Skocz do zawartości

[rama] Cube Ltd vs. Merida Tfs


nedvet

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Nadchodzi zima, wiec nadchodzi czas na modyfikację w sprzęcie. Zmiany postanowiłem zacząć od serca roweru czyli ramy.

Do tej pory smigam na ramie Unibike Evolution 21' 2005r (długość górnej rury=60cm, gługość górnej rury horyzontalnie=63,5cm, długość podsiodłówki=54cm). Jeździło mi sie na tej ramie całkiem fajnie, do momentu kiedy nie zacząłem startować w maratonach i jeździć po trudniejszym terenie. Rama wydaje mi się za długa. Chociaż zmieniłem mostek na 6cm to i tak dalej mam kłopoty z zrzuceniem tylka za siodełko i jestem w pozycji dosyć wyciągniętej. I jest to właśnie problem na zjazdach bo wyprzedzaja mnie tam wszyscy których udało mi się wyprzedzić na podjeździe. Również przekrok znajduje się zawysoko, a to czasami boli :D . Sztywność wydaje sie być słaba. W momencie jak kolega dał mi sie przejechać na Meridzie Matts 40 (chociaż nie jest to jakiś tam najwyższy model Meridy), od pierwszy metrów poczułem dużo większą sztywność ramy (korby akurat mamy te same).

 

Wiec troszkę poszperałem po necie i znalazłem 2 ramy które spełniają moje wymagania (niska cena, solidny wygląd, możliwość zamontowania v-brakeów, bardziej sportowa geometria od mojego unibike). Chętnie przeczytam wasze opinie odnośnie tych ram. Jednak która rame wybrać to dla mnie w tym momencie problem drugorzędny. Nie wiem jaki rozmiar wybrać dla siebie. Mój wzrost to 183cm, dł. nogi 86 cm.

 

Cube Ltd Race Black Anodized (geometria klik)

 

i

 

Merida Matts Tfs 900 (geometria klik)

 

Nie wiem czy tylko ja to zauważyłem ale Merida ma jakieś dziwne prowadzenie linek.

Przepraszam za tak długi wywód, ale dobranie odpowiedniej ramy ma dla mnie duże znaczenie.

 

pozdrawiam i czekam na wasze posty

Napisano

Posiadam tfs 900D ale z 2008 roku i jeszcze gołą czekającą na wiosnę. Mogę jedynie podpowiedzieć o linkach, w wersji z allegro są mocowania na linkę hamulca tarczowego -dół rury górnej. Na górze tej rury idzie przewód do przerzutki tylnej. Dla przerzutki przedniej przewód wiedzie po dolnej rurze, dalej po misce suportu. Nie wiem jak to jest z prowadzeniem linek dla konfiguracji z tylnymi vkami. Wszystkie ramy które oglądałem przed zakupem swojej (roczniki od 2008-2010) były tylko na tarcze. Na googlach grafika jest sporo zdjęć tej ramy.

Napisano

Mam LTD, tyle że z 2008r. W porównaniu do aktualnej ma ostrzejszy kąt główki, ale to rezultat krótszego skoku w amorze (85 mm).

 

Rama jest sztywna, ale też stosunkowo ciężka. Jeżeli patrzysz pod kątem lajtowania, to nie oczekuj rewelacji.

 

Co do samej jazdy - rower jest zwrotny, co wynika ze zwartości ramy (krótka rura górna, krótkie widełki), ale coś za coś - cierpi na tym stabilność, w sensie że rower potrafi być nerwowy i wymaga uwagi. Dotyczy to zjazdów, zwłaszcza w trudnym terenie, gdzie trzeba się pilnować, bo sprzęt raczej nie ma tendencji do wybaczania błędów.

 

Jeżeli więc myślisz o czymś co pozwoli ci bardziej swobodnie odkręcić w dół, to pomyślałbym o czymś dłuższym, np. Treku 8500.

 

Uwaga - moje spostrzeżenia dotyczą wersji 85 mm z krótką kierą. Konfiguracja fabryczna to rizer i 100 mm, co powinno przełożyć się na lepszą kontrolę w dół.

 

Pod górę jeździ nieźle. Nie stwierdziłem myszkowania itp., ale znowu weź poprawkę na 85 mm.

 

Po ostatnim dzwonie zmieniłem skok na 100 mm. Sam jestem ciekaw czy różnica będzie zauważalna.

 

EDIT: W mojej wersji wkurzającą rzeczą były tylko dwie przelotki pod górną rurą. Skutek - obijający się pancerz na każdej byle ######e, co potrafiło wkurzyć. W aktualnej wersji widzę trzy, więc problemu nie powinno być.

Napisano

Sol - Myslałem nad Trekiem 8500, ale trzeba dać za niego dużo wiecej złociszy i cieżko też wyrwać wersje z pivotami. Wersja Cube Ltd na 2010 ma chyba lepszą geo niż 2008? Jaki Ty masz rozmiar ramy i ile masz wzrostu?

 

Może polecicie mi jakieś inne ramy? Radon'y chyba odpadaja odrazu bo brak im pivotów pod V-brakei.

Napisano

Ale czy LTD 2010 ma na pewno piwoty?

 

Mam 188 cm i jeżdżę na L z 400 mm sztycą i 120 mm mostkiem.

 

Nie wiem co masz na myśli mówiąc o lepszym geo - złagodzenie kąta z przodu poprawia sytuację na zjazdach, ale pogarsza na podjazdach. Kwestia preferencji :thumbsup:.

 

P.S. To że rower potrafi być nerwowy niekonienicze musi być wadą. Po prostu potrzebuje konkretnej ręki i tyle.

Napisano

Tak zdarzają się wersje z pivotami, ale dosyć rzadko. Tylko ta cena mnie dobija trzeba dać za tą rame 850zł. Nie mówie że nie jest tyle warta, tylko ja moge mieć problem zeby uzbierać takie fundusze. Już meride tfs można wyrwać za 700zł, tylko strasznie dziwne jest tam prowadzenie tych linek.

 

A co myślicie o ramie Author Traction? Jak się ma jej geo i sztywność do w/w? Czy ta rama bedzie duzo lepsza od mojego Unibike Evolution '05? I cena jest dla mnie dosyć zachęcająca ponieważ za 500zł moge mieć nową rame.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...