kingj Napisano 7 Października 2010 Napisano 7 Października 2010 Witam, poszukuję roweru głównie do startów w maratonach, na oku mam scotta scale 30 - rocznik 2010 lub 2011 - który?, cube reaction gtc race, zastanawiałem się też nad Viperem x-race carbon xt, Krossem level A10, chodzi głównie o dobrą ramę (karbon, geometria, wytrzymałość) i amortyzator (wystarczy SID race czy dopłacać do foxa?), niską wagę - ok 10kg, osprzęt przyszłościowo można zmienić. Kiedy jest najlepsza pora roku na zakup?(można liczyć na rabat). Z góry dzięki za pomoc
Fludi Napisano 7 Października 2010 Napisano 7 Października 2010 Nie wiem jak chcesz się ścigać na maratonach, skoro nie masz podstawowej wiedzy na temat rowerów... A pierwsza rzecz od, której trzeba zacząć to to, że w takim budżecie się rower składa dopasowany do siebie, a nie kupuje jakiegoś gotowca.
ukaniex Napisano 7 Października 2010 Napisano 7 Października 2010 Za 9tys. złożysz rower o wadze 9kg albo a nawet mniej. Waga, wzrost preferencje jazdy. Każdy z w/w rowerów ma inna geometrie... .
tobo Napisano 7 Października 2010 Napisano 7 Października 2010 Nie wiem jak chcesz się ścigać na maratonach, skoro nie masz podstawowej wiedzy na temat rowerów... A pierwsza rzecz od, której trzeba zacząć to to, że w takim budżecie się rower składa dopasowany do siebie, a nie kupuje jakiegoś gotowca. a może kolega nie lubi bawić się w klocki? wychodzisz z założenia że rowery w tej kwocie są źle złożone? w takim przypadku oznaczałoby że żadna firma rowerowa nie robi tego dobrze, bo pojęcia nie mają o oferowanym przez siebie produkcie. czy kupowanie drogiego roweru i pozostawianie go w specyfikacji zakupowej oznacza brak wiedzy na temat rowerów? idąc tym tropem trzebaby powiedzieć że rowery od tej ceny w górę kupują tylko snoby bez grama wiedzy - na pewno? jedyne co możesz "dopasować" do siebie w rowerze to kierownica, mostek, siodło.
Sorcerer Napisano 8 Października 2010 Napisano 8 Października 2010 Gotowy carbonowy no saint. NVM, zapomnialem ze to 13k. Ale moze warto, sprzedac 2-3 graty i miec spoko rower... 8,5-8.7kg.
kingj Napisano 8 Października 2010 Autor Napisano 8 Października 2010 Nie wiem jak chcesz się ścigać na maratonach, skoro nie masz podstawowej wiedzy na temat rowerów... A pierwsza rzecz od, której trzeba zacząć to to, że w takim budżecie się rower składa dopasowany do siebie, a nie kupuje jakiegoś gotowca. Dokładnie tak jak napisał tobo, nie rozumiem dlaczego złym pomysłem jest zakup(oczywiście sprawdzonego wcześniej) gotowca i później ewentualne dopasowanie go pod siebie? Jeżeli, uważasz inaczej to podaj jakiś konkretny konfig mieszczący się w tej kwocie, ponieważ nie upieram się z drugiej strony przy gotowcu, wymieniając podane modele chodziło mi też o opinie na temat ram podanych producentów, moja waga 73kg, wzrost 190cm, noga po wew ok 89+, więc rama ok 51-51,5cm, btw w maratonach już startowałem,w tej chwili mam Gianta iguana disc w ramie 21", ale szukam czegoś lżejszego o bardziej sportowej charakterystyce - dłuższa rura górna (w tej chwili 58cm) - bardziej pochylona pozycja, większa zwrotność, także kąt główki raczej w kierunku bardziej stromego niż płaskiego, a więc 71 i więcej, kąt nachylenia rury pod siodłowej, uważam że jest ok, a więc 73 ewentualnie nieco więcej, podsumowując rower ma być zwrotny, dobry do podjazdów i szybki
mwegrzyn Napisano 8 Października 2010 Napisano 8 Października 2010 Zakup gotowego roweru za 9 tys. jest tak samo dobry jak składanie go samemu od podstaw. Co kto lubi . Dodatkowo biorąc pod uwagę jesienne promocja trudno byłoby zbudować samemu rower który poziomem osprzętu dorównałby gotowej ofercie.
