autobus Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Poszukuję opon do jazdy 50/50 asfalt/lekki szuter. Mój wybór padł na dwie marki tylko teraz mam problem którą z nich wybrać a mianowicie: - Geax Barro Race 26x2.0 zwijana - Maxxis Flyweight 310 26x1.95 zwijana Zależy mi też na wadze wiem że pomiędzy tymi oponami jest różnica 70g ale to nie jest dużo przynajmniej dla mnie. Chodzi mi głównie która będzie dobra do zastosowania 50/50 i jak się zachowują na asfalcie oraz w lekkim terenie typu szutry jak z odpornością na przebijanie oraz ze ścieralnością. Chyba że ktoś ma inny pomysł. Dętki jakie chce zastosować to Maxxis Ultralight 26x1.9x2.1
ulvgar Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Może Geax Mezcal? Używam 1.9 ale wersja 2.1 lepiej się sprawdza w terenie. Trochę cięższy od Barro Race ale tańszy.
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 Potrzebuję pomocy w wyborze opon na szutry, piasek, asfalt, żwir, las. Ogólnie rzecz biorąc 60% asfalt, 40% teren (taki jak wymieniony powyżej). Spór musi się rozegrać pomiędzy dwoma oponami Geax vs. Maxxis. Co będzie lepsze na wymienione tereny? Maxxis Crossmark (wersja zwijana, cena 69 zł) czy Geax Suguaro (wersja zwinara, cena 119 zł). Ewentualnie dla wyrównania szans można wziąć Crossmarka Exception za 99 zł. Co będzie lepsze, jak ze zużywaniem się obu opon na asfalcie itp? Co będzie odporniejsze na przebicia? Zależy mi na odporności na przebicia, waga jest zbliżona, więc nią się nie zajmujmy. Ogólnie co będzie lepsze dla mnie? Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że pomożecie rozwiać mi ostatnie wątpliwości oponiarskie.
miskov17 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Przy takim stosunku asfalt/teren, Geaxami w ogóle nie zaprzątaj sobie głowy, mają za miękką mieszankę na taką jazdę. Crossmark będzie w porządku, tym bardziej, że dobrze się spisuje w piasku/żwirze. Jest tylko jedno "ale', jeśli chciałbyś kupować wersję Exception to wg mnie tylko na przód, na tyłu tak miękka guma średnio się sprawdzi. Zastanów się jeszcze nad Race Kingiem, ew. Racing Ralphem Performance.
Arek03170 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Ja bym dorzucił oczywiście Kende Karma, która jest wystarczająco trwała przy jeździe po asfalcie i wystarczajaco klockowata na szutry. Do tego cena( za reszte możesz np. detki maxxisa kupić) no i ta waga <500g
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 Myślałem też nad Race Kingami, ale właśnie w nich też obawiałem się o szybkie zużycie. W RK bieżnik ma chyba dosyć niski profil. Jaką wersję RK proponujesz, zwykłą zwijaną? Racing Ralphy w jakiej wersji, Evo? I jak z ich trwałością i odpornością na przebicia? P.S. O Maxxisach myślałem raczej o wersji zwijanej (nie Exception).
premier2 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Karma i 60% asfaltów? Raczej nieciekawy pomysł. Crossmark nie będzie zły, ale wolno przyspiesza się na tej oponie. Ja skłaniałbym się do Conti RK, lub pomyślał nad Leader Pro - świetna opona na takie warunki i bardzo szybka.
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 Karmy nawet nie biorę pod uwagę. Jak ze ścieralnością RK? O Crossmarku słyszałem raczej pochlebne opinie jeśli chodzi jazdę po asfalcie.
miskov17 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Racing Ralphem Performance Nowy twór na 2011, kosztuje mniej niż 90zł i waży 510g (choć znając schwalbe, będzie można się załapać na sporo lżejsze egzem.). Ja cały sezon przeleciałem na RR z tyłu w wersji evo, zużycie niestety dosyć spore ale żadnego laczka nie złapałem. Performance ma inną mieszankę gumy, więc nie jestem w stanie określić jak się będzie zachowywać. Rk, najzwyklejsza wersja zwijana. Miałem drutowaną 2.2, po 1000km nie było widać zużycia. Bieżnik wg mnie idealny na szuter/asfalt, przyczepność jest w zupełności wystarczająca a na asfalcie dużego hałasu nie robi. W Twoim przypadku raczej skłaniałbym się do 2.0.
