Grzechoo Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Witam Potrzebuję zakupić rower z przeznaczeniem na dojazdy do pracy. Typowo miejski, szybki i w miarę zwinny żeby przeciskać się przez korki. Interesuje mnie rower z przerzutką planetarną, 8 biegów powinno wystarczyć. SS i OK odpadają. Zależy mi żeby był lekki i możliwie bezobsługowy. Mam 178 cm wzrostu i ważę 66 kg. Nie mam ustalonej kwoty którą bym chciał przeznaczyć na rower. Wiadomo im mniej tym lepiej ale nie za cenę jakości. Nie potrzebuję kosmicznej jakości ale też nie chcę kupić czegoś co zaraz będę przeklinał i na co nie będę chciał wsiadać. Myślę że kwota w przedziale 2000-3000 tysiące jest w 100% wystarczająca a jak bym jeszcze w tej cenie kupił kilka niezbędnych pierdół do roweru jak kask, licznik i pedały SPD to by było pięknie. Znalazłem kilka rowerów które mnie zainteresowały: Kross Street Scrapper, Unibike Freeway, Giant Seek, Cube Hyde Z powyższych Scrapper ma najlepszą cenę a Freeway jest zdecydowanie najładniejszy, ale dobrze jak by wypowiedział się ktoś kto ma te rowery i jest w stanie ocenić ich jakość. A może polecicie coś innego? Czekam na sugestie. Pozdrawiam
Pitof Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Witam, ja śmigałem na Scraperze i Seek O oraz 2. Kross ma doskonały stosunek cena/jakość, ale jeśli stać Cię na Gianta to bym się nawet nie zastanawiał. Zabójczy wygląd, hydroformowana rama, fajna geometria. Z tym, że brałbym pod uwagę zakup najwyższego modelu 0, który ma Alfine zamiast Nexusa jak w Seek 2. Unibike również jest fajny, ale ciężki. Zresztą w ogóle jeśli chodzi o Unibike vs. reszta to musisz zadać sobie pytanie czy chcesz mieć rower z amortyzatorem czy sztywny. Co do Cube to jeździłem na wyższym modelu Hooper(z Alfine). Jeśli odpowiadają Ci krótkie ramy to możesz też spojrzeć na Konę, np. Dr Good na Nexusie lub Dr Fine z Alfine. Nie wiem tylko jak z cenami.
mtths Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Zasadnicze pytanie: 1. Czy chcesz tym rowerem jeździć do pracy regularnie? 2. Czy jeździć w lecie tylko jak będzie dobra pogoda? ad 1. W tym przypadku te rowery trzeba przystosować do takiej jazdy czyli uzupełnić o błotniki i oświetlenie. I jak nie lubisz jeździć z plecakiem czy torbą to o bagaźnik i sakwę. I lepszy byłby w takim wariancie trekking z mostkiem kierownicy i sztycą podsiodłową z taką regulacją żebyś sobie mógł ustawić bardziej spotrową sylwetkę. ad 2. Posiadacze takowych Ci doradzą który ma jakie wady i zalety.
seker1995 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Posiadam Krossa Street Scrapera 8 od wakacji i jestem bardzo zadowolony * biegów w zupełności wystarcza Jak dam na 8 to na płaskim nie mam siły tyle cisnąć Jest lekki bardzo fajnie się nim jeździ. Wszystko działa jak powinno Polecam sklep www.t-bike.pl jeśli zdecydowałbyś się na kross'a. Jednak z tego co się orientuję to już na swojej stronce nie mają tego roweru. Został on na allegro tylko, ale wystawiony przez tego samego sprzedawcę "t-bike", ale chyab został tylko 1 dzień aukcji, więc musiałbyś się śpieszyć, bo jego cena w tej promocji jest baaardzo niska 1600 zł.
Grzechoo Napisano 3 Października 2010 Autor Napisano 3 Października 2010 Zasadnicze pytanie: 1. Czy chcesz tym rowerem jeździć do pracy regularnie? 2. Czy jeździć w lecie tylko jak będzie dobra pogoda? ad 1. W tym przypadku te rowery trzeba przystosować do takiej jazdy czyli uzupełnić o błotniki i oświetlenie. I jak nie lubisz jeździć z plecakiem czy torbą to o bagaźnik i sakwę. I lepszy byłby w takim wariancie trekking z mostkiem kierownicy i sztycą podsiodłową z taką regulacją żebyś sobie mógł ustawić bardziej spotrową sylwetkę. ad 2. Posiadacze takowych Ci doradzą który ma jakie wady i zalety. Rowerem będę jeździł w miarę regularnie. Czasem jak muszę coś załatwić po pracy to jadę samochodem ale to są sporadyczne okazje. Błotniki i oświetlenie będzie na pewno bo często jak wracam to jest już ciemno. Sakwy odpadają bo IMHO szpecą rower, więc najwyżej będzie plecak. Ale mam rowerownie w firmie więc mogę zawieźć trochę ciuchów do pracy i nie będę musiał ich codziennie ze sobą wozić. Unibike faktycznie ciężki. Prawie 15 kg przy 11,5 krossa. Pozostałych nie sprawdzałem. Co do amora to jeszcze się nie zdecydowałem. Mój poprzedni rower to był wiekowy Scott na sztywnej ramie i służył dzielnie. Jakoś chyba nie czuję super potrzeby posiadania amora. Ale jeśli iść w odchudzanie roweru to nie wiem czy też nie zrezygnować z tarczówek bo w sumie parę gram dodają.
