miotla Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 Witam Mam dylemat, składam nowe koła, wybór padł na obręcz MAVICa tutaj sa 4 opcje : XM 317, EN 321, EN 521, ewentualnie EX 721 ilość szprych 32 Piasty albo NOVATEC NT D041 /42 albo XT 756 i tutaj pytanie odnoście - stosunek jakośći/wytrzymałości do ceny, Jazda : Lekkie pagórki w lesie,miejska Waga : ok 90 kg + rower
Koen Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 XM317 bym odrzucił. Pod masę 90kg dobra byłaby XM719 - jest to lekka, spawana obręcz all-mountain z ograniczeniem wagowym do 115kg. Pozostałe to już raczej hardcorowe obręcze do enduro/downhillu, jednak jak chcesz jeździć na grubych oponach z niskim ciśnieniem to pewnie docenisz szerokość EN521 i EN321.
miotla Napisano 13 Października 2010 Autor Napisano 13 Października 2010 XM317 bym odrzucił. Pod masę 90kg dobra byłaby XM719 - jest to lekka, spawana obręcz all-mountain z ograniczeniem wagowym do 115kg. Pozostałe to już raczej hardcorowe obręcze do enduro/downhillu, jednak jak chcesz jeździć na grubych oponach z niskim ciśnieniem to pewnie docenisz szerokość EN521 i EN321. ok, pozostaje EN 321 en 521 ewentualnie ex 721 - ktora beac patrzac na stosunek jakosci do ceny no i piasty xt czy novatec ??
Kamil515 Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 Moim zdaniem novatec...przynajmniej łożyska maszynowe
marcinusz Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 XM317 bym odrzucił. Bo? Jeżdżę na XM 117. Maksymalnie ważyłem 96-97, czyli nawet około 100 kg z ekwipunkiem i jakoś obręcze nie strajkowały. XM 719 mają dopuszczalny limit 115kg. XM 117 i 317 - 90 kg i nie jest tak, że przekroczenie tego limitu o 10dg powoduje natychmiastową eksplozję koła.
pawelsystem Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 Moim zdaniem novatec...przynajmniej łożyska maszynowe ale kulki też łatwo serwisować
pomirot Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 Mam u siebie 719, piasty XT, i szprychy DT Champion 2.0 (można by rzec koła "pancerne") Cena około 900 zł za komplet. Zaliczyłem kilka/naście maratonów, ostrej jazdy i niezłe loty przez kierownicę -koła nawet nie jęknęły. Co niektórzy narzekają na piasty, ale ja póki co nie miałem problemów. Waga 74kg. Stosunek cena /jakość godna uwagi. Można się ewentualnie zastanowić nad gotowymi CrossTrail Mavica, ale wychodzą trochę drożej.
Koen Napisano 13 Października 2010 Napisano 13 Października 2010 Piasty shimano są ok o ile są na standardowych bebechach i można bez problemu dostać nowe części. Natomiast nie pakowałbym się w te na pogrubionych osiach (mówię jako ich posiadacz) bo po 5000km konusy wyglądają jak polskie drogi po odwilży a 2 konusy kosztują więcej niż cała nowa piasta (tylna!). Co do obręczy to pozostanę przy swoim Przy 100kg xm317 nie pękną od razu bo pękałyby i przy 80kg po wjechaniu w dziurę. Kwestia tego jaki masz margines bezpieczeństwa przekraczając limit wagowy podany przez producenta tych obręczy. Poza tym są to bardzo wąskie obręcze, no ale co kto lubi.
marcinusz Napisano 14 Października 2010 Napisano 14 Października 2010 Ja wiem czy bardzo wąskie? 17 mm wewnątrz = standard do XC można rzec. Akceptują opony 1.5 - 2.3. Jeśli ma być z dużym zapasem wagowym i szerzej, to XM 719 - przy szerokości wewnętrznej 19 mm akceptują też 1.5 - 2.3. Pytanie brzmi: po co szerokość 21 mm dla opon 2.1-2.5 dla roweru przeznaczonego do: Jazda : Lekkie pagórki w lesie,miejska ??? Doradzamy sobie, na czym lubimy się ścigać, czy autorowi tematu?
miotla Napisano 14 Października 2010 Autor Napisano 14 Października 2010 modele en i ex - podałem ze względu na swoja wagę - wolałbym mieć jakiś zapas - natomiast co i jak dalej nic nie wiem , tak samo piasty, jedni novatec inni XT - może jakaś ankieta ?? (wiem ze wiele osób ma podobny problem odnośnie piast)
miotla Napisano 14 Października 2010 Autor Napisano 14 Października 2010 powiedzcie mi jeszcze czy en 521, ex 721 zmieści się w ramie ghost 5000 se (oryginalnie były xm117)
TocaS Napisano 16 Października 2010 Napisano 16 Października 2010 Obręcz 521 zmieści się, ale dalej tworzy się pytanie jaką szeroką oponę chcesz zamontować na tej obręczy ? O ile 2,3 powinna wejść to z 2.4 mogą już być problemy. Dla obręczy o szerokości 21 mavic z tego co pamiętam sugeruje aby założona opona mieściła się w przedziale szerokości od 2.1 do 2.5. Co do obręczy 317 czy nawet 717 moja waga to 88 - 92 kg w zależności od pory roku i obręcze dają radę. Przód 317 z cieniowanymi szprychami Sapim Race Black 32 sztuki plus piasta XT tył obręcz 717 piasta Novatec NT-D712 i szprychy DT (tu nie pamiętam dokładnie jakie) i nie są cieniowane sztuk 36. Obręcze dają radę co prawda jedną 717 już na tyle wysłałem w kosmos ale jeździłem na slickach i uderzyłem z dużą siłą w zapadniętą studzienkę, obręcz spłaszczyłem i zrobiło się jajo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.