Skocz do zawartości

[rower] Trekkingowy, składany samodzielnie


michalbike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam zamiar złożyć sobie rower trekingowy na krótsze, a z czasem może na dłuższe, podróże. Nie spieszy się, ponieważ najwcześniej to nastąpi za rok, a więc rower byłby złożony na sezon 2012. Wolę jednak pytać wcześniej i zdobyć pewną wiedzę. Poszperałem w jednym ze sklepów, wybrałem co uważałem za stosowne i wyszedł taki oto rowerek:

 

Rama: :Accent Shannon

 

Widelec::RST Neon Pro T / Wish T / sztywny

 

Stery::PRO MT-11

 

Top cap + gwiazdka::Accent

 

Piasty::Deore

 

Obręcze::Mavic A 119

 

Szprychy::CN Spoke SN12

 

Nyple::CN Spoke stalowe STD14

 

Opony::Schwalbe Land Cruiser

 

Dętki::Continental

 

Korba::FC-M191

 

suport::Alivio

 

Kaseta::Alivio

 

Łańcuch::Alivio / Wipperman

 

Przerzutka tył::Alivio

 

Przerzutka przód::Acera

 

Manetki::Alivio

 

Hamulce::Avid SD5

 

Klamki hamulcowe::Avid FR5

 

Sztyca::Accent SP-418 MCU

 

Siodło::Accent Diara

 

Mostek::BBB Highrise

 

Kierownica::Kalloy Trekking

 

Bagażnik::Tubus Cargo

 

Błotniki::SKS Routing 42

 

Koszyczek na bidon::Topeak Mono Cage

 

Nóżka::AIM

 

 

Brakuje oczywiście paru rzeczy, jak linki, pancerze, ale mniejsza o to, z tym problemu nie będzie. Chciałbym wiedzieć jakich zmian taka konfiguracja wymagałaby wg Was. Na co zwrócić uwagę? Może wybrać jedną rzecz gorszą, inną lepszą? Robiłem to na szybko, jednak moim zdaniem nie wyszło tragicznie :whistling:

Dodam, że ten rower ma służyć tylko i wyłącznie celom turystycznym. Żadne wyścigi, skakanie, ekstremalne zjazdy i podjazdy odpadają - z resztą to widać po poszczególnych podzespołach. Waga jest sprawą drugorzędną (choć miło gdyby 20 kg nie ważył), ale zależy mi na w miarę wytrzymałej konstrukcji, czyli czy rama, obręcze, widelec będą odpowiednie?

Prócz powyższych wytycznych, na koniec wspomnę o cenie - rower na podanych elementach wyszedł mi w okolicach 2300zł. Chciałbym by była to górna granica, a nawet lepiej gdybyśmy zeszli do 2200-2100.

Może polecicie coś z katalogu (tam jednak ja nic nie znalazłem, zawsze będzie coś co nie będzie odpowiadać, a tak jest też radość z samodzielnego złożenia sprzętu)?

 

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

 

 

PS Widelec lepiej wybrać sztywny stalowy czy może najtańszy amortyzowany (tak jak podane wyżej), oraz sztycę amortyzowaną czy zwykłą? Głównie chodzi mi tutaj o trwałość tych ruchomych części. Wiadomo, że komfort będzie wyższy w przypadku amortyzowanych, jednak jeśli nie będą one trwałe i gdzieś w podróży zdarzy się awaria to będzie zdecydowanie dyskomfort psychiczny.

Napisano

Za 2300 to kupił bym Unibike Zethos ( http://allegro.pl/unibike-zethos-21-nowy-w-super-cenie-i1263129913.html ) + dobry bagażnik + dobre błotniki. Może jeszcze na sakwy Crosso by starczyło :whistling:

Konfiguracja sprzętowa o której piszesz za 2300 to dużo za drogo. Gotowy rower z tym osprzętem dostaniesz za 1700 zł np : http://allegro.pl/unibike-expedition-model-2010r-super-trek-lublin-i1259910757.html - nie szukając więcej niż 1 min.

Napisano

Opierałem się na cenach sklepowych, dlatego wyszło jak wyszło.

