Skocz do zawartości

[8-9 tys] maratony hardtail


kingj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuję roweru głównie do startów w maratonach, na oku mam scotta scale 30 - rocznik 2010 lub 2011 - który?, cube reaction gtc race, zastanawiałem się też nad Viperem x-race carbon xt, Krossem level A10, chodzi głównie o dobrą ramę (karbon, geometria, wytrzymałość) i amortyzator (wystarczy SID race czy dopłacać do foxa?), niską wagę - ok 10kg, osprzęt przyszłościowo można zmienić. Kiedy jest najlepsza pora roku na zakup?(można liczyć na rabat). Z góry dzięki za pomoc

Napisano

Nie wiem jak chcesz się ścigać na maratonach, skoro nie masz podstawowej wiedzy na temat rowerów... A pierwsza rzecz od, której trzeba zacząć to to, że w takim budżecie się rower składa dopasowany do siebie, a nie kupuje jakiegoś gotowca.

Napisano

Nie wiem jak chcesz się ścigać na maratonach, skoro nie masz podstawowej wiedzy na temat rowerów... A pierwsza rzecz od, której trzeba zacząć to to, że w takim budżecie się rower składa dopasowany do siebie, a nie kupuje jakiegoś gotowca.

a może kolega nie lubi bawić się w klocki?

wychodzisz z założenia że rowery w tej kwocie są źle złożone? w takim przypadku oznaczałoby że żadna firma rowerowa nie robi tego dobrze, bo pojęcia nie mają o oferowanym przez siebie produkcie.

czy kupowanie drogiego roweru i pozostawianie go w specyfikacji zakupowej oznacza brak wiedzy na temat rowerów? idąc tym tropem trzebaby powiedzieć że rowery od tej ceny w górę kupują tylko snoby bez grama wiedzy - na pewno?

jedyne co możesz "dopasować" do siebie w rowerze to kierownica, mostek, siodło.

Napisano

Nie wiem jak chcesz się ścigać na maratonach, skoro nie masz podstawowej wiedzy na temat rowerów... A pierwsza rzecz od, której trzeba zacząć to to, że w takim budżecie się rower składa dopasowany do siebie, a nie kupuje jakiegoś gotowca.

Dokładnie tak jak napisał tobo, nie rozumiem dlaczego złym pomysłem jest zakup(oczywiście sprawdzonego wcześniej) gotowca i później ewentualne dopasowanie go pod siebie? Jeżeli, uważasz inaczej to podaj jakiś konkretny konfig mieszczący się w tej kwocie, ponieważ nie upieram się z drugiej strony przy gotowcu, wymieniając podane modele chodziło mi też o opinie na temat ram podanych producentów, moja waga 73kg, wzrost 190cm, noga po wew ok 89+, więc rama ok 51-51,5cm, btw w maratonach już startowałem,w tej chwili mam Gianta iguana disc w ramie 21", ale szukam czegoś lżejszego o bardziej sportowej charakterystyce - dłuższa rura górna (w tej chwili 58cm) - bardziej pochylona pozycja, większa zwrotność, także kąt główki raczej w kierunku bardziej stromego niż płaskiego, a więc 71 i więcej, kąt nachylenia rury pod siodłowej, uważam że jest ok, a więc 73 ewentualnie nieco więcej, podsumowując rower ma być zwrotny, dobry do podjazdów i szybki :D

Napisano

Zakup gotowego roweru za 9 tys. jest tak samo dobry jak składanie go samemu od podstaw.

Co kto lubi . Dodatkowo biorąc pod uwagę jesienne promocja trudno byłoby zbudować samemu rower który poziomem osprzętu dorównałby gotowej ofercie.

Napisano

a może kolega nie lubi bawić się w klocki?

wychodzisz z założenia że rowery w tej kwocie są źle złożone? w takim przypadku oznaczałoby że żadna firma rowerowa nie robi tego dobrze, bo pojęcia nie mają o oferowanym przez siebie produkcie.

czy kupowanie drogiego roweru i pozostawianie go w specyfikacji zakupowej oznacza brak wiedzy na temat rowerów? idąc tym tropem trzebaby powiedzieć że rowery od tej ceny w górę kupują tylko snoby bez grama wiedzy - na pewno?

jedyne co możesz "dopasować" do siebie w rowerze to kierownica, mostek, siodło.

Nie mówię, że są źle złożone. Tylko praktycznie każda firma rowerowa jak składa rowery to głównie jako wartość swojego roweru traktuje ramę, amorka, napęd, a mniejszą uwagę przywiązują do rurek, siodła czy też kół. Jak przegląda się katalogi to odnieść można wrażenie, że te części wrzucają po kosztach bez przemyślenia.

