itr Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 Jak nie wiesz ciągle jak to jest i czego chcesz, to może zrób sobie mój "rower zimowy". Rama 1,8 kg za 400 zł. Reszta części już docelowa: lekkie koła składane na ztr, frm, albo Crosmaxy ( jak już musiały by być Maviki). Widelec Fox albo Reba. Jak polubisz duże koło zmienisz ramę, jak nie - tylko cztery stówy w plecy... Co to za rama - - opisywany na 29erze B1 Axigon. Rama dość dziwna bo trzeba mieć dość długi mostek. Ale złożyłem ją w lutym 2009, a w maju tamtego roku dostałem nową z węgla, ale do dziś nie złożyłem innego roweru, mimo że na samej ramie do zyskania jest 600 g. Ułożyłem się do niej i korzystam z jej zalet. Są też małe wady, np siłowe sterowanie ( bo mam 56 cm kierownicy i to jest za mało). Błotodporna, mieści kapeć 2.35, bardziej zwrotna niż stare GF, aż się zastanawiam co poczuję jak wrócę do tej marki. Przesiadka jednorazowa na epika w Karpaczu, to poza miękkim tyłem i szeroką kierownicą - nie było różnicy w relacji; ja+koła+grunt... W testach dużo słyszymy o kątach i milimetrach, jednak w pewnym zakresie po przekopiowaniu właściwej sobie pozycji, dany rower jak mustang jest ujeżdżony. W 29 trzeba uważać tylko na szybkich i wąskich zakrętach 90 stopni. 26 cali składają się lepiej i jak jedziemy po wewnętrznej to nas wynosi na takich zakrętach, i robi się nieprzyjemnie jeżeli jedziemy w peletonie. Myślę, zdecydujesz się zostać przy 29 i czy to będzie najner czy inny wynalazek, to może na zimę zostaniesz przy axigonie ( u mnie ze sztywnym przodem) , a ful 29 w góry i na wyścigi... Od razu warto składać duże lekkie koła. Właśnie koła!!! Koncentrujesz się na ramie a koła to wyzwanie :-) Ogólnie na wyścigach płaskich to waga kół i gum daje efekt spowolnienienia jeżeli jest na przykład seria zakrętów 90. Wtedy na każdym z nich ludzie na startowych lekkich 26 odskakują na dwa- pięć metrów i trzeba wdepnąć w korby aby ruszyć mułem i wskoczyć na ogon. Moim zdaniem podczas takich tąpnięć prędkości kiedy z 10-15 km trzeba wejść na 35-40 najbardziej czuć masę rotowaną... Już zmiana opon( kiedyś dostępne były tylko takie koło 700 g) na Ralfy i lekkie dętki powaliła mnie pod tym względem a było 180 g na koło. Lekką obręczą dochodzi kolejne 100 g. Szprychy revolution odradzam - miałem z tyłu na 3 x , 32otw. I po każdym wyścigu korekty, wiotko, jak rozsadziłem piastę na trofi to już zaplot zrobiłem na cieniowanych tylko do 1,8 ( 70 kg wagi koło na 240 km przebiegu korygowane 4-5 razy, obręcz asymetryczna, hamulec V) Nowe szprychy, problem znikł, a doszło hamowanie tarczą. No a w tym roku może czas sprawdzić te ztr. Zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 A co myślicie o geometrii Anthema na 29' mam aktualnie mam 26 i myślę nad zmianą na wyższe teraz mam w L a dużego bym brał w M mam 185cm 81 nogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 No niby M 29 ma rozmiar zbliżony do L 26, ale czy akurat tym należy się kierować przy wyborze 29 to nie wiem. Przede wszystkim zwróciłbym jednak uwagę na to czy model w ogóle będzie do dostania w Polsce później niż na początku roku. W ostatnim bodaj Bb wyczytałem, że może być z tym problem. A niezależnie zwróciłbym uwagę na to http://www.giant-bicycles.com/en-US/news/15305/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 itr słusznie prawi. lekkie koła dużo zmieniają. spróbuje w tym roku z lekkimi laczkami się pościgać, szkoda że foss nie robi dętek do 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 akurat koła to mi mały problem bo ztr + opona zwijana+ mleczko by było ale pytam o ten rower pod względem geometrii bo zawieszenie znam bdb koła są w planach a co do wady w usa to mnie zaintrygowała ale to co proponują nabywcom wydaje się śmieszne inni by wymieniali całe ramy albo proponowali zwrot kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosu85 Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 A słyszeliście o takim rowerze (właściwie o ramie): Tomac Flint 29 ? Rama według producenta waży 1530 gram i ma wg mnie świetną geometrię (teoretycznie, bo niestety nie miałem zaszczytu przetestować). Po za