Skocz do zawartości
  • 0

Rower dla kobiety


Gość Karolina

Pytanie

Napisano

Zacznę ulubiony przez wszystkich laików temat, czyli jaki rower mam sobie kupić? Nie chce iść do sklepu i wyjść z niego z rowerem wciśniętym przez sprzedawcę. Interesuje mnie rower, na którym mogłabym pojeździć w lesie i po mieście. Podobno crossowe rowery spełniają takie funkcje. Ale nie podobają mi się ich ramy, są jak typowe damki, a takich nie chcę. Podobają mi się damskie rowery górskie typu Scott Contessa albo Cube Wls Access Comp. To są typowo górskie, ale myślę, że dałyby też rade w mieście. I takiego roweru właśnie szukam, z takim wyglądem. Dla mnie liczy się wygląd, a piszę po to, żebyście doradzili mi w kwestii sprzętowej, której nie mam zielonego pojęcia. Nie chce kupić po prostu badziewia. Chciałabym, jeśli to możliwe, żebyście mi zaproponowali jakieś konkretne modele. Mam 169 cm i do wydania tak do 1700zł. Teraz chyba jest najlepszy moment, żeby kupić tego typu sprzęt ze względu na spore przeceny.

Dziękuje z góry :)

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower typu cross to taki który o niebo lepiej poradzi sobie na asfalcie ale da radę w terenie. Rower MTB to taki, którego żywiołem są bezdroża, ale i na asfalcie da radę. W dużym skrócie, oczywiście.

Istnieje spór o to, czy ramy MTB, tak zwane damskie, są dla kobiet wygodniejsze czy tez jest to kolejny chwyt marketingowy producentów. Miałem okazję przejechać sie na "damskim" Treku ale, ze względu na dystans, nie jest to miarodajne. Dla mnie, w każdym bądź razie, wielkiej różnicy nie było.

Pytanie 1: Gdzie, jak często i jakie dystanse zamierzasz jeździć.

 

Jak na nie odpowiesz, będziemy myśleć dalej.

Napisano

Że tak spytam bez ogródek, czy planujesz jeszcze rosnąć, czy to już raczej docelowo :rolleyes::blush: Istotny będzie dobór wielkości ramy, więc chciałbym wiedzieć, czy mamy szukać czegoś lekko rozwojowego.

Wygląd bardzo ważna rzecz, wiem bo jak szukałem roweru dla żony, to miał być PRZEDE WSZYSTKIM niebieski z siodłem z naturalnej brązowej skóry. Więc jak mogła byś określić również preferencje kolorystyczne, będzie łatwiej. Na ogół jest tak, że dany model w konkretnym wykonaniu sprzętowym jest w góra dwóch kolorach. Inny, być może atrakcyjniejszy kolor to już inny osprzęt i cena.

Nie dalej jak wczoraj "walczyłem" z jakimś dzieciakiem z Kielc, który nie dał sobie wytłumaczyć pewnych kwestii. Proponowałem mu wówczas taki rower:

http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2009-tylko-16-p-58.html

Nie wiem jak się zapatrujesz na tą polska markę, ale w tej cenie jest to dobra propozycja, no i wielkość ramy powinna być dla Ciebie odpowiednia.

Temat jest rozwojowy :D

pozdrawiam

Napisano

Generalnie rower jest mi potrzebny, żeby przemieszczać się do okolicznych miast, ale to są odległości do 15 km góra. Wole rower niż pociąg lub samochód. Poza tym mieszkam nad jeziorem i w pobliżu lasu, więc tam też często zaglądam. Teraz napiszę coś, co mam nadzieję, zostanie zrozumiane. Mój styl jazdy jest trochę dziki:) Nie potrafię powoli jeździć, więc zazwyczaj jadę jak wariat, wskakując na krawężniki itd. Moja koleżanka ma typowo damski rower,z jakimiś tam amortyzatorami, ale jadąc na nim czułam się jak na krowie. Zero sportowego zacięcia.

Bardzo chętnie będę odpowiadała na dalsze pytania, byle w efekcie stworzyć idealny rower dla mnie:)

Napisano

Hehe :D pomirot kojarzę tego dzieciaka :P Co do roweru to tak jak wyżej :) Jak masz jakieś bliższe określenia co do wyglądu to mile widziane :) Jeżeli nie to rozumiem, że mamy podawać propozycje, a Ty będziesz wtedy decydować, czy ładny, czy nie :D:D:D ??