Dopasować pod siebie możesz amorka pod siebie zarówno ciśnieniem, jak i skokiem, koła, opony (chociaż je trzeba dopasowywać też pod kątem nawierzchni, ale jest zawsze co kto lubi), ramę też zawsze można brać mniejszą i bawić się z długością mostku.

A rowery za te kwoty, kupuje no cóż snoby nie snoby... Pasjonaci zwykle budują swoje rowery dłużej, wymieniając kolejne części, Ci co mają sporo kasy zwykle chcą mieć od zaraz wszystko i nie do końca myślą nad tym co kupują.

 

Później jak wrócę do domu wrzucę jakąś rozpiskę części na rower w tej kwocie :D

Napisano

Ale rama Connondale jest produktem dużo bardziej zaawansowanym niż "katalogowa rama Krossa"

Z tego powodu moim zdaniem Cannon jest lepszy. Inna sprawa to czy tak lekka rama "Flash" jest odpowiednia dla osoby o wzroście 190 cm .

Napisano

Tak jak pisałem, bardziej zależy mi właśnie na dobrej ramie niż osprzęcie, który mogę sobie stopniowo modyfikować. Co do moich wymiarów to ramę można dobrać do wzrostu, a wagowo 73kg to nie jest jeszcze chyba taka tragedia i dla takiej ramy nie powinno to być za dużo. Oprócz Cannondale drugim modelem, który biorę pod uwagę jest Scott Scale 30 http://www.scott.pl/...31&id_prod=1272 -, kąt podsiodłowy 73 stopnie, kąt główki 71,5 stopnia,długość rury górnej 60cm L-62 cm XL, podczas gdy rama Cannona 61,5cm L - 64cm XL, 73 stopnie i 70,5 stopnia, więc teoretycznie bardziej odpowiadające kąty ma rama Scotta,ale Canonna jest dłuższa, kolejną kwestią jest rozmiar: obie ramy są w wymiarach albo 53 cm albo 48cm - która byłaby teoretycznie lepsza przy optymalnej 51cm? przypominam, że szukam roweru do ścigania. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i porady :)

Napisano

Nie mówię, że są źle złożone. Tylko praktycznie każda firma rowerowa jak składa rowery to głównie jako wartość swojego roweru traktuje ramę, amorka, napęd, a mniejszą uwagę przywiązują do rurek, siodła czy też kół. Jak przegląda się katalogi to odnieść można wrażenie, że te części wrzucają po kosztach bez przemyślenia.

Dopasować pod siebie możesz amorka pod siebie zarówno ciśnieniem, jak i skokiem, koła, opony (chociaż je trzeba dopasowywać też pod kątem nawierzchni, ale jest zawsze co kto lubi), ramę też zawsze można brać mniejszą i bawić się z długością mostku.

A rowery za te kwoty, kupuje no cóż snoby nie snoby... Pasjonaci zwykle budują swoje rowery dłużej, wymieniając kolejne części, Ci co mają sporo kasy zwykle chcą mieć od zaraz wszystko i nie do końca myślą nad tym co kupują.

 

Później jak wrócę do domu wrzucę jakąś rozpiskę części na rower w tej kwocie ;)

Czyli rozumiem, że nic sensownego w tej kwocie nie udało się złożyć?

Napisano

Ja czytałem opinie na temat Scottów, że miękną po sezonie :)

 

Moja propozycja bardzo na szybko:

Amor: Sid Race/R7

Hamulce: R1

Rama: No Saint MaxAri

Napęd: XT/X9

Koła: Mack/Revo/ZTR

Napisano

Sorka, jedna mnie wcięło na trochę więcej niż kilka godzin :icon_lol:

 

Jak mówiłem moja propozycja cenowo, chyba się zmieści w tych 9 tysiącach. Nie mówię, że wszystkie rzeczy są z sensem wrzucone (nie bawiłem się w zrobienie czegoś superlekkiego), ale dobrane pod kątem w miarę dobrej wagi i ceny.