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 Jeśli już to 2.0, 2.2 byłyby za szerokie. Schwalbe sobie odpuszczę, może następnym razem. To pozostaje wybór pomiędzy RK a Crossmarkiem. Co będzie dla mnie lepsze? Swoją drogą, skoro nie było widać zużycia po 1000 km to warto się poważnie zastanowić. Ile ważyły twoje RK i w jakiej dokładnie wersji?
miskov17 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 2.2 drut, waga 598g. Zwijana waży mniej więcej tyle samo.
wiczek Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Witam Jeśli chodzi o Geaxy, ja używam cały sezon Mezcali 2.1, wersja drut jeżdżone 70% asfalt reszta lekki teren i nie widze oznak zużycia Przebieg ok. 3500 km, raz przebite Polecam te gumy Pozdrawiam
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 miskov17 a znasz orientacyjną wagę RK 2.0, bo na necie jest taki rozrzut, że nie wiem w co wierzyć?
miskov17 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 I tutaj jest coś nie halo w fabryce conti, 2.0 jest cięższe od 2.2 (poniższe fotki nie są wyjątkiem). Przypominam, że wg producenta 2.0 powinna ważyć 480g 2.2 2.0
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 No właśnie też to zauważyłem, może przy zamówieniu w jakimś sklepie mogliby zważyć przed wysłaniem.
premier2 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Conti Leader Pro. W tej cenie i wadze IMO nie znajdziesz lepszej opony pod twój styl jazdy. Szerokość 2.1/2.2 u Conti to rzeczywiście ok 1.95/2.0. Porównując z Crossmarkiem, Leader jest baaardzo wąski i ma mniejszy balon, podobnie RK. Do tego wersja PRO to 170tpi, mnie nie udało się jej rozciąć, kolce pomijam .
TocaS Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Conti Leader Pro jest faktycznie ok. Tylko ciekawiło mnie dlaczego przekreśliłeś karmę, która w moim odczuciu ma podobnie właściwości co np RaRa. Używałem jej 50% asfalt, miasto 50% teren i według mnie opona spisywała jak i nadal spisuję się bardzo dobrze.
premier2 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Problem z Karmą jest taki, że bieżnik średnio nadaje się na asfalty. Do tego dochodzi kiepska trwałość tych opon, wypadki z rozerwaną oponą na wzmocnieniu nie są rzadkością, ja widziałem 1 dnia 3szt . Największą zaleta tych opon jest ich waga i względnie niezłe prowadzenie w terenie.
piotrulek84 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Rk 2.2 480g jest lżejsze od 2.0 . To dobra opona i dość trwała- ja mam 2.0 kevlar wersję pośrednią 600g ale lepiej weź 2.2 najwyższą black ćhili. Jeździłem i jest rewelacyjna
miskov17 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 premier2, mógłbyś zmierzyć realną szerokość balona? Byłbym wdzięczny, zaciekawiła mnie ta opona. A i miło by było usłyszeć parę słów nt. zachowania jej w terenie, pewno byle błoto ją dyskwalifikuje ale a nóż widelec nie będzie taka zła.
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 Kwestię Karm dobrze opisał premier2. Szczerze mówiąc jakoś nie mam przekonania do Leader Pro. Jakoś ten bieżnik nie wygląda na trwały i dający małe opory toczenia. piotrulek84 chyba pomyliłeś pojęcie trwałość, bo opony z mieszanką Black Chilli są wybitnie do jazy w terenie, ponieważ na asfalcie zużywają się bardzo szybko. Tak więc Panowie co byście wybrali: - Maxxis Crossmark 2.1, wersja zwijana, mieszanka 70a, waga ok. 570g. - Continental Race King 2.0, wersja zwijana, waga ok. 600g. Cenowo niemalże tak samo. Proszę o oddawanie głosów tylko na te dwie opony.
rainier Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 jak kupowałem oponki z początkiem lata to geax miał jakieś nierozsądne ceny, rozumiem reklama i że człówka na nich jeździ ale bez jaj aby oponka kosztowała tyle co 15" do autka, wiec zainwestowałem rozsądnie w maxxis ingnitor, wersja zwijana, może opory toczenia na asfalt duże ale nie ma opon uniweralnych, w lesie trzymają super i jakoś chyba z dwa sezony jeszcze na nich polatam tak ich trwałość wygląda, chyba ze mi sie znudzą,
netta1987 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 rainier akurat cena jak za samochodowe to norma spójrz na ceny Shwalbe w sezonie wahają się 130-200zł a teraz można je kupić taniej a co do opon na ubite trasy może coś pokroju FF od shwalbe szybkie nie znikają w oczach a i na szutrach dają se radę a waga malutka
Mod Team bogus Napisano 29 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2010 Fajna propozycja, ale to papierowe opony. Podobnie jak Maxxis Flyweight. Gdyby miały być tylko lekkie to już bym je wziął. A tu raz, że odporność na przebicia nie ta i cena podobnie.
rainier Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 rainier akurat cena jak za samochodowe to norma spójrz na ceny Shwalbe w sezonie wahają się 130-200zł a teraz można je kupić taniej a co do opon na ubite trasy może coś pokroju FF od shwalbe szybkie nie znikają w oczach a i na szutrach dają se radę a waga malutka zależy w którym sezonie, odnośnie shwalbe, ja chce tylko powiedzeić że maxxis lepej mi sie przecieła linia jakość/cena a nie jakoś/prestiż
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.