rastatajm Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 O Street Scaperze kilka razy wspominano już na forum. Poszukaj. Może dowiesz się czegoś nowego.
seker1995 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Biorąc pod uwagę odchudzanie, to ja bym wyrzucił piastę planetarną i zrobił ostre koło, hamulce na szczękowe, a dzięki temu, że oszczędziłem na piaście, wziął bym widelec karbonowy, a resztę komponentów wymienić z pozostałej kasy na lżejsze Jak możesz mieć piastę planetarną i nie wadzi ci ona wagą, to hamulce tarczowe też ci nie powinny wadzić, biorą jeszcze pod uwagę, że są lepsze od V'ek:)
qubel Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 ja od 2 lat jeżdżę na Unibike freeway i zdecydowanie Ci go polecam. Jeśli rower ma służyć do dojeżdżania do pracy i sporadycznych wypadów w teren a nie planujesz bić rekordów prędkości to różnica wagi nic nie wnosi a amortyzator jest zaletą przy jeżdżeniu po naszych dziurawych drogach. Przed zakupem testowałem Gianta Sub Zero i wg. mnie jest o wieeele mniej wygodny, Freeway pod względem ergonomii zostawia go daleko w tyle, ale wiadomo każdy ma swoje subiektywne zdanie, przetestuj każdy z rowerów osobiście a sam poczujesz różnicę i wybierzesz, który model jest dla CIEBIE najlepszy.
Pitof Napisano 5 Października 2010 Napisano 5 Października 2010 Przybliżona waga Gianta Seek 0 to 12,34 kg, a Seek 2 to 13,10 kg. Obydwa w rozmiarze M (18 cali). W tych rowerach będzie chyba problem z montażem klasycznych błotników.
Grzechoo Napisano 6 Października 2010 Autor Napisano 6 Października 2010 W sobotę jadę obejrzeć Scrappera i jeśli mi podpasuje to go wezmę. Cenę ma dobrą i będzie dobrą bazą pod rozbudowę. Ramę i widelec najwyżej wymienię po roku na coś lżejszego.
Grzechoo Napisano 11 Października 2010 Autor Napisano 11 Października 2010 Scraper jest już u mnie. Muszę przyznać że wygląda bardzo porządnie. Jestem miło zaskoczony jakością wykonania. Teraz poszukuję pedałów SPD, kasku i jeszcze paru pierdółek. Może coś polecicie?
Gilevich Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Spd do pracy to kiepska sprawa chyba, że będziesz woził buty na zmianę... Lampki po mieście to podstawa, wystarczą małe migacze mactronica a jak lans to knog frogi polecam;) Szczególnie teraz błotniki będą w cenie bo pogoda będzie się pogarszać a przyjechać mokrym do pracy to kiepska sprawa. Kask to indywidualna sprawa, jeśli nie masz ścieżek rowerowych to warto zainwestować.
Miecho87 Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Jak ma ścieżki rowerowe to tym bardziej powinien mieć kask skoro chce go kupić.
Grzechoo Napisano 11 Października 2010 Autor Napisano 11 Października 2010 W pracy będę miał ubranie na zmianę więc nie ma problemu. Trasa do pracy to 80% droga a tylko 20% ścieżka rowerowa więc oświetlenie i kask być muszą, całkiem lubię moje życie i nie chcę się na razie z nim rozstawać Nad błotnikami się zastanawiałem ale to jest jeszcze do rozważenia bo nie wiem czy w deszcz po prostu nie będę się przesiadał w samochód. Na razie muszę wybrać porządną odzież żebym nie zamarzł i żeby mnie nie przewiało. A wracając do oświetlenia to zastanawiam się czy ledowe lampki są w stanie oświetlić drogę. Typowo oświetleniowe są raczej ciężkie a te ledowe z kolei świecą cieniutko i coś wątpię by mogły oświetlić trasę
Miecho87 Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Co do oświetlenia to raczej jedynym ograniczeniem są fundusze, bo można mieć lekkie, małe światło, które bardzo dobrze oświetli każdą drogę.
Grzechoo Napisano 17 Października 2010 Autor Napisano 17 Października 2010 Co do oświetlenia to raczej jedynym ograniczeniem są fundusze, bo można mieć lekkie, małe światło, które bardzo dobrze oświetli każdą drogę. A możesz coś polecić?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.