Napisano

Nie zamierzam już rosnąć, ten proces już się u mnie zakończył na poziomie 169 cm. Co do kolorów, to w sumie obojętne, byle nie różowy., ale jak jakiś kolorowy się zdarzy to tym lepiej. Właśnie Contessy Scotta są takie kolorowe. Generalnie chodzi mi o to, żeby rower służył mi jakiś czas i był wytrzymały. Wcześniej napisałam jak jeżdżę i gdzie. Jakoś tak mi majaczą i podobają się górskie, damki są takie.. damskie:) Aha, jest jeszcze sprawa hamulców. Bo coraz więcej rowerów ma hamulce dyskowe zamiast v-brakeów. Czy jest jakaś różnica w tym? Dyskowe szybciej reagują? Pewnie rower jest trochę cięższy przez to, ale to nie ma znaczenia, chociaż 20 kilowej kobyły też nie chcę. Co chłopaki, ciężko ze mną będzie?

Pozdro dla was:)

Napisano

Domniemam, że chodzi ci o hamulce tarczowe ??? ;> Siła hamowania nie zawsze jest większa niż w V'kach. Zależy jakie hamulce. Generalnie według mnie główną zaletą tarczówek jest to, że jak koło ma centrę to hamulec i tak działa jak przed centrą :voodoo: Oczywiście odczucie hamowania tarczą, a V'kami jest całkiem inne :P

Napisano

Rozumiem, że propozycja Krossa nie znalazła u Ciebie uznania, więc szukam dalej :))

Co do hamulców, to tarczówki mają zarówno zalety jak i wady:

- odporne na pogodę, działają równie skutecznie jak złapią wodę czy błoto

- potrafią hałasować- tarcze mogą obierać o okładziny, a podczas hamowania, często wyją jak zarzynane prosię, szczególnie gdy jest mokro- dot. głównie niskich modeli.

- niektóre modele tarczówek mają słabą lub brak modulacji, tzn. działają 0-1, nie można hamować "trochę".

- tarczówki wyglądają bardziej :whistling: ...zawodowo

- tarczówki mogą być dla Ciebie kłopotliwe w użytkowaniu- odpowietrzanie, prostowanie tarcz, regulacja odległości klocków od tarczy po wyjęciu koła np. przy myciu, itp.

- jeśli to wszystko Ci nie przeszkadza, a wydajesz się być "twardą" osobą, to polecam tarcze.

Szybkość reakcji hamulca jest zależna od Ciebie, od luzu na klamce i odległości tarczy od okładzin, a przy v-kach klocków od obręczy.

Napisano

Wszystko przemawiałoby na tak, za tymi hamulcami tarczowymi, oprócz użytkowania: prostowanie, odpowietrzanie?? Co to jest?? Przeraziłeś mnie:) Myślałam, że nie trzeba tam nic kręcić z nimi i kombinować. Dla mnie to ma jeździć, bez większych komplikacji. Jakbym zaczęła coś poprawiać, to jestem pewna, że rower byłby w częściach, a tego bym nie chciała:)

Tamten Kross..nie podobał mi się hehehehe

To będzie dłuuugi wątek:)

Napisano

Nie to było moim celem, żeby Cię przerażać. Może być tak, że przejeździsz cały sezon nie dotykając się do hamulców i tak na ogół jest. Nie chcę jednak żebyś była rozczarowana jak coś nie pójdzie, będzie trzeć, hałasować itp. Musisz mieć świadomość, że wybór roweru jest dość ograniczony budżetem, ale coś pomyślimy :D

 

Ok, moje propozycje:

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/access-wls-comp/

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/Analog-2009/

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/access-comp-2009/

 

Sprzętowo są bardzo podobne, więc pozostaje ocena estetyczna.

Miałem CUBE-a i mogę powiedzieć, że mają bardzo dobry wskaźnik cena/ jakość.

Proszę o opinię zanim będę grzebał dalej :thumbsup:

Napisano

A może spodoba Ci się taki rower:

http://allegro.pl/rower-damski-mbike-fitness-pro-26-alu-wyprzedaz-i1272157684.html

Mbike to firma polska, ale produkują rowery na światowym poziomie. Mają korzystny stosunek jakości do ceny, a za oszczędzone pieniądze możesz kupić kask, spodenki, koszulkę rowerową, buty... Osprzęt jest niezły jak na jazdę amatorską i bez szaleństw.

Coś bardziej męskiego:

http://allegro.pl/mega-wyprzedaz-15-mbike-fitness-pro-17-pink-i1258449690.html

Niezły osprzęt, niezły amortyzator, ale też bez wielkich szaleństw.

Ale biorąc pod uwagę Twój "dziki" styl jazdy to chyba dopiero ten sprzęt wytrzymałby z Tobą B)

http://allegro.pl/rower-mbike-renegade-0-5-wysylka-najlepsze-gratis-i1264861382.html

Pamiętaj tylko by wybrać ramę w rozmiarze 17". Taka będzie odpowiednia do Twojego wzrostu. Najlepiej przejdź się do jakiegoś sklepu i przymierz się do roweru z ramą w tym rozmiarze. Jeśli chcesz sama poszukać to szukaj sprzętu z osprzętem klasy conajmniej shimano alivio a lepiej deore (przerzutki, manetki, piasty, hamulce, korby), amrtyzatorem najlepiej firmy rock shox, ewentualnie suntour (unikaj rst). Jednak w tym zakresie cenowym ciężko będzie znaleźć tak wyposażony nowy rower.

