Skocz do zawartości

[napęd] O łancuchu, kasecie i korbie pytań kilka


dayus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar do bike'a wsadzić kasete SRAM PG-970, korbę LX i łańcuch PC-970

 

Przeglądając forum, dowiedziałem sie,ze duzo ludzi jeździ na jednym łancuchu dozajechania kasety.

 

Co dzieje sie wtedy z korba,czy korba jest jeszcze do użytku? Czy tez trzeba ją wymienic jak padnie kaseta i łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wiekszosci sklepow rowerowych maja zebatki Shimano a jak nie to pewnie moga zamowic.Do korby LXa trzy zebatki to okolo 150-180zł tak mniej wiecej.Ale jesli na kasecie rpzejedziesz kolo 10000km to na korbie kolo 25000 powinno dac nawet rade najwczesniej pewnie bedzie srodkowa tarcza do wymiany(nawet w polowie tego przebiegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden łańcuch?? Marnowanie poważnej kasy - jelsi będziesz używac dwóch łańcuchów kasa i tak ci się zwróci w postaci napędu o poważnie przedłużonej żywotności - Znam kolesia który jeździ na 5 łańcuchach w MTB - mineło już 15tys km a napęd jak nowy!! Tylko nie wiem czy PC-970 to ni ebędzie za drogo - polecam tańsze łańcuchy ale ich więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jesli wiecej lancuchów to oczywiscie tańsze.A Zbik na Żbikolocie ciagnie juz 10k km na 1 łanuchu :D

 

Nie wiem, to trzeba by kupic 2-3szt PC-49.

Ale wtedy bedzie jeszcze okres przystosowania łanucha gdy zaloze nowy,aby nie przeskakiwalo, czy moze jak zrobie to predzej to nie bedzie nic przeskakiwać

 

W sklepie gosc mi gadał,ze mam ciagnac na 2 łanuchach, i pierw ok. 1500km, a pozniej na 2 ok 500km, i juz zmieniac co ok 500km - troche bez sensu,co nie?!

 

To trzeba by zmieniac te łanuchy i jezdzic do serwisu sprawdzac ich wyciagniecie.

 

Co ile zmieniac, co 800km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy za pierdoły opowiadacie że stosowanie metody wielołańcuchowej jest tańsze. Już dawno przecież obliczono że koszty wychodzą tak samo (a nieraz nawet i na plus dla metody jednołańcuchowej). Jedyny plus dla metody wielołańcuchowej to to że jesteśmy do przodu jak nam pęknie jeden z łańcuchów.

 

Znam kolesia który jeździ na 5 łańcuchach w MTB - mineło już 15tys km a napęd jak nowy!!

A ja jeżdżę na jednym łańcuchu i mój napęd też wygląda jak nowy - a ma dobre 10000 km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam kolesia który jeździ na 5 łańcuchach w MTB - mineło już 15tys km a napęd jak nowy!!

A ja jeżdżę na jednym łańcuchu i mój napęd też wygląda jak nowy - a ma dobre 10000 km przebiegu.

 

Przy czym (jak palne głupotę to przepraszam :D) zawodowiec albo ktoś naprawdę sumiennie trenujący zajeżdża jednołańcuchowy napęd w jakieś 5 tysięcy gdież czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym (jak palne głupotę to przepraszam Wink) zawodowiec albo ktoś naprawdę sumiennie trenujący zajeżdża jednołańcuchowy napęd w jakieś 5 tysięcy gdież czytałem.

 

Za dużo nie ma co wierzyć w to co gdzieś pisało, wszystko zależy od zastosowanych komponentów. Druga sprawa to to że prawdziwych zawodowców to tu niewiele. Mój napęd fakt nie jest za bardzo katowany bo większość jeżdżę po asfalcie, ale kilka razy w roku w zawodach startuję i przynajmniej raz w tygodniu katuję napęd na górkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój napęd też wygląda jak nowy

 

ma dobre 10000 km przebiegu.

szczerze mowiac to nie chce mi sie wierzyc...Kasety 5.0 ktorych uzywam widac pierwsze oznaki zuzycia po okolo 3000km...czyzby Twoja byla az taka twarda?

PS.W miare dbam o naped i w tym roku ujezdzam swierza kasete i wlasnei asfaltow mialem wiecej niz w latach poprzednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuki nie zobacze Twojej czystej kasety z 10k km i drugiej obok nowej LX i nie pomyle sie wybierajac ktora to Twoja to przykro mi ale nie wierze.

Co do Twojej opini na temat Srama to kilka osob by sie nie zgodzilo do konca pewnie i zapomniales dodac ze lepiej biegi na nich wchodza generalnie-porownujac ta sama polke cenowa z shimano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuki nie zobacze Twojej czystej kasety z 10k km i drugiej obok nowej LX i nie pomyle sie wybierajac ktora to Twoja to przykro mi ale nie wierze.

Zdjęcie mojej kasety mam (zdjęcie jest po przebiegu około 9000 km) - zobaczyć je możesz tutaj - http://psf.download.webpark.pl/kaseta.jpg

 

Co do Twojej opini na temat Srama to kilka osob by sie nie zgodzilo do konca pewnie i zapomniales dodac ze lepiej biegi na nich wchodza generalnie-porownujac ta sama polke cenowa z shimano

Dlatego napisałem że WIĘKSZOŚĆ. Wiem że Żbikowi długo trzyma SRAM.

A lepiej wchodzące biegi? Hmmm - ja u siebie nie mam żadnych problemów z biegami - wszystko wchodzi tak jak chcę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jezdze zawodowo, chce miec tylko w miare dobry rower.

W sezonie robię ok 3-4k km.

Jakby sie nadazyly jakies zawody w poblizu, albo cos z kumplami bysmy zrobili to skorzystam :D

 

A co do kasy to hmm....

 

Kaseta PG-970: 110zł

Łańcuch PC-970 - 85zł

 

ew. PC-49: 63zł x 3 szt.

ew. PC-59: 75zł x 3 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na Twoim miejscu brałbym:

 

- kaseta : SHIMANO ALIVIO lub LX

- korba : SHIMANO ALIVIO lub LX

- łańcuch : IG70 lub IG90 lub jakiś inny z wyższej półki, chyba że chcesz jeździć metodą wielołańcuchową - wtedy bierz jakieś tańsze.

 

Ja bym kaset SRAMów nie brał gdyż mają mniejszą trwałość niż SHIMANO. Fakt SRAMY sa lżejsze ale jeżeli nie jeździsz zawodowo to te 100 gram Ciebie nie zbawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...