Krzychuuu Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Witam gdyż jestem zielony w tym temacie część mojej wypowiedzi lub całość będą bez sensu... A więc chciał bym przerobić moja kolarkę z przerzutkami 2 z przodu i 5 z tyłu na Torpedo. Moje pytanie brzmi czy jest taka możliwość i ile by to ewentualnie kosztowało nie chodzi mi o jakieś kosmiczne koło jest to mój pierwszy tego typu rower i przy zakupie nie zastanawiałem się nad tym ... ;/ PROSZĘ O PILNĄ ODPOWIEDŹ !!!!
Miecho87 Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Co masz na myśli pisząc, że chcesz mieć torpedo? Chcesz mieć tylko jedną zębatkę z tyłu i z przodu czyli single speed, czy chcesz mieć hamulec "w nogach"? W pierwszym przypadku najtaniej można to zrobić prawdopodobnie na tym kole, które masz teraz, a jak nie to właściwie na każdym na kasetę. Co do właściwego torpeda, czyli piasty z hamulcem bębnowym, to używane koło całkiem przyzwoitej klasy można kupić za mniej niż 100 zł jak się poszuka, nowe myślę, że dałoby się złożyć w granicach 150-200 zł. Pierwsze koło czyli singla oczywiście też można złożyć nowe na częściach do tego przeznaczonych.
Krzychuuu Napisano 11 Października 2010 Autor Napisano 11 Października 2010 Dokładnie chcę mieć jedną zębatkę z przodu i jedną z tyłu i hamulec "w nogach". O ile mogę to zrobić na tym kolę to powiedz proszę jak
Miecho87 Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 A no tak to się nie da niestety. Jeśli ma też być hamulec w nogach to musisz już mieć koło na piaście z torpedem. Czyli trzeba poszukać / złożyć koło używane / nowe. Napisz coś o tym kole - jaka obręcz ma być i jaki budżet, czy ma być nowe czy używane itp. to może się coś znajdzie.
Krzychuuu Napisano 11 Października 2010 Autor Napisano 11 Października 2010 koło 28 cali budżet w sumie im taniej tym lepiej bo kasą ostatnio nie grzeszę ale raczej chce nowe koło jeżeli używane ale od jakiegoś naprawdę sprawdzonego źródła koło 28 cali budżet w sumie im taniej tym lepiej bo kasą ostatnio nie grzeszę ale raczej chce nowe koło jeżeli używane ale od jakiegoś naprawdę sprawdzonego źródła O ile ktoś ma takie koło na zbyciu to proszę o kontakt mail:rzepato@gmail.com lub kom:607 652 396 NAJLEPIEJ WA-WA !!!
Miecho87 Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Nie jest łatwo znaleźć piastę tylko z torpedo (więcej jest wielobiegowych). Tu jest w BikeStacji, ale na 28 szprych co zawęża wybór obręczy zwłaszcza tanich. Nie wiem czy taniej nie byłoby wziąć piastę np. z 3 biegami i do tego jakąś tańszą obręcz. Chyba, że uda się znaleźć piastę tylko z torpedo na 32 albo 36 szprych.
rzymo Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Na Allegro (i w sklepach rowerowych także) są dostępne czeskie piasty torpedo, 36 otworów na pewno, 32 nie wiem. Cena w okolicach 50zł.
Neverhood Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Co do właściwego torpeda, czyli piasty z hamulcem bębnowym, Hamulec bębnowy to inna bajka, choć wszystko i tak opiera się otarcie.
rzymo Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Niby tak, ale zasada działania jest przecież identyczna - rozpychanie szczęk i ich docisk do korpusu piasty. Tyle że w jednym przypadku hamulec 'aktywujesz' za pomocą nóg, w drugim za pomocą linki
Przeor Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 W torpedo nie ma żadnych szczęk więc zasada hamowania jest raczej inna. Wracając do tematu. Z tego co masz da się przerobić na zwykłe torpedo. Tą obręcz którą masz śmiało możesz wykorzystać. Potrzebujesz szprych i piasty. Nie wiem jak w Warszawie ale w małych miejscowościach w każdym podrzędnym sklepie rowerowym taką dostaniesz (u mnie tego pełno:) Pewnie taniej jest dorwać gotowe koło. Mi w zeszłym roku udało się dorwać takie kółko nowe za całe 13złotych , warto więc szperać na allegro. Można też kupić używaną, to w zasadzie są niezniszczalne piasty, wymienisz ewentualnie wałeczki i łożyska (wianki) i piasta jak nowa. Nowe z alledrogo http://allegro.pl/ko...1230498253.html http://allegro.pl/ty...1256327862.html Zapomniałem napisać, że rozstaw tylnego widelca pewnie będzie większy ale parę podkładek i powinno być ok
rzymo Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 W torpedo nie ma żadnych szczęk więc zasada hamowania jest raczej inna. To jak nazwiesz tę część, o trochę tylko innym kształcie niż typowe szczęki w typowym hamulcu bębnowym? Zasada hamowania jest identyczna, bo oba te hamulce działają tak samo - rozpierają szczęki.
Miecho87 Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Dobra panowie... Torpedo jest rodzajem hamulca bębnowego, a na pewno działa na tej samej zasadzie, choć mechanizm miewa różne rodzaje napędu. Koniec OT - autor tematu nie prosił o wykład z zasady działania tylko o dobranie mu koła do jego wymagań. Tym samym pozwolę sobie przenieść temat do działu o kołach.
Krzychuuu Napisano 12 Października 2010 Autor Napisano 12 Października 2010 Ale jeżeli mam koło 28 cali to musi być 298 szprych ? a i czy jak miecho wspomniał z tymi trzema biegami w zasadzie najbardziej zależy mi na samym torpedzie a ilość zębatek to sprawa drugo rzędna A i proszę o odpowiedzi dla kompletnego idioty ( którym jestem )
Fenthin Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Ilość szprych jest zależna od ilości otworów w obręczy i pieście, średnica koła nie ma nic do rzeczy. W przypadku piasty wielobiegowej (bo o tym mowa) zębatka będzie jedna, przełożenia zmieniane są wewnątrz piasty.
Krzychuuu Napisano 12 Października 2010 Autor Napisano 12 Października 2010 aha i teraz kolejna seria pytań 1.Koszt koła z powiedzmy ok.3 przerzutek 2.Co mam zrobić z linką ? 3.czy o czymś jeszcze muszę wiedzieć
Przeor Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Jak potrzebujesz niezawodnego rozwiązania, które praktycznie nie wymaga serwisu (jeżeli jest dobrze skręcone) przez wiele lat to polecam jednak zwkłe torpedo bez biegów. Parę postów wyżej podałem dwie pierwsze lepsze oferty na nowe koło. Z dobrą piastą zmieścisz się w 100 zł.
Miecho87 Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Fakt, te koła to najlepsze z najprostszych wyjść. Szkoda tylko, że takie słabe obręcze w nich są.
Przeor Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Do jazdy po mieście w zupełności wystarczą. W rowerze, który porzucam przed sklepami (oczywiście z zamknięciem ) posiadam takie zwykłe i służą już mi coś koło 8 lat. Te moje obręcze to pewnie nawet gorsze od tych tutaj. Kółko z pierwszego linku jest stalowe i jeżeli komuś nie przeszkadza, że za jakiś czas będzie rude to śmiało można brać, na pewno niejedno wytrzyma.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.