michalbike Napisano 9 Października 2010 Napisano 9 Października 2010 Mam zamiar złożyć sobie rower trekingowy na krótsze, a z czasem może na dłuższe, podróże. Nie spieszy się, ponieważ najwcześniej to nastąpi za rok, a więc rower byłby złożony na sezon 2012. Wolę jednak pytać wcześniej i zdobyć pewną wiedzę. Poszperałem w jednym ze sklepów, wybrałem co uważałem za stosowne i wyszedł taki oto rowerek: Rama: :Accent Shannon Widelec::RST Neon Pro T / Wish T / sztywny Stery::PRO MT-11 Top cap + gwiazdka::Accent Piasty::Deore Obręcze::Mavic A 119 Szprychy::CN Spoke SN12 Nyple::CN Spoke stalowe STD14 Opony::Schwalbe Land Cruiser Dętki::Continental Korba::FC-M191 suport::Alivio Kaseta::Alivio Łańcuch::Alivio / Wipperman Przerzutka tył::Alivio Przerzutka przód::Acera Manetki::Alivio Hamulce::Avid SD5 Klamki hamulcowe::Avid FR5 Sztyca::Accent SP-418 MCU Siodło::Accent Diara Mostek::BBB Highrise Kierownica::Kalloy Trekking Bagażnik::Tubus Cargo Błotniki::SKS Routing 42 Koszyczek na bidon::Topeak Mono Cage Nóżka::AIM Brakuje oczywiście paru rzeczy, jak linki, pancerze, ale mniejsza o to, z tym problemu nie będzie. Chciałbym wiedzieć jakich zmian taka konfiguracja wymagałaby wg Was. Na co zwrócić uwagę? Może wybrać jedną rzecz gorszą, inną lepszą? Robiłem to na szybko, jednak moim zdaniem nie wyszło tragicznie Dodam, że ten rower ma służyć tylko i wyłącznie celom turystycznym. Żadne wyścigi, skakanie, ekstremalne zjazdy i podjazdy odpadają - z resztą to widać po poszczególnych podzespołach. Waga jest sprawą drugorzędną (choć miło gdyby 20 kg nie ważył), ale zależy mi na w miarę wytrzymałej konstrukcji, czyli czy rama, obręcze, widelec będą odpowiednie? Prócz powyższych wytycznych, na koniec wspomnę o cenie - rower na podanych elementach wyszedł mi w okolicach 2300zł. Chciałbym by była to górna granica, a nawet lepiej gdybyśmy zeszli do 2200-2100. Może polecicie coś z katalogu (tam jednak ja nic nie znalazłem, zawsze będzie coś co nie będzie odpowiadać, a tak jest też radość z samodzielnego złożenia sprzętu)? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam PS Widelec lepiej wybrać sztywny stalowy czy może najtańszy amortyzowany (tak jak podane wyżej), oraz sztycę amortyzowaną czy zwykłą? Głównie chodzi mi tutaj o trwałość tych ruchomych części. Wiadomo, że komfort będzie wyższy w przypadku amortyzowanych, jednak jeśli nie będą one trwałe i gdzieś w podróży zdarzy się awaria to będzie zdecydowanie dyskomfort psychiczny.
tor23 Napisano 9 Października 2010 Napisano 9 Października 2010 Za 2300 to kupił bym Unibike Zethos ( http://allegro.pl/unibike-zethos-21-nowy-w-super-cenie-i1263129913.html ) + dobry bagażnik + dobre błotniki. Może jeszcze na sakwy Crosso by starczyło Konfiguracja sprzętowa o której piszesz za 2300 to dużo za drogo. Gotowy rower z tym osprzętem dostaniesz za 1700 zł np : http://allegro.pl/unibike-expedition-model-2010r-super-trek-lublin-i1259910757.html - nie szukając więcej niż 1 min.