 

Podany przez Ciebie Zethos jest bardzo fajną propozycją - podoba mi się. Znalazłem nawet w sieci za 1800zł, po dołożeniu wybranego bagażnika, błotników i paru drobiazgów wyszłoby 2300zł z dużo lepszym napędem (po za hamulcami może)

 

Dzięki za propozycję :) Poczekajmy jeszcze na inne sugestie.

 

 

PS Sakw nie wliczam, kupię je myślę już niebawem i będzie to raczej coś Ortlieba. Ten temat dotyczy samego pojazdu :whistling:

Napisano

PS Sakw nie wliczam, kupię je myślę już niebawem i będzie to raczej coś Ortlieba. Ten temat dotyczy samego pojazdu :whistling:

Sakwy były tylko marchewką :)

Napisano

Moja propozycja roweru już gotowego to twoich wyjazdów http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=107&id=957 wystarczy do tego dokupić sakwy i w drogę, jako że jest końcówka sezonu to zawsze idzie coś urwać z ceny,warto zapytać.

Co do amortyzowanej sztycy to szczerze powiem że lepiej kupić zwykłą sztyce aluminiową i dobre siodełko ze sprężynami np http://allegro.pl/siodelko-primus-lepper-i1258153832.html działanie i wygoda tego siodełka jest naprawdę wyśmienita, dlatego że trwałość tych tanich sztyc amortyzowanych nie jest za duża, szybko łapią luzy i działają bez problemu tylko na początku jak są nowe, dodatkowo ich masa jest trochę duża.

Napisano

Potargować zawsze można, jednak cena wyjściowa mało przyjemna. Doszedłby do tego jeden poważny zakup - mianowicie bagażnik. Postanowiłem sobie, że ma to być rower jak najbardziej niezawodny i stosunkowo wytrzymały i do takiego roweru chciałbym bagażnik Tubusa, a ten kosztuje 350zł :D

Napisano

Pisałeś na początku, że potrzebujesz rower na krótsze wypady. Po co kupować do tego bagażnik Tubusa za 350 zł. To przerost formy nad treścią :woot: Ja kupiłem Tranz-X za 60 zł i przeżył wyprawę 6 dniową 700 km z obciążeniem ok 20 kg (czasami wożę na nim mojego syna ważącego 30 kg i daje radę). Kup normalny aluminiowy bagażnik i się nie wygłupiaj z Tubusem - taka przynajmniej moja rada :yes:

Napisano

Chciałbym mieć pewność, że w czasie podróży mnie nie zawiedzie :woot:

Aktualnie mam bagażnik marki Ideale pod sakwy o maksymalnym obciążeniu 25kg. Dwukrotnie więcej niż do tej pory wiozłem, jednak jakoś ciężko mi zaufać temu wyrobowi. Kupiłem, bo potrzebowałem szybko i tanio. Jednak nic nie mogę znaleźć w sieci o tej firmie, dzwoniłem nawet do sklepu rowerowego, tam też nie wiedzą :/

 

Co do mojej pierwszej wypowiedzi, nic nie wspomniałem o jednodniowych wypadach. Napisałem zupełnie coś innego, aczkolwiek może mało konkretnie - krótkie, a z czasem dłuższe podróże. Te krótkie to liczę tak do tygodnia.

Napisano

Kilka lat temu miałem ten sam problem. Roweru nie składałem(ze względu na cenę części)lecz kupiłem "coś" klasy średniej z minusem.Z roku na rok go modernizowałem i zmieniałem to co uważałem że należy wymienić lub jest taka potrzeba. Po 5 latach i 30 tys.km. wiedziałem już w niemal 100% co warto mieć w rowerze a na co nie wydawać pieniędzy. Wydaje mi się że to najlepszy system jeśli nie jesteśmy pewni co do specyfikacji pełnego sprzętu. Modyfikacji zbyt mocno finansowo nie odczułem, wszystko rozłożyło mi się w czasie a rower ciągle był eksploatowany ( i do tej pory z powodzeniem służy kolejnemu zapaleńcowi).Co do Tubusa to warto się nad nim zastanowić jeśli pakujesz w sakwy powyżej 30kg., inaczej to będą wydane pieniądze na "pusto".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...