Skocz do zawartości

[piasty] prosba o pomoc w wyborze piast


Czyzby

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Zapragnąłem ciut odchudzić swoją maszynę i złożyć nowe koła. W związku z tym mam aktualnie problem z wyborem konkretnego modelu piast. Interesuje mnie coś naprawdę dobrej jakości oraz dużej żywotności, nieawaryjnego i w miarę możliwości bezobsługowego, z przeznaczeniem do MTB, relatywnie LEKKIEGO (zależy mi na obniżeniu wagi kół), oczywiście na łożyskach maszynowych, na 32 szprychy do tarcz mocowanych na 6 śrub. I tu pojawia się pytanie - by oczywiście współgrało to z resztą niżej wymienioną.

 

- obręcz przód Mavic XM719 DISC – 26’’, 32H: http://www.centrumrowerowe.pl/05703068023/Mavic-XM719%20DISC%20czarna%2032H/Produkt.aspx

- obręcz tył Mavic XM719 V-Brake – 26’’, 32H: http://www.centrumrowerowe.pl/05703068021/Mavic-XM719%20V-Brake%20czarna%2032H/Produkt.aspx

- szprychy DT Swiss REVOLUTION: http://www.centrumrowerowe.pl/000407/DT%20Swiss-revolution%20szprycha%20czarna%20258%20bez%20nypla/Produkt.aspx

- nyple DT Swiss PRO LOCK – alu, 12mm: http://centrumrowerowe.pl/000820/DT%20Swiss-PRO%20LOCK%20nypel%20alu%20czarny%2012mm/Produkt.aspx

 

Konkretnie zastanawiam się nad poniższymi piastami (na przód oraz tył):

 

- Boplight SUPER RACE

- Novatec NT D-711/NT D-712 (kolega polecał mi także bardziej podstawowe/cięższe/tańsze modele Novateca: NT D-041/NT D-042)

- Dartmoor Vee One/Vee Two (z tego co się orientuję generalnie to samo co Novatec ?)

 

Na pewno ideałem byłoby tutaj coś z naprawdę górnej półki - piasty prod. np. Hope (PRO II ?) czy Tune (KING/KONG ?) no ale stwierdziłem, że chyba nie ma sensu aż tak zawyżać półkę cenową i zdecydowanie wolę kupić coś tańszego a zaoszczędzoną gotówkę władować na nową/lżejszą kierownicę, stery, sztycę siodła, etc.

 

Tylko CO kupić ? Czy możecie mi pomóc w wyborze względnie doradzić coś innego do tego zestawu ?

Napisano

Jak byś chciał coś z naprawdę wysokiej półki to byś sobie kupił dt 240s albo 340.

 

Przednia piasta to jeden diabeł, więc możesz śmiało brać novatec czy boplight'a , jeśli chodzi o tył to wolałbym podarować sobie zakup lżejszej kierownicy i kupić lżejszą piastę.

Napisano

od siebie polecam Boplighty :) jeżdżę na nich już sezon i bardzo ładnie się sprawują. kółka bardzo ładnie się kręcą nawet po wielkim błocie :)

Napisano

Jak byś chciał coś z naprawdę wysokiej półki to byś sobie kupił dt 240s albo 340. Przednia piasta to jeden diabeł, więc możesz śmiało brać novatec czy boplight'a , jeśli chodzi o tył to wolałbym podarować sobie zakup lżejszej kierownicy i kupić lżejszą piastę.

 

Fakt, DT 240s też przemknęły mi przez myśl, tylko ta cena... Z innej beczki - podobno (tylne) Boplighty są bardzo głośne ? Czy terkoczą tak samo masakrycznie jak Hopy PRO II ?

Napisano

Boplighty są sporo cichsze, ja zamiast dzwonka używam tylnej piasty- rzucam nią :icon_cool:

Tak na serio, to przestaję pedałować, a tylny Hope załatwia sprawę :wallbash:

Napisano

Jak Ci się nie spieszy to może poczekaj aż pojawią się ceny dt 350. Jest to ten sam mechanizm bębenka co 240/340 ale niższa cena bo robione u azjatów (ciekawe jak będzie z jakością). Jeśli cena będzie pomiędzy dt 370 a 340 to może być ciekawie.

 

Ps: po co brać takie mocne obręcze a do nich takie słabe szprychy? Nie lepiej to jakoś zrównoważyć?

Napisano
Ps: po co brać takie mocne obręcze a do nich takie słabe szprychy? Nie lepiej to jakoś zrównoważyć?

 

Jakie szprychy byś proponował ? Nie ukrywam, że zależy mi na wadze ale również sztywności i wytrzymałości.

 

Co to piast to niestety trochę się śpieszę, póki co wybór padł na Boplight'y - no ale zobaczymy jak z dostępnością, w Polsce często ciężko jest trafić to, co się chce... :rolleyes:

Napisano

Boplight na tył, to dość ryzykowna decyzja. Niby producent coś tam poprawił w awaryjnym bębenku, ale tak naprawdę, to nikt tego nie wie, czy w ogóle coś tam poprawili.

Napisano

Osobiście używałem przez sezon piasty Boplight z tyłu i z przodu Boplight dokładnie o tych mówię i nie miałem z nimi problemów pod warunkiem czyszczenia ich i smarowania. Piasta tylna dość głośna ale można się przyzwyczaić. Osobiście polecam moja waga to 72kg używane w maratonach jak coś to pomoże.

Napisano

tyle że to jest wersja Sport ze sprzęgłem MGC. Jak masz ochotę bawić się w częste serwisowanie tego to spoko :) ja mam Super Race'y i nie mam z nimi problemów. Co większe błoto tylko czyszczę bęben :D

 

Jeżeli chodzi o głośność to nie są wybitnie głośne ale na tle wielu innych się wyróżniają :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...