Skocz do zawartości

[koło] problem luzów od kilku miesięcy


kamilo7557

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przed wakacjami zaczął się mój problem z tylnym kołem. Od razu mówię, że jestem laikiem w tych sprawach, a mechanizmy działania koła to nie moja działka. Zaczęły się robić luzy, pojechałem więc do dziadka, ten dokręcił i było dobrze. Tylko, że za jakieś 50 km luzy zaczęły wracać, koło zostało ponownie skręcone i znów to samo i tak jeszcze z jeden raz aż dałem sobie spokój. Rower stał jakiś czas nieużywany, postanowiłem więc dać go do serwisu (jedynego w moim mieście). Gościu skasował 40 zł, liczyłem więc, że jest po sprawie. Po mniej-więcej podobnym dystansie jak wcześniej koło zaczęło latać. Wróciłem do gościa a on do mnie z tekstem, że misy są wyrobione i wymiana koła na nowe rozwiąże problem, a to co zrobił to było doraźnie. Ale żeby 40 zł? Zasugerował żeby wrócić z rowerem, ale muszę mieć jakiś plan działania.

Warto wspomnieć, że gościu to trochę krętacz, ma drogo akcesoria i lubi naciągać.

Rower to Vortex travel 300 trekking szosowy na kołach 28", kupiony równo 2 lata temu w Niemczech. Proszę o pomoc.

Napisano

To jest tani sprzęt i jakość wykonania raczej nie powala. Zapewne poprzez likwidowanie luzów masz na myśli kontrowanie konusów, co jest bardzo proste, jednakże zdarza się, że kontra się luzuje i koło ponownie zaczyna latać na boki. Skoro nie znasz się na rzeczy podpatrz dziadka jak on to robi, kup klucze i rób to sam, pamiętając, że przeciwnakrętkę (kontrę) trzeba skręcić naprawdę mocno. Jeśli jednak miski faktycznie są wyrobione to trzeba by je wymienić, ewentualnie wymienić całą piastę + zapłacić za przeplatanie lub wymienić całe koło i tutaj już raczej trzeba by się wybrać do rowerowego.

Napisano

Mam pytanie, czy masz szybko zamykacze czy mocowanie koła na śruby?

Miałem coś podobnego koło łapało luzy po przejechaniu 30-50km, okazało się, że szybko zamykacz Novateca się luzował. Wymiana na starego LX załatwiła sprawę raz na zawsze. Może u Ciebie jest podobnie?

Napisano

Mocowanie jest na śruby. W takim razie zdecyduję się na wymianę koła. Prosiłbym jednak o radę jakie wybrać. Opony 28x1,75 (47-622), felgi są wzmacniane, czarne a szprychy srebrne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...