Powodzenia

Napisano

Podobają mi się:) Właśnie model access wls comp kolega polecał mi od razu, jak tylko powiedziałam mu, że potrzebuje rower. Mówisz, że jest będzie ok? Drugi z Twojej listy też jest fajny, jeśli chodzi o kolorystykę bo tylko to mogę ocenić:) WYchodzi na to, że pierwsza myśl jest najlepsza. Jakbyś coś znalazł jeszcze kolorowego np (ach te baby) to wrzuć. Aha i jaka rama byłaby najlepsza? 17stka?

Napisano

Podobają mi się:) Właśnie model access wls comp kolega polecał mi od razu, jak tylko powiedziałam mu, że potrzebuje rower. Mówisz, że jest będzie ok? Drugi z Twojej listy też jest fajny, jeśli chodzi o kolorystykę bo tylko to mogę ocenić:) WYchodzi na to, że pierwsza myśl jest najlepsza. Jakbyś coś znalazł jeszcze kolorowego np (ach te baby) to wrzuć. Aha i jaka rama byłaby najlepsza? 17stka?

 

Teoretycznie tak, 17" powinno być ok... jednak zawsze jest jakieś "ale". Zależy od geometrii. CUBE ma dość "krótkie ramy, bynajmniej w grupie męskich rowerów. Miałem CUBE-a LTD PRO 18" rama (175cm) i było ok. Teraz mam Specialized S-Works 17" i też jest ok. Przy czy ten drugi ma zupełnie inną geometrię. Może się okazać, że 16" przy innej ramie też będzie ok. Choć jak wspomniałem CUBE ma raczej "krótszą".

Wniosek jest jeden- jak masz możliwość, to najlepiej usiąść i pokręcić się po sklepie ;)

Napisano

Podobają mi się:) Właśnie model access wls comp kolega polecał mi od razu, jak tylko powiedziałam mu, że potrzebuje rower. Mówisz, że jest będzie ok? Drugi z Twojej listy też jest fajny, jeśli chodzi o kolorystykę bo tylko to mogę ocenić:) WYchodzi na to, że pierwsza myśl jest najlepsza. Jakbyś coś znalazł jeszcze kolorowego np (ach te baby) to wrzuć. Aha i jaka rama byłaby najlepsza? 17stka?

 

Aha... jeszcze jedno, ja bym brał 3-ego. Jest lżejszy, przerzutki ma obie Deore i manetki Deore. Amortyzator ma mniejszy skok, ale to raczej przy Twojej jeździe nie będzie miało znaczenia. Ponadto kaseta 9 biegowa. No i dla mnie kolorystyka ciekawsza, ale to już sprawa gustu. W związku z tym, że nie występuje w rozmiarze 16", to nie masz również problemu z rozmiarem. Bierz 17"

Jest lepiej wyposażony i prawdę mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego są w tej samej cenie :)

Napisano

A coś z tej strony by się nadawało?? Sklep znajomego kolegi

http://www.rowery-rybczynski.pl/index.php/cPath/4_41_363

 

I jeszcze mam tutaj jednego cube'a, którego moge mieć tanież niż na tej stronie. Jest jakaś różnica w sprzęcie miedzy nim, a tymi modelami cube'a które wyżej były?

http://chomabikes.pl/32,acces-wls-comp.html

 

Druga Twoja propozycja jest gorsza od tego 3-ego z moich. Ma o półkę gorsze przerzutki i kasetę . Ponadto jest cięższy. Jeśli różnica w cenie jest duża to może warto ze względu na cenę, ale musiałby być na poziomie max 1600zł.

Spec Myka Sport White Tribal jest całkiem fajny, choć trochę ustępuje sprzętowo mojej propozycji. Spec się ceni, płaci się też za markę, choć wiem po sobie, że warto :icon_lol:

I jeden i drugi powinien spełnić Twoje oczekiwania- wybierz ten, który Ci się bardziej podoba :thumbsup:

Napisano

Dziwi mnie fakt, że unowocześniając dany model, jest on gorszy od poprzedniego jeśli chodzi o te części, które wymieniłeś. Mogę go mieć za 1800 zł (200 zł taniej, niż na stronie). Ale skoro mówisz, że cena powinna być w granicach 1600 to w takim razie bez sensu przepłacać i brać coś gorszego. Podoba mi się ten Cube, który mi zaproponowałeś (3 pozycja). Po 1 listopada jadę do sklepu i go biorę, bo już wyczaiłam sklep w którym jest i to 17stka:)

Dziękuje za pomoc:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...