tym rower zbiera świetne opinie na zagranicznych forach. Ccena ramy to około 1700zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 14 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 hymm fajny a ktoś zna jakaś alu ramę na grubsze stery i nie za kupę kasy jak niner? Pozdro pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 jeszcze powiedz, co tzn grubsze, bo mozna to zrozumiec na 3 sposoby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Koledze chyba chodzi o stery 1,5 cala. O ile się nie mylę to Author ma na ten sezon takie ramki, tyle że nie wiem czy dostaniesz jakaś na 29cali osobno bo mają bardzo okrojoną ofertę jeśli chodzi o osobną sprzedaż. Na stronie Czechów tylko Revolt jest podany, ale to carbon więc i tak odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Products/Bikes/Mountain/29er/Flash-29er-Carbon/Details/2527-1FS291SLBBQ-FLASH-CARBON-29ER-1 a obok alu: http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Products/Bikes/Mountain/29er/Flash-29er/Details/2522-1FA291LBLK-Flash-29er-1 Sprawdziłbym Lewego z dużym kołem... Nawet w swoim rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Dobra czas odkurzyć temat bo sezon 2012 zbliża się wielkimi krokami. Troszkę km już zrobiłem na moim specu stumjumperze 21 cali alu i myślę od drugim sprzęcie. W sumie potrzebuję ramę i widel, plus jakieś drobiazgi typu sztyca czy przednia przerzuta ale to zależy co się trafi. Z widelcem nie powinno być problemu bo bardzo mi się podoba X-lock i chyba wybór będzie jeden czyli reba XX skok 100 (czytałem że można zmieniać skok na 80 czy nawet 120) i piasta chyba zwykła oś ( mam 3 koła przednie, więc nie ma sensu kombinować ze standardami na góry co najwyżej RWSa piasta)a rura sterowa szersza u dołu (teraz jest taki na allegro za 2 tys. ale na 1 i 1/8). Co do ramy to tak to bym chciał by spełniała poniższe oczekiwania: - materiał carbon najlepiej (ale może z przyczyn budżetowych być jakieś dobre alu to raczej w ostateczności) - cena najlepiej koło 3 tys. 4 tys. to jeszcze akceptowalne ale musi być mega super hiper wypas a 5 tys. to już za drogo jak na nasze polskie realia (rama na maratony nie na deptak więc liczę żywotność na 2 sezony, a mało zarabiam i jestem po ślubie świeżo więc ci co przez to przeszli wiedzą o co chodzi, wcześniej bym nawet się nie zastanawiał jakbym coś chciał) - wysokość minimum 520 mm ze względy na długość nóg(ostatecznie 508 bo sztyca 400 razem daje 808 mm a 80-81 cm potrzebuje od środka suportu do prętów siodła) więcej niż 540 bym nie chciał bo to gigantyczna rama - długość teraz mam 641 mm w poziomie i wydaje się za długa bo wspornik mam 80 mm, kolano w kierę to jakiś dziwny przypadek ale jak du..a za siodło to ręce (ramiona) mam na maksa wyprostowane w łokciach więc w poziomie więcej nie chce, może być mniej bo mam bardzo mało możliwości manewru (skrętu). - przednia przerzutka nie chce z obejmą na dole bo zbiera się błoto 100 razy szybciej niż w 26 (jest to powiązane z krótkim trójkątem i mało miejsca na oponę) oraz przerzutka jest bardzo blisko koła (najlepiej coś takiego jak w accentcie peak29 gięcie ramy powyżej mocowania obejmy) może być na hak montowana ale nie E-type. - tylna ośka najlepiej standard ponieważ mam 4 koła i już bym nic nie chciał zmieniać - tylny trójkąt teraz mam 436 mm i może być dłuższy przez co będzie stabilniejszy na szybszych prostych zjazdach i co ma nie małe znaczenie by było więcej miejsca na oponę teraz praktycznie nic szerszego niż 2,0 nie montuje bo i tak lakieru na tylnych dolnych widełkach już nie mam - ciąg linek może być i górne i dolne ważne by można było jakoś tak poprowadzić by było zabezpieczone przed błotem, nie chce jak w ninerze air 9 carbon linki z przodu wchodzą w główkę ramy tam jest za sztywne połączenie i pancerze pękają - mocowanie hamulca tylnego nie ma znaczenia byle by nie było przekombinowane (np zaboo, że trzeba przez ramę przewód przeciągnąć w ostateczności mogę coś takiego zaakceptować ale wolałbym nie). - sloping ramy jest to powiązane z rozmiarem i wysokością "kominka" rury podsiodłowej chodzi o to, że ramy mi pękały przy sztycy powyżej