michalbike Napisano 9 Października 2010 Autor Napisano 9 Października 2010 Opierałem się na cenach sklepowych, dlatego wyszło jak wyszło. Podany przez Ciebie Zethos jest bardzo fajną propozycją - podoba mi się. Znalazłem nawet w sieci za 1800zł, po dołożeniu wybranego bagażnika, błotników i paru drobiazgów wyszłoby 2300zł z dużo lepszym napędem (po za hamulcami może) Dzięki za propozycję Poczekajmy jeszcze na inne sugestie. PS Sakw nie wliczam, kupię je myślę już niebawem i będzie to raczej coś Ortlieba. Ten temat dotyczy samego pojazdu
tor23 Napisano 9 Października 2010 Napisano 9 Października 2010 PS Sakw nie wliczam, kupię je myślę już niebawem i będzie to raczej coś Ortlieba. Ten temat dotyczy samego pojazdu Sakwy były tylko marchewką
emilio3 Napisano 10 Października 2010 Napisano 10 Października 2010 Moja propozycja roweru już gotowego to twoich wyjazdów http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=107&id=957 wystarczy do tego dokupić sakwy i w drogę, jako że jest końcówka sezonu to zawsze idzie coś urwać z ceny,warto zapytać. Co do amortyzowanej sztycy to szczerze powiem że lepiej kupić zwykłą sztyce aluminiową i dobre siodełko ze sprężynami np http://allegro.pl/siodelko-primus-lepper-i1258153832.html działanie i wygoda tego siodełka jest naprawdę wyśmienita, dlatego że trwałość tych tanich sztyc amortyzowanych nie jest za duża, szybko łapią luzy i działają bez problemu tylko na początku jak są nowe, dodatkowo ich masa jest trochę duża.
michalbike Napisano 10 Października 2010 Autor Napisano 10 Października 2010 Potargować zawsze można, jednak cena wyjściowa mało przyjemna. Doszedłby do tego jeden poważny zakup - mianowicie bagażnik. Postanowiłem sobie, że ma to być rower jak najbardziej niezawodny i stosunkowo wytrzymały i do takiego roweru chciałbym bagażnik Tubusa, a ten kosztuje 350zł
tor23 Napisano 10 Października 2010 Napisano 10 Października 2010 Pisałeś na początku, że potrzebujesz rower na krótsze wypady. Po co kupować do tego bagażnik Tubusa za 350 zł. To przerost formy nad treścią Ja kupiłem Tranz-X za 60 zł i przeżył wyprawę 6 dniową 700 km z obciążeniem ok 20 kg (czasami wożę na nim mojego syna ważącego 30 kg i daje radę). Kup normalny aluminiowy bagażnik i się nie wygłupiaj z Tubusem - taka przynajmniej moja rada
michalbike Napisano 10 Października 2010 Autor Napisano 10 Października 2010 Chciałbym mieć pewność, że w czasie podróży mnie nie zawiedzie Aktualnie mam bagażnik marki Ideale pod sakwy o maksymalnym obciążeniu 25kg. Dwukrotnie więcej niż do tej pory wiozłem, jednak jakoś ciężko mi zaufać temu wyrobowi. Kupiłem, bo potrzebowałem szybko i tanio. Jednak nic nie mogę znaleźć w sieci o tej firmie, dzwoniłem nawet do sklepu rowerowego, tam też nie wiedzą :/ Co do mojej pierwszej wypowiedzi, nic nie wspomniałem o jednodniowych wypadach. Napisałem zupełnie coś innego, aczkolwiek może mało konkretnie - krótkie, a z czasem dłuższe podróże. Te krótkie to liczę tak do tygodnia.
Adunaphel Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Kilka lat temu miałem ten sam problem. Roweru nie składałem(ze względu na cenę części)lecz kupiłem "coś" klasy średniej z minusem.Z roku na rok go modernizowałem i zmieniałem to co uważałem że należy wymienić lub jest taka potrzeba. Po 5 latach i 30 tys.km. wiedziałem już w niemal 100% co warto mieć w rowerze a na co nie wydawać pieniędzy. Wydaje mi się że to najlepszy system jeśli nie jesteśmy pewni co do specyfikacji pełnego sprzętu. Modyfikacji zbyt mocno finansowo nie odczułem, wszystko rozłożyło mi się w czasie a rower ciągle był eksploatowany ( i do tej pory z powodzeniem służy kolejnemu zapaleńcowi).Co do Tubusa to warto się nad nim zastanowić jeśli pakujesz w sakwy powyżej 30kg., inaczej to będą wydane pieniądze na "pusto".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.