Skocz do zawartości

[dętki] "nieprzebijalna" rewolucja FOSS?


_Grooby_

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiłem dziś na artykuł o tych dętkach link, na forum ktoś o nich wspominał a przy okazji pojawiła się też informacja o jeszcze lżejszych dętkach Eclipse. Zakładam temat, żeby nie robić tam OT bo dotyczył czego innego.

Czy ktoś się z nimi spotkał i czy w praktyce wygląda to tak kolorowo? Próbowałem bezskutecznie dodzwonić się do dystrybutora po więcej informacji, w sklepach nigdzie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test widziałem ale nie dało się bezpośrednio podlinkowac - jakaś blokada administratorów do tego portalu. Chodzi mi właśnie o weryfikację z życia. W tej chwili mam ważniejsze wydatki (echhh studencki budżet :) ale jak będą po 45 to skuszę się na nie chyba za jakiś czas. O Eclipse na mtbr jest temat ale u nas cisza, przynajmniej ja nic nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fossami to zaden szal, szczegolnie przy tej wadze.

Idea z tego typu detkami byla aby stworzyc cos 'dzialajacego' i alternatywnego do zalewania opon (waga).

Tu Eclipse z 56g robi wrazenie, niemniej mimo ze sa dostepne juz jakis czas na rynku to IMO sa ciagle w fazie rozwojowej.

Foss 126g, mozna miec lzejsze zwykle detki.

Ciekawym moze jednak okazac sie ich 'samouszczelnianie' choc tu radzilbym raczej ostroznie podchodzic do tych 'magicznych' wlasciwosci.

Samouszczelniajace to sa systemy z plynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się z nimi spotkał i czy w praktyce wygląda to tak kolorowo? Próbowałem bezskutecznie dodzwonić się do dystrybutora po więcej informacji, w sklepach nigdzie tego nie ma.

Na lightbike jest cały temat poświęcony dętkom Eclipse oraz Foss.

Duża część pewnie już to zdjęcie Eclipse już widziała...

http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?p=7439657#post7439657

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dętki Fossa to jakieś nieporozumienie jest... :)

Waga lekkiej dętki, tylko w jej cenie to mam 3 zwykłe lighty w tej samej wadze :thumbsup: Jak się złapie kapcia, to i tak trzeba mieć przy sobie dodatkową dętkę, a uszczelniacz od razu łata i można nawet nie zauważyć że się na coś najechało.

 

To IMHO coś jak Magura HS-33 w hamulcach. Połączenie wad V'ek z wadami Disc :stupid:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiły mnie te dętki. Na razie zostanę przy tradycyjnym rozwiązaniu, ale na wiosnę pewnie sobie sprawię komplecik. Może do tego czasu pojawi się więcej użytkowników.

Co do wagi, to fakt, nie ma szału, ale dętki, których używam ważą tyle samo, a jeśli po zamianie zyskałbym "tylko" na odporności na przebicia, to wg mnie warto chociaż spróbować. Niestety ciągle nie mogę przekonać się do mleczka, zwłaszcza, że mam kilka kompletów opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki Foss'a może nie są powalającym na kolana rewolucyjnym produktem, jednak są ciekawym uzupełnieniem rynku.

Waga jest średnia, ale nie każdy aż tak zwraca uwagę na wagę, niektórzy szukają czegoś nieco bardziej niezawodnego. Wytrzymałość dętki jest na takim samym poziomie lub wyższym niż zwykła nie lightowana dętka. Do tego właściwość zaciskania się na wbitym przedmiocie czasami może zaoszczędzić troche nerwów, ja osobiście do dętek foss'a wlewam troche mleczka, jak nawet wyciagne lub wypadnie to co się wbiło, to dętka troche się zaciska, a wtedy mleczku jest dużo łatwiej zakleić. Przy czym nie trzeba się tak bawić jak w oponach ust, wlewa sie przez wentyl i tyle. UST ma tą wadę ze trzeba ładować duże ciśnienie jak jeździ się na bardzo ciężkich technicznych odcinkach, kilka razy zdarzyło mi się ze zjezdżając bardzo stromym zjazdem po dużych kamieniach skrecając mocno kierownice opona wygieła się i powietrze wystrzeliwało z boku obręczy, nie za przyjemne to uczucie, nagły brak powietrza w oponie to nie za przyjemne uczucie.

 

Wadą dętki jest taka ze jak ma się rozcietą opone to przez swoją elastyczność błyskawicznie dętka przedostaje się przez większą dziure i uszkodzi się.

 

Nie każdemu ten produkt będzie pasował, ale tak jak mówiłem jest to ciekawe uzupełnienie rynku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przesiadce z Maxxisa Ultralite'a na Panaracera Greenlite'a jestem zadowolony :devil:

dętka jest bardziej elastyczna i to da sie odczuć. ogólnie jeździ się lepiej.

wadą Greenlite'a jest jego nienaprawialność.

gdy już obecne dętki dokończą żywota zobaczę co to jest ten Foss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak

 

cena jest zalezna od ilosci zamowionych detek czyli im wiecej tym taniej

 

Rozmiar Waga 26'x1.9~2.25 około 125gram 26'x1.35~1.75 około 80gram 700/23-25c około 60gramzawory presta lub shrader do wyboru, jesli macie jakies pytania - piszcie :)

 

dętki:

20-50 sztuk - 41zł

50 - 150 szt - 38zł

>150 szt = 34zł

 

zgrzewarki:

<10 - 59zł

10-30 - 55,50zł

>30 - 49 zł

 

łatki:

20 - 100 szt = 8,50zł

>100 = 7zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...