górnej rury przez to, że jakby za mało sztycy było w ramie dlatego jak mały rozmiar ramy to by był mały "kominek" a nie np 10 cm maszt i cała sztyca w ramie nie sięga poniżej dolnego "spawu" rury górnej do rury podsiodłowej (mam nadzieje, że zrozumiale napisałem ). - wysokość suportu teraz mam (hymm muszę sprawdzić) niby 304 mm, powiem tak suport mógłby być o ten cm wyżej - standard suportu najlepiej normalny (ewentualnie pressfit ale pod korbę XTR 970) bo nie chce zmieniać korb XTR , no chyba że rama będzie naprawdę warta to może i BB 30 przeboleje ale to znowu dodatkowe koszta - grubość sztycy można by rzec, że 31,6 bo mam eastona carbona ec90 chyba ale ona jest spłaszoczna z tyłu (wchodzi błoto i chyba jest luz roboczy, który spowodował pękniecie ramy przy kominku w poprzednim karbonie po 3 maratonach a wcześniej na alu sztycy tuna ponad 40 dni maratonowych i nic się nie działo), mam thomsona 27,2 no lub eastona ec90 też 30,9 (chodzi w alu specu i niby jest ok) - miejsce na oponę bo teraz trze ramę przy szerokości 2,0 lub większym bieżniku i błocie lub przy minimalnym bici koła - rama na 2 blaty, by np blat 40 zębów w miejsce środkowej tarczy nie tarł o ramę. To chyba tyle pierwsze moje kierunki to Orbea alma29 carbon minimalnie dłuższy tylny trójkąt, jest piękna i ma krótsza górna rurę 626 mm w poziomie i wtedy wspornik 90 lub 100 bym zamontował ale cena mnie troszkę blokuje. Może wiecie co będzie ciekawego dostępne, póki co mam na czym jeździć i niby mi się nie spieszy mogę nawet na dostawę poczekać do kwietnia czy początku maja ale wolałbym mieć już rower do końca marca złożony, potem w sezonie szkoda czasu na grzebanie przy sprzęcie lepiej jeździć. To tyle czekam na wszelkie propozycje. Pozdrawiam pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) w rozmiarze xl dla ciebie orbejka idealna, ale sprawdz, czy wysokosc mufy ci pasuje http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOCAR29RACE/on-one-carbon-29er-race-frame - niby dlugosc taka, jak w specu, ale kat podsiodlowki dziala na twoja korzysc Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 on-one fajna czytałem i myślałem ale była dostępna tylko 18stka ;(, Ponadto czy to czasem nie jakas tajwańska wydmuszka , która można kupić taniej w innym malowaniu? bo mi przypomina troszkę rower Ewy. A orbea niby 65mm poniżej linii osi piast to dużo czy mało??? bo nie wiem jak mierzyć do speca?? Pozdrawiam pyra A I ON-ONE JEST NA 1 I 1/8 ;( ALE czy to taka różnica? bo teraz chyba wszytskie carbony są tak robione. Pozdrawiam pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) niby spec ma tyle samo, ale mam gdzies w glowie dyskusje, z ktorej wynikalo, ze wysokosc jest nie 305mm, a 29x wg mnie w xc glowki stozkowe sa fanaberia, bo nawet jesli jest sztywniej, to co to daje, skoro wiekszosc smiga na wiotkich oskach...przy qr20 albo patencie speca z podkladkami 28mm i rws 9mm ma to jeszcze jakis sens, ale chyba i tak nie w xc, a powazniejszych odmianach Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 no właśnie a na maratony to chyba też nie ma znaczenia, do tego miałbym ze specem wymienne części a tak inne standardy to zawsze problem, on-one jest na press fit bb92 czyli praktycznie standard? Bo wkłady od xtra mnie już wpieniają i chyba w końcu kupie coś na wymienne łożyska. Także chyba nie ma co się spieszyć i zobaczymy co będzie a może ktoś zrobi wyprzedaż starych modeli i coś w Polsce się wyhaczy. Chłopaki z team29 trzymajcie ręce na pulsie. Pozdrawiam Pyra czy czasem suport jest BB30??? Bo już się gubię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 http://cgi.ebay.pl/No-Limited-29-er-Carbon-/190568714910?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item2c5ec7d29e a ktoś wie co to za "chińszczyzna"?????? pozdrawiam pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Prawie 2x taniej: http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php?main_page=product_info&cPath=68&products_id=285 A tu masz wątek o chinolach na mtbr: http://forums.mtbr.com/29er-bikes/chinese-carbon-29er-640919.html Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi