Skocz do zawartości

[zacisk]Problem z ustawieniem


sznib

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Ostatnio zauważyłem że obciera mi trochę klocek o tarczę, więc postanowiłem naregulować zacisk.

I tu zrobił się wielki problem, bo nie wiem jak bym próbował, nie mogę. Metoda wciśnięcia klamki i skręcenia nie działa, jak śruby są poluzowane jest ok, czuć charakterystyczne szarpnięcie kiedy klocki "łapią" tarczę, ale jak dokręcam jakby zacisk zmieniał położenia w płaszczyźnie, nie przesuwał się w bok tylko wykonywał kawałek obrotu w stronę zewnętrzną i lipa z regulacji. Wyregulowałem to na razie tak na oko, żeby nie obcierało nic, ale klamka jest gumowa i nie czuć szarpnięcia w momencie styku klocków z tarczą. Męczyłem się z tym już sporo godzin i nie mam pojęcia co się stało. Może ktoś się spotkał z czymś takim? Help.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorzej, gdy podczas dokręcania śruby, przekręca się także zacisk.

spróbuj wtedy najpierw zacisnąć drugą śrubę, albo też zaciskać je powolutku po kolei na zmianę (najpierw jedną lekko, drugą lekko, sprawdzić czy zacisk cały czas dobrze jest ustawiony i znów lekko dokręcić jedną i drugą i znów sprawdzić i tak kilka razy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Problem prawdopodobnie rozwiązany, jak zrobię dziś z kilkanaście km będę wiedział na 100%. Okazało się że jeden klocek był nierówno starty, na dole było więcej okładziny, na górze mniej. Włożyłem stare klocki (15-20% okładzin, ale równo starte)i było ok. Z ciężkim sercem wziąłem kawałek gruboziarnistego papieru ściernego i wyrównałem mniej więcej nierówno starty klocek. Teraz da się normalnie ustawić i czuć moment złapania tarczy przez klocki, pozostaje dotrzeć żeby nabrał hebel adekwatnej siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No więc jeden z klocków starty był na ukos góra dół (wcześniej był w innym zacisku, pewnie dlatego) i to było przyczyną problemu. Gdy starłem go trochę na papierze ściernym zniknął problem gumowatości klamki i ustawienia, ale niestety nie udało mi się go zetrzeć idealnie gładko, przez co łapie tak z 2/3 powierzchni i słabiej hamuje, ale bajka, to tylny hamulec, więc przeżyję, a z czasem się zetrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...