Fludi Napisano 8 Października 2010 Napisano 8 Października 2010 a może kolega nie lubi bawić się w klocki? wychodzisz z założenia że rowery w tej kwocie są źle złożone? w takim przypadku oznaczałoby że żadna firma rowerowa nie robi tego dobrze, bo pojęcia nie mają o oferowanym przez siebie produkcie. czy kupowanie drogiego roweru i pozostawianie go w specyfikacji zakupowej oznacza brak wiedzy na temat rowerów? idąc tym tropem trzebaby powiedzieć że rowery od tej ceny w górę kupują tylko snoby bez grama wiedzy - na pewno? jedyne co możesz "dopasować" do siebie w rowerze to kierownica, mostek, siodło. Nie mówię, że są źle złożone. Tylko praktycznie każda firma rowerowa jak składa rowery to głównie jako wartość swojego roweru traktuje ramę, amorka, napęd, a mniejszą uwagę przywiązują do rurek, siodła czy też kół. Jak przegląda się katalogi to odnieść można wrażenie, że te części wrzucają po kosztach bez przemyślenia. Dopasować pod siebie możesz amorka pod siebie zarówno ciśnieniem, jak i skokiem, koła, opony (chociaż je trzeba dopasowywać też pod kątem nawierzchni, ale jest zawsze co kto lubi), ramę też zawsze można brać mniejszą i bawić się z długością mostku. A rowery za te kwoty, kupuje no cóż snoby nie snoby... Pasjonaci zwykle budują swoje rowery dłużej, wymieniając kolejne części, Ci co mają sporo kasy zwykle chcą mieć od zaraz wszystko i nie do końca myślą nad tym co kupują. Później jak wrócę do domu wrzucę jakąś rozpiskę części na rower w tej kwocie
kingj Napisano 8 Października 2010 Autor Napisano 8 Października 2010 Polecono mi tez cannondale, a konkretnie http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/702/Cannondale.Flash.Carbon.4/ - podobno bardzo dobra rama z dożywotnią gwarancją, posiada ktoś może ten model i może się wypowiedzieć? również w kwestii wagi ponieważ, producent jej nie podaje.
jasskulainen Napisano 9 Października 2010 Napisano 9 Października 2010 osprzetowo na pewno wygrywa kross pelne deore xt, tylnia przerzutka xtr rurki ritchey wcs - czyli najwyzsza polka kola rowniez bardzo dobre - setup deore xt
mwegrzyn Napisano 9 Października 2010 Napisano 9 Października 2010 Ale rama Connondale jest produktem dużo bardziej zaawansowanym niż "katalogowa rama Krossa" Z tego powodu moim zdaniem Cannon jest lepszy. Inna sprawa to czy tak lekka rama "Flash" jest odpowiednia dla osoby o wzroście 190 cm .
