Skocz do zawartości

[Buty MTB] Jakie do 300 zł z pedałami


borscik2

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już wcześniej się pojawiło buty Shimano M086, ewentualnie M076.

Ale pedałów 520 nie kupujcie, nie opłaca się... Lepiej dołożyć 50zł i mieć porządne pedałki, które wytrzymają o wiele dłużej, a jak złapią jakieś luzy to samemu można się z tym uporać (do 520 potrzebny jest jakiś klucz na wielowypust, a tak wystarczy zwykły klucz płaski); mam na myśli jako te pedałki Shimano M540.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te M520 są w miarę tanie, tylko jak już wcześniej wspomniano mniej trwałe. Do ich rozkrecenia potrzeba specjalnego wielowypustu i prawdopodobnie szybko łapią luzy, ponieważ w środku mają tulejkę z tworzywa. Wiem to od znajomego, który je ma i wg niego warto dopłacić do M540 - łatwiejsza regulacja i trwalsze. Buty też polecał ze względu na klamrę. Tylko wtedy cena chyba lekko przekroczy 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczy, ale naprawdę warto wydać więcej. Ja dwa lata temu miałem podobny dylemat, chciałem trochę iść po koszcie, ale jednak wydałem więcej i teraz tego nie żałuję. Szczególnie jeśli chodzi o pedały, osoby, które znam i w mniej więcej podobnym czasie kupowały pedały właśnie 520 już rok temu, musiały je serwisować bo się pojawiły luzy, przy o wiele mniejszych dystansach niż moje. Ja do dnia dzisiejszego nie zaglądałem do nich, bo wciąż trzymają, prawdopodobnie dopiero teraz zimą jak będzie sporo czasu, to tak na wszelki wypadek jest rozbiorę, przeczyszczę i nasmaruję, żeby w przyszłym sezonie nie sprawiały problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam na jakiej podstawie twierdzicie, że 520-tki łapią szybciej luzy niż 540? Jeżdżę na 520tkach od kilku lat i fakt, luzy złapał jeden z nich ale tylko dlatego, że przywaliłem nim solidnie w spory korzeń w trakcie jazdy terenowej. Poza tym nic się z nimi nie działo a zrobiłem na nich naprawdę dużo kilometrów. Prędzej wytrą się bloki. Klucz do ich rozkręcania to sprawa groszowa (bodajże 2,50zł) więc nie ma o czym mówić. Na 540 tki szkoda kasy zwłaszcza jeśli musisz się z nią liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michuu możesz jeszcze raz wysłać linki bo te które wysłąłeś nie wchodza mi

Nie klikaj w link, tylko go skopiuj z tą częścią co jest za nim ",0.html" bo tego fragmentu nie rozpoznaje jako łączę i dlatego Ci nie wchodzą stronki.

 

Jacku wszystko zależy od tego jak kto jeździ i dba o rower, ale jakby nie patrzeć takie są opinie wielu osób, które jeżdżą na 520, jak i samych sprzedawców (chociaż w ich przypadku może bardziej chodzić o troszkę większy zysk).

Bo ogólnie oba pedały się różnią się głównie tym, że w 540, jest lepsza, a zarazem lżejsza ośka (30gram na komplecie), 540 przykręcamy imbusem, a 520 płaskim, 540 otworzymy płaskim kluczem i przez to ma troszkę inną budowę w tej części (metalowa, a nie z tworzywa). Pozostałe części pedała są niby takie same, chociaż nie wiem czy łożyska jeszcze nie są inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej polecam dopłacić do 540-tek!! Jeździłem na obu modelach i 520 skończyły żywot po jednym sezonie.. no i nie dało się tam skasować ogromnych luzów które powstały, pedały zaczęły strzelać.. i wtedy przekonałem się ze 540-ki to dobry wybór, ścigam sie wiec sprzętu nie żałuje i nie raz przywaliłem czy to w pień czy to kamień... pedał dostał luzu ale w 540-kach można banalnym sposobem własnoręcznie skontrować 2 śrubki i już luzu nie ma :wallbash: W słabszym modelu tego zrobić nie można wiec polecam dopłacić!! No i dla maniaków sa lżejsze :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...