LAB Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Witam, szukałem różnych odpowiedzi i nie znalazłem jednoznacznej. Mój problem polega na tym iż miesiąc temu zachciało mi się rozkręcać zacisk Promax DSK - 720 i już go nie złożyłem do takiego stanu jaki był przed. Zakupiłem zacisk BB5 do którego dostałem tarczę 203 mm, ale chyba nie jest mi coś takiego potrzebne na kole więc postanowiłem poprostu zamontować zacisk w miejsce starego gdzie mam tarcze 160, i tu jest problem ponieważ jak dokręcam adapter zaczyna on stykać się z tarczą i w pewnym momencie koło się blokuję. Oglądałem w sieci zdjęcia adapterów i nie widzę różnicy. Dlatego pytanie czy jak dołożę 1 podkładkę, czy będzie to miało jakiś wpływ na działanie lub wytrzymałość połączenia ? Czy może jechać i kupić nowy adapter pod 203 i zamontować tego kolosa. Wieczorem mogę jakieś zdjęcie załączyć. z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Hamulec na przód czy tył? Mocowanie IS czy PM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LAB Napisano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Hamulec na przód czy tył? Mocowanie IS czy PM? Zamontować chciałem z tyłu, bo chyba sam zacisk bb5 jest tylko w jednej wersji ? Mocowanie PM - na tyle o ile się znam. To będzie taki rowerk jak ten, tylko bez modyfikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Na ramie masz mocowanie IS (2 oczka), zacisk jest PM. Potrzebujesz adaptera IS/PM do tarczy 160. Adapter mocujesz wewnątrz ramy, od strony tarczy. Do adaptera mocujesz zacisk. Poluzuj mocowanie zacisk adapter. Dokręć do ramy adapter a potem wyreguluj zacisk. Nie ma prawa, żeby nie pasowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LAB Napisano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Na ramie masz mocowanie IS (2 oczka), zacisk jest PM. Potrzebujesz adaptera IS/PM do tarczy 160. Adapter mocujesz wewnątrz ramy, od strony tarczy. Do adaptera mocujesz zacisk. Poluzuj mocowanie zacisk adapter. Dokręć do ramy adapter a potem wyreguluj zacisk. Nie ma prawa, żeby nie pasowało. Ok, tak jak piszesz jest, adapter został mi z promaxa, do tego dokręcałem BB5. Później luzowałem adapter ale nie widziałem możliwości wystarczającego odchylenia adaptera. Brakuje mi dosłownie 2 mm. Dziś zrobię zdjęcie i zamieszczę bo może coś źle robię :[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 OK. Czekamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 na pewno zalożyłeś wszystkie podkładki? 4wklęsłe, 4 wypukłe i 2 zwykłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LAB Napisano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Cześć, zrobiłem zdjęcia - powinny być widoczne pod linkiem z hotmaila - ZDJECIA TUTAJ Skręciłem wszystko i tak jak pisałem, zacisk dochodzi do krawędzi tarczy i wszystko się blokuje; na pewno zalożyłeś wszystkie podkładki? 4wklęsłe, 4 wypukłe i 2 zwykłe. Kolego, może nie bo zacisk kupiłem używany i myślałem że wystarczy przełożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Andrew miał rację. Brak podkładek. Ma być tak jak na zdjęciu. http://www.harfa-harryson.com.pl/img/descriptionphoto.php5?id=543&name=main Tu masz link do instrukcji montażu. http://www.sram.com/_media/techdocs/95-5015-007-000.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LAB Napisano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Andrew miał rację. Brak podkładek. Ma być tak jak na zdjęciu. http://www.harfa-harryson.com.pl/img/descriptionphoto.php5?id=543&name=main Tu masz link do instrukcji montażu. http://www.sram.com/_media/techdocs/95-5015-007-000.pdf Ok, dzięki za pomoc, mam jeszcze tylko 2 pytania - czy mam jutro jechać po jakieś specjalne nakrętki do sklepu rowerowego, czy wystarczą podkładki z metalowca ? I czy zmienić 160 na 203 ? Czytałem i poza tym że wygląd będzie inny nie wnosi to nic poza tym w moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaroS Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Na tył nie ma sensu dawać 203, większa waga, większe siły działają na ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 8 Października 2010 Udostępnij Napisano 8 Października 2010 Masz użyć podkładek takich, jak w klockach do v-brake. Przypatrz się zdjęciu jak nie wiesz o jakie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LAB Napisano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2010 Masz użyć podkładek takich, jak w klockach do v-brake. Przypatrz się zdjęciu jak nie wiesz o jakie chodzi. Działa, :] kupiłem najtańsze klocki z accenta za 10 zł i podkładki spasowały w sam raz. Zostałem przy 160, hamuje elegancko. Dziękuje za wszystkie informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.