kingj Napisano 9 Października 2010 Autor Napisano 9 Października 2010 Tak jak pisałem, bardziej zależy mi właśnie na dobrej ramie niż osprzęcie, który mogę sobie stopniowo modyfikować. Co do moich wymiarów to ramę można dobrać do wzrostu, a wagowo 73kg to nie jest jeszcze chyba taka tragedia i dla takiej ramy nie powinno to być za dużo. Oprócz Cannondale drugim modelem, który biorę pod uwagę jest Scott Scale 30 http://www.scott.pl/...31&id_prod=1272 -, kąt podsiodłowy 73 stopnie, kąt główki 71,5 stopnia,długość rury górnej 60cm L-62 cm XL, podczas gdy rama Cannona 61,5cm L - 64cm XL, 73 stopnie i 70,5 stopnia, więc teoretycznie bardziej odpowiadające kąty ma rama Scotta,ale Canonna jest dłuższa, kolejną kwestią jest rozmiar: obie ramy są w wymiarach albo 53 cm albo 48cm - która byłaby teoretycznie lepsza przy optymalnej 51cm? przypominam, że szukam roweru do ścigania. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i porady
kingj Napisano 10 Października 2010 Autor Napisano 10 Października 2010 Nie mówię, że są źle złożone. Tylko praktycznie każda firma rowerowa jak składa rowery to głównie jako wartość swojego roweru traktuje ramę, amorka, napęd, a mniejszą uwagę przywiązują do rurek, siodła czy też kół. Jak przegląda się katalogi to odnieść można wrażenie, że te części wrzucają po kosztach bez przemyślenia. Dopasować pod siebie możesz amorka pod siebie zarówno ciśnieniem, jak i skokiem, koła, opony (chociaż je trzeba dopasowywać też pod kątem nawierzchni, ale jest zawsze co kto lubi), ramę też zawsze można brać mniejszą i bawić się z długością mostku. A rowery za te kwoty, kupuje no cóż snoby nie snoby... Pasjonaci zwykle budują swoje rowery dłużej, wymieniając kolejne części, Ci co mają sporo kasy zwykle chcą mieć od zaraz wszystko i nie do końca myślą nad tym co kupują. Później jak wrócę do domu wrzucę jakąś rozpiskę części na rower w tej kwocie Czyli rozumiem, że nic sensownego w tej kwocie nie udało się złożyć?
Artro Napisano 10 Października 2010 Napisano 10 Października 2010 Ja czytałem opinie na temat Scottów, że miękną po sezonie Moja propozycja bardzo na szybko: Amor: Sid Race/R7 Hamulce: R1 Rama: No Saint MaxAri Napęd: XT/X9 Koła: Mack/Revo/ZTR
kingj Napisano 10 Października 2010 Autor Napisano 10 Października 2010 Dzięki za zestawienie, nie wiesz gdzie można znaleźć geometrię tej ramy ?
Fludi Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Sorka, jedna mnie wcięło na trochę więcej niż kilka godzin Jak mówiłem moja propozycja cenowo, chyba się zmieści w tych 9 tysiącach. Nie mówię, że wszystkie rzeczy są z sensem wrzucone (nie bawiłem się w zrobienie czegoś superlekkiego), ale dobrane pod kątem w miarę dobrej wagi i ceny. Rama: Orbea Alma Amortyzator: Rock Shox SID Race/Team + pushloc Przerzutki: Przód: Shimano XTR FD-M971 Tył: Shimano XTR RD-M971-GS Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22 Manetki: Shimano XT SL-M770 Pedały: Shimano PD-M540 Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 Łańcuch: Shimano Shimano XTR CN-7701 Opony: Schwalbe Rocket Ron 26x2.1/ Nobby Nic 2.25 Dętki: Schwalbe XXLight Obręcze: Mavic XC 717 Disc Piasty: DT 240 disc Zaciski kół: Dartmoor Bolt Szprychy: DT Competition/ SuperComp Nyple: DT mosiężne (może i dociążą koła, ale będą sztywniejsze niż alu) Hamulce: Avid Elixir CR lub coś z Formula, ewentualnie Hayes Mostek: Truvativ Stylo World Cup Kierownica: Truvativ Stylo World Cup Stery: Accent Airplane Suport: jest z korbą, ale jak się zajedzie to wymień na Aerozine czy Accent, tak żeby móc wkładać łożyska 6805 2RS Sztyca: PRO XLt Siodełko: Selle Italia SLR XC Gel Flow Rogi: Smica Koszyk: np. SMUD Carbon Linki i pancerze: Alligator / Jagwire
Mendoza Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Wyjdzie trochę powyżej 10 tysi licząc na szybko. Alma plus amor plus hample plus koła to juz 8- 9 k.
Fludi Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Ogólnie samej ramy Almy nie ma sensu kupować bo będzie z 4 tyśki kosztować, chyba, że ktoś się z kasą nie liczy... W ubiegłym roku widziałem na wyprzedaży za 3.200PLN rower na niej z Torą, pełnym SLX i hamplami Oro, nic innego tylko kupować, choćby na części Może i sam bym zrobił wszystko wtedy, żeby kupić tego bike'a, ale niestety w takich cenach albo się trafiają najczęściej najmniejsze ramy. Amorka najlepiej kupować na przełomie roku, ja tak w tym roku w lutym wyrwałem Sid'a Race za 1500zł. Kółka... No cóż dobre 1500zł i raczej ta kwota się nie zmieni.
Mendoza Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Fludi, Z tym że niestety kultowe 240's kosztuja 1400 za komplet. Nie wiem czy nie będzie rozsądmnie kupic cały rower z rocznika 2010. tutaj jest Fajny Cannondale, piszą że nowy 5 k taniej. http://allegro.pl/cannondale-flash-hi-mod-2-i1264286702.html
Fludi Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Idzie taniej kupić 240 za około 1000-1200. Ewentualnie można pójść po koszcie i zakupić Onyx'a albo 340 lub jedne z najwyższych modeli Novatec'a tym bardziej, że spisują się niby one całkiem nieźle (Tajwan zaczął stawiać na jakość ) i zmieszczą się cenowo poniżej 1.000zł.
Mendoza Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Pewnie na novatecu sam miałem skladać. Jak się ogranac to można super bryke samemu złóżyć za 9 k. Później pełna satysfakcja:) Co do Maxari to geo bedzie lada moment wrzucone na lemonbike.eu. Mają robić jakies sety do 8-9 tysięcy na poziomie xt...
kingj Napisano 15 Października 2010 Autor Napisano 15 Października 2010 Sorka, jedna mnie wcięło na trochę więcej niż kilka godzin Jak mówiłem moja propozycja cenowo, chyba się zmieści w tych 9 tysiącach. Nie mówię, że wszystkie rzeczy są z sensem wrzucone (nie bawiłem się w zrobienie czegoś superlekkiego), ale dobrane pod kątem w miarę dobrej wagi i ceny. Rama: Orbea Alma Amortyzator: Rock Shox SID Race/Team + pushloc Przerzutki: Przód: Shimano XTR FD-M971 Tył: Shimano XTR RD-M971-GS Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22 Manetki: Shimano XT SL-M770 Pedały: Shimano PD-M540 Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32 Łańcuch: Shimano Shimano XTR CN-7701 Opony: Schwalbe Rocket Ron 26x2.1/ Nobby Nic 2.25 Dętki: Schwalbe XXLight Obręcze: Mavic XC 717 Disc Piasty: DT 240 disc Zaciski kół: Dartmoor Bolt Szprychy: DT Competition/ SuperComp Nyple: DT mosiężne (może i dociążą koła, ale będą sztywniejsze niż alu) Hamulce: Avid Elixir CR lub coś z Formula, ewentualnie Hayes Mostek: Truvativ Stylo World Cup Kierownica: Truvativ Stylo World Cup Stery: Accent Airplane Suport: jest z korbą, ale jak się zajedzie to wymień na Aerozine czy Accent, tak żeby móc wkładać łożyska 6805 2RS Sztyca: PRO XLt Siodełko: Selle Italia SLR XC Gel Flow Rogi: Smica Koszyk: np. SMUD Carbon Linki i pancerze: Alligator / Jagwire A co sądzicie o amortyzatorze Magura Durin Race ? Jak wypada w stosunku do proponowanego SID Race? Ktoś może ma tego amorka i może się wypowiedzieć?
Fludi Napisano 15 Października 2010 Napisano 15 Października 2010 Magura to raczej rzadko stosowany amorek. Najczęściej trafisz niestety na użytkowników RS, Fox, Manitou, Suntour...
spootnick Napisano 15 Października 2010 Napisano 15 Października 2010 Kingj chcesz świadomie kupić ramę z węgla zdając sobie sprawę z jej wad jak potencjalnie krótsza żywotność i większa podatność na uszkodzenia przykładowo od łańcucha? Nie uważam żeby takie ramy były złe, ale jak się liczy z kosztami i nie walczy o zwycięstwo mogą być bardzo nieopłacalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.