świetną geometrię (teoretycznie, bo niestety nie miałem zaszczytu przetestować). Po za tym rower zbiera świetne opinie na zagranicznych forach. Ccena ramy to około 1700zł.

Napisano

Koledze chyba chodzi o stery 1,5 cala. O ile się nie mylę to Author ma na ten sezon takie ramki, tyle że nie wiem czy dostaniesz jakaś na 29cali osobno bo mają bardzo okrojoną ofertę jeśli chodzi o osobną sprzedaż. Na stronie Czechów tylko Revolt jest podany, ale to carbon więc i tak odpada.

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Dobra czas odkurzyć temat bo sezon 2012 zbliża się wielkimi krokami.

Troszkę km już zrobiłem na moim specu stumjumperze 21 cali alu i myślę od drugim sprzęcie.

W sumie potrzebuję ramę i widel, plus jakieś drobiazgi typu sztyca czy przednia przerzuta ale to zależy co się trafi.

Z widelcem nie powinno być problemu bo bardzo mi się podoba X-lock i chyba wybór będzie jeden czyli reba XX skok 100 (czytałem że można zmieniać skok na 80 czy nawet 120) i piasta chyba zwykła oś ( mam 3 koła przednie, więc nie ma sensu kombinować ze standardami na góry co najwyżej RWSa piasta)a rura sterowa szersza u dołu (teraz jest taki na allegro za 2 tys. ale na 1 i 1/8).

 

Co do ramy to tak to bym chciał by spełniała poniższe oczekiwania:

- materiał carbon najlepiej (ale może z przyczyn budżetowych być jakieś dobre alu to raczej w ostateczności)

- cena najlepiej koło 3 tys. 4 tys. to jeszcze akceptowalne ale musi być mega super hiper wypas a 5 tys. to już za drogo jak na nasze polskie realia (rama na maratony nie na deptak więc liczę żywotność na 2 sezony, a mało zarabiam i jestem po ślubie świeżo więc ci co przez to przeszli wiedzą o co chodzi, wcześniej bym nawet się nie zastanawiał jakbym coś chciał;))

- wysokość minimum 520 mm ze względy na długość nóg(ostatecznie 508 bo sztyca 400 razem daje 808 mm a 80-81 cm potrzebuje od środka suportu do prętów siodła) więcej niż 540 bym nie chciał bo to gigantyczna rama

- długość teraz mam 641 mm w poziomie i wydaje się za długa bo wspornik mam 80 mm, kolano w kierę to jakiś dziwny przypadek ale jak du..a za siodło to ręce (ramiona) mam na maksa wyprostowane w łokciach więc w poziomie więcej nie chce, może być mniej bo mam bardzo mało możliwości manewru (skrętu).

- przednia przerzutka nie chce z obejmą na dole bo zbiera się błoto 100 razy szybciej niż w 26 (jest to powiązane z krótkim trójkątem i mało miejsca na oponę) oraz przerzutka jest bardzo blisko koła (najlepiej coś takiego jak w accentcie peak29 gięcie ramy powyżej mocowania obejmy) może być na hak montowana ale nie E-type.

- tylna ośka najlepiej standard ponieważ mam 4 koła i już bym nic nie chciał zmieniać

- tylny trójkąt teraz mam 436 mm i może być dłuższy przez co będzie stabilniejszy na szybszych prostych zjazdach i co ma nie małe znaczenie by było więcej miejsca na oponę teraz praktycznie nic szerszego niż 2,0 nie montuje bo i tak lakieru na tylnych dolnych widełkach już nie mam

- ciąg linek może być i górne i dolne ważne by można było jakoś tak poprowadzić by było zabezpieczone przed błotem, nie chce jak w ninerze air 9 carbon linki z przodu wchodzą w główkę ramy tam jest za sztywne połączenie i pancerze pękają

- mocowanie hamulca tylnego nie ma znaczenia byle by nie było przekombinowane (np zaboo, że trzeba przez ramę przewód przeciągnąć w ostateczności mogę coś takiego zaakceptować ale wolałbym nie).