 

Rama: Orbea Alma

Amortyzator: Rock Shox SID Race/Team + pushloc

Przerzutki:

Przód: Shimano XTR FD-M971

Tył: Shimano XTR RD-M971-GS

Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22

Manetki: Shimano XT SL-M770

Pedały: Shimano PD-M540

Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32

Łańcuch: Shimano Shimano XTR CN-7701

Opony: Schwalbe Rocket Ron 26x2.1/ Nobby Nic 2.25

Dętki: Schwalbe XXLight

Obręcze: Mavic XC 717 Disc

Piasty: DT 240 disc

Zaciski kół: Dartmoor Bolt

Szprychy: DT Competition/ SuperComp

Nyple: DT mosiężne (może i dociążą koła, ale będą sztywniejsze niż alu)

Hamulce: Avid Elixir CR lub coś z Formula, ewentualnie Hayes

Mostek: Truvativ Stylo World Cup

Kierownica: Truvativ Stylo World Cup

Stery: Accent Airplane

Suport: jest z korbą, ale jak się zajedzie to wymień na Aerozine czy Accent, tak żeby móc wkładać łożyska 6805 2RS

Sztyca: PRO XLt

Siodełko: Selle Italia SLR XC Gel Flow

Rogi: Smica

Koszyk: np. SMUD Carbon

Linki i pancerze: Alligator / Jagwire

Napisano

Ogólnie samej ramy Almy nie ma sensu kupować bo będzie z 4 tyśki kosztować, chyba, że ktoś się z kasą nie liczy... W ubiegłym roku widziałem na wyprzedaży za 3.200PLN rower na niej z Torą, pełnym SLX i hamplami Oro, nic innego tylko kupować, choćby na części :icon_lol: Może i sam bym zrobił wszystko wtedy, żeby kupić tego bike'a, ale niestety w takich cenach albo się trafiają najczęściej najmniejsze ramy.

 

Amorka najlepiej kupować na przełomie roku, ja tak w tym roku w lutym wyrwałem Sid'a Race za 1500zł. Kółka... No cóż dobre 1500zł i raczej ta kwota się nie zmieni.

Napisano

Idzie taniej kupić 240 za około 1000-1200. Ewentualnie można pójść po koszcie i zakupić Onyx'a albo 340 lub jedne z najwyższych modeli Novatec'a tym bardziej, że spisują się niby one całkiem nieźle (Tajwan zaczął stawiać na jakość :P ) i zmieszczą się cenowo poniżej 1.000zł.

Napisano

Pewnie na novatecu sam miałem skladać.

Jak się ogranac to można super bryke samemu złóżyć za 9 k.

 

Później pełna satysfakcja:)

 

Co do Maxari to geo bedzie lada moment wrzucone na lemonbike.eu.

Mają robić jakies sety do 8-9 tysięcy na poziomie xt...

Napisano

Sorka, jedna mnie wcięło na trochę więcej niż kilka godzin :icon_wink:

 

Jak mówiłem moja propozycja cenowo, chyba się zmieści w tych 9 tysiącach. Nie mówię, że wszystkie rzeczy są z sensem wrzucone (nie bawiłem się w zrobienie czegoś superlekkiego), ale dobrane pod kątem w miarę dobrej wagi i ceny.

 

Rama: Orbea Alma

Amortyzator: Rock Shox SID Race/Team + pushloc

Przerzutki:

Przód: Shimano XTR FD-M971

Tył: Shimano XTR RD-M971-GS

Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22

Manetki: Shimano XT SL-M770

Pedały: Shimano PD-M540

Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32

Łańcuch: Shimano Shimano XTR CN-7701

Opony: Schwalbe Rocket Ron 26x2.1/ Nobby Nic 2.25

Dętki: Schwalbe XXLight

Obręcze: Mavic XC 717 Disc

Piasty: DT 240 disc

Zaciski kół: Dartmoor Bolt

Szprychy: DT Competition/ SuperComp

Nyple: DT mosiężne (może i dociążą koła, ale będą sztywniejsze niż alu)

Hamulce: Avid Elixir CR lub coś z Formula, ewentualnie Hayes

Mostek: Truvativ Stylo World Cup

Kierownica: Truvativ Stylo World Cup

Stery: Accent Airplane

Suport: jest z korbą, ale jak się zajedzie to wymień na Aerozine czy Accent, tak żeby móc wkładać łożyska 6805 2RS

Sztyca: PRO XLt

Siodełko: Selle Italia SLR XC Gel Flow

Rogi: Smica

Koszyk: np. SMUD Carbon

Linki i pancerze: Alligator / Jagwire

 

A co sądzicie o amortyzatorze Magura Durin Race ? Jak wypada w stosunku do proponowanego SID Race? Ktoś może ma tego amorka i może się wypowiedzieć?

Napisano

Kingj chcesz świadomie kupić ramę z węgla zdając sobie sprawę z jej wad jak potencjalnie krótsza żywotność i większa podatność na uszkodzenia przykładowo od łańcucha? Nie uważam żeby takie ramy były złe, ale jak się liczy z kosztami i nie walczy o zwycięstwo mogą być bardzo nieopłacalne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...