Czyzby Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Witam wszystkich, Zapragnąłem ciut odchudzić swoją maszynę i złożyć nowe koła. W związku z tym mam aktualnie problem z wyborem konkretnego modelu piast. Interesuje mnie coś naprawdę dobrej jakości oraz dużej żywotności, nieawaryjnego i w miarę możliwości bezobsługowego, z przeznaczeniem do MTB, relatywnie LEKKIEGO (zależy mi na obniżeniu wagi kół), oczywiście na łożyskach maszynowych, na 32 szprychy do tarcz mocowanych na 6 śrub. I tu pojawia się pytanie - by oczywiście współgrało to z resztą niżej wymienioną. - obręcz przód Mavic XM719 DISC – 26’’, 32H: http://www.centrumrowerowe.pl/05703068023/Mavic-XM719%20DISC%20czarna%2032H/Produkt.aspx - obręcz tył Mavic XM719 V-Brake – 26’’, 32H: http://www.centrumrowerowe.pl/05703068021/Mavic-XM719%20V-Brake%20czarna%2032H/Produkt.aspx - szprychy DT Swiss REVOLUTION: http://www.centrumrowerowe.pl/000407/DT%20Swiss-revolution%20szprycha%20czarna%20258%20bez%20nypla/Produkt.aspx - nyple DT Swiss PRO LOCK – alu, 12mm: http://centrumrowerowe.pl/000820/DT%20Swiss-PRO%20LOCK%20nypel%20alu%20czarny%2012mm/Produkt.aspx Konkretnie zastanawiam się nad poniższymi piastami (na przód oraz tył): - Boplight SUPER RACE - Novatec NT D-711/NT D-712 (kolega polecał mi także bardziej podstawowe/cięższe/tańsze modele Novateca: NT D-041/NT D-042) - Dartmoor Vee One/Vee Two (z tego co się orientuję generalnie to samo co Novatec ?) Na pewno ideałem byłoby tutaj coś z naprawdę górnej półki - piasty prod. np. Hope (PRO II ?) czy Tune (KING/KONG ?) no ale stwierdziłem, że chyba nie ma sensu aż tak zawyżać półkę cenową i zdecydowanie wolę kupić coś tańszego a zaoszczędzoną gotówkę władować na nową/lżejszą kierownicę, stery, sztycę siodła, etc. Tylko CO kupić ? Czy możecie mi pomóc w wyborze względnie doradzić coś innego do tego zestawu ?
tompoe Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Jak byś chciał coś z naprawdę wysokiej półki to byś sobie kupił dt 240s albo 340. Przednia piasta to jeden diabeł, więc możesz śmiało brać novatec czy boplight'a , jeśli chodzi o tył to wolałbym podarować sobie zakup lżejszej kierownicy i kupić lżejszą piastę.
Adish Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 od siebie polecam Boplighty jeżdżę na nich już sezon i bardzo ładnie się sprawują. kółka bardzo ładnie się kręcą nawet po wielkim błocie
Czyzby Napisano 12 Października 2010 Autor Napisano 12 Października 2010 Jak byś chciał coś z naprawdę wysokiej półki to byś sobie kupił dt 240s albo 340. Przednia piasta to jeden diabeł, więc możesz śmiało brać novatec czy boplight'a , jeśli chodzi o tył to wolałbym podarować sobie zakup lżejszej kierownicy i kupić lżejszą piastę. Fakt, DT 240s też przemknęły mi przez myśl, tylko ta cena... Z innej beczki - podobno (tylne) Boplighty są bardzo głośne ? Czy terkoczą tak samo masakrycznie jak Hopy PRO II ?
miciu22 Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Boplighty są sporo cichsze, ja zamiast dzwonka używam tylnej piasty- rzucam nią Tak na serio, to przestaję pedałować, a tylny Hope załatwia sprawę
Koen Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Jak Ci się nie spieszy to może poczekaj aż pojawią się ceny dt 350. Jest to ten sam mechanizm bębenka co 240/340 ale niższa cena bo robione u azjatów (ciekawe jak będzie z jakością). Jeśli cena będzie pomiędzy dt 370 a 340 to może być ciekawie. Ps: po co brać takie mocne obręcze a do nich takie słabe szprychy? Nie lepiej to jakoś zrównoważyć?
Czyzby Napisano 12 Października 2010 Autor Napisano 12 Października 2010 Ps: po co brać takie mocne obręcze a do nich takie słabe szprychy? Nie lepiej to jakoś zrównoważyć? Jakie szprychy byś proponował ? Nie ukrywam, że zależy mi na wadze ale również sztywności i wytrzymałości. Co to piast to niestety trochę się śpieszę, póki co wybór padł na Boplight'y - no ale zobaczymy jak z dostępnością, w Polsce często ciężko jest trafić to, co się chce...
miciu22 Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Boplight na tył, to dość ryzykowna decyzja. Niby producent coś tam poprawił w awaryjnym bębenku, ale tak naprawdę, to nikt tego nie wie, czy w ogóle coś tam poprawili.
Xellon Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Osobiście używałem przez sezon piasty Boplight z tyłu i z przodu Boplight dokładnie o tych mówię i nie miałem z nimi problemów pod warunkiem czyszczenia ich i smarowania. Piasta tylna dość głośna ale można się przyzwyczaić. Osobiście polecam moja waga to 72kg używane w maratonach jak coś to pomoże.
Adish Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 tyle że to jest wersja Sport ze sprzęgłem MGC. Jak masz ochotę bawić się w częste serwisowanie tego to spoko ja mam Super Race'y i nie mam z nimi problemów. Co większe błoto tylko czyszczę bęben Jeżeli chodzi o głośność to nie są wybitnie głośne ale na tle wielu innych się wyróżniają
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.