- sloping ramy jest to powiązane z rozmiarem i wysokością "kominka" rury podsiodłowej chodzi o to, że ramy mi pękały przy sztycy powyżej górnej rury przez to, że jakby za mało sztycy było w ramie dlatego jak mały rozmiar ramy to by był mały "kominek" a nie np 10 cm maszt i cała sztyca w ramie nie sięga poniżej dolnego "spawu" rury górnej do rury podsiodłowej (mam nadzieje, że zrozumiale napisałem ).

- wysokość suportu teraz mam (hymm muszę sprawdzić) niby 304 mm, powiem tak suport mógłby być o ten cm wyżej

- standard suportu najlepiej normalny (ewentualnie pressfit ale pod korbę XTR 970):P bo nie chce zmieniać korb XTR , no chyba że rama będzie naprawdę warta to może i BB 30 przeboleje ale to znowu dodatkowe koszta

- grubość sztycy można by rzec, że 31,6 bo mam eastona carbona ec90 chyba ale ona jest spłaszoczna z tyłu (wchodzi błoto i chyba jest luz roboczy, który spowodował pękniecie ramy przy kominku w poprzednim karbonie po 3 maratonach a wcześniej na alu sztycy tuna ponad 40 dni maratonowych i nic się nie działo), mam thomsona 27,2 no lub eastona ec90 też 30,9 (chodzi w alu specu i niby jest ok)

- miejsce na oponę bo teraz trze ramę przy szerokości 2,0 lub większym bieżniku i błocie lub przy minimalnym bici koła

- rama na 2 blaty, by np blat 40 zębów w miejsce środkowej tarczy nie tarł o ramę.

To chyba tyle

pierwsze moje kierunki to Orbea alma29 carbon minimalnie dłuższy tylny trójkąt, jest piękna i ma krótsza górna rurę 626 mm w poziomie i wtedy wspornik 90 lub 100 bym zamontował ale cena mnie troszkę blokuje.

Może wiecie co będzie ciekawego dostępne, póki co mam na czym jeździć i niby mi się nie spieszy mogę nawet na dostawę poczekać do kwietnia czy początku maja ale wolałbym mieć już rower do końca marca złożony, potem w sezonie szkoda czasu na grzebanie przy sprzęcie lepiej jeździć.

To tyle czekam na wszelkie propozycje.

Pozdrawiam

pyra

Napisano

on-one fajna czytałem i myślałem ale była dostępna tylko 18stka ;(, Ponadto czy to czasem nie jakas tajwańska wydmuszka , która można kupić taniej w innym malowaniu? bo mi przypomina troszkę rower Ewy.

A orbea niby 65mm poniżej linii osi piast to dużo czy mało??? bo nie wiem jak mierzyć do speca??

Pozdrawiam

pyra

 

A I ON-ONE JEST NA 1 I 1/8 ;(

ALE czy to taka różnica? bo teraz chyba wszytskie carbony są tak robione.

Pozdrawiam

pyra

Napisano (edytowane)

niby spec ma tyle samo, ale mam gdzies w glowie dyskusje, z ktorej wynikalo, ze wysokosc jest nie 305mm, a 29x

 

wg mnie w xc glowki stozkowe sa fanaberia, bo nawet jesli jest sztywniej, to co to daje, skoro wiekszosc smiga na wiotkich oskach...przy qr20 albo patencie speca z podkladkami 28mm i rws 9mm ma to jeszcze jakis sens, ale chyba i tak nie w xc, a powazniejszych odmianach

Edytowane przez nabial
Napisano

no właśnie a na maratony to chyba też nie ma znaczenia, do tego miałbym ze specem wymienne części a tak inne standardy to zawsze problem, on-one jest na press fit bb92 czyli praktycznie standard?

Bo wkłady od xtra mnie już wpieniają i chyba w końcu kupie coś na wymienne łożyska.

Także chyba nie ma co się spieszyć i zobaczymy co będzie a może ktoś zrobi wyprzedaż starych modeli ;) i coś w Polsce się wyhaczy.

Chłopaki z team29 trzymajcie ręce na pulsie.

Pozdrawiam

Pyra

 

czy czasem suport jest BB30???

Bo już się gubię.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...