Sathgart Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Jakie śa różnice w wersji 2010 i 2011? Opłaca się dopłacać kilka stówek do wersji 2011? Mam na myśli cały napęd, oprócz kół i tarczówek.
ukaniex Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Chyba tylko różnica leży w ilości przełożeń tak jak w XT.
pawelsystem Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Chyba tylko różnica leży w ilości przełożeń tak jak w XT. zdaje się że tak bo z tego co wiem slx też ma być na 10s
ukaniex Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Przykład:http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=5485 http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=5483
Sathgart Napisano 3 Października 2010 Autor Napisano 3 Października 2010 W wersji 2011 pojawia się system Dyna-sys. Ktoś z tego korzysta? Jakie wrażenia?
Niedzwiedz1 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Dyna-sys czyli 10 biegów z tyłu, większa rozpiętość kasety, a mniejsza korby. Jak na razie to chyba bardzo mało osób korzysta z 10s w mtb.
Sathgart Napisano 3 Października 2010 Autor Napisano 3 Października 2010 Czyli nie warto inwestować w slx 2011? Bo chyba slx jest najbardziej opłacalnym napędem, xt jest znacznie droższy a chyba niewiele lżejszy?
Patryke Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Według mnie też nie opłacało się dopłacać ponad 100 zeta do XT dla kilkunastu gramów zysku. Do tego SLX ciekawiej wygląda. Możesz spokojnie dostać SLX'a z poprzednich lat na 9 rzędów. Konstrukcja jest praktycznie ta sama, tylko w modelu '11 masz już na Dyna Sys.
Sathgart Napisano 3 Października 2010 Autor Napisano 3 Października 2010 A jaką kasetę do tego? Obecnie używam ósemki
cichy66 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 A jaką kasetę do tego? Obecnie używam ósemki albo w promocji łańcuch XTR cn7701 plus kaseta Shimano XT w cenie 264zł http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=32_106&products_id=1906
Schwefel Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 SRAM PG 950 Bardzo miękka kaseta. Płynnie i cicho zmienia biegi ale szybko się kończy. Ja polecam kasetę XT, cena podobna do SLX 10 a waga niższa.
Sathgart Napisano 4 Października 2010 Autor Napisano 4 Października 2010 Kupiłem ten łańcuch z kasetą. A do tego klamki SLX czy XT? Jest jakaś różnica? Początkowo chciałem klamkomanetki, ale XT mi się nie podobają, a na XTR nie stać mnie :] No i przerzutki slx czy xt? Żeby działało elegancko Może inaczej. Na napęd mam do wydania 1 000 - 1 500 zł. Oczywiście, im mniej, tym lepiej. Nie chcę płacić za samą nazwę jeśli nie czuć różnicy. Na wadze też mi nie zależy zbytnio (jednocześnie by sprzęt był wystarczający do startowania w kilku amatorskich zawodach). W razie sugestii proszę o oglądanie sprzetu na http://www.cyklotur.com/?PZTA=2 zawsze tam kupuję, a teraz można zaoszczędzić od 20 do nawet 30 kilku procent. Mechanizm korbowy SLX FC-M660 338 zł Kaseta Shimano DEORE XT łańcuch XTR 264 zł Zostaje od 398 do 898 zł na manetki i przerzutki.
Damiano Napisano 4 Października 2010 Napisano 4 Października 2010 W przypadku manetek słyszałem, że jest dość zauważalna różnica w działaniu, oczywiście na korzyść XT. Jeżeli chodzi o przerzutkę SLX to mam takowoą i jak do tej pory działa bez zarzutów, również w błocie dawała radę, tak więc na amatorskie zawody na pewno Ci wystarczy.
Schwefel Napisano 4 Października 2010 Napisano 4 Października 2010 Klamki z grubsza te same, obie mają servo wave więc moc podobna. To już kto co woli kolorystycznie.
Damiano Napisano 4 Października 2010 Napisano 4 Października 2010 Szczerze mówiąc nie miałem tych manetek, jednak wyczytałem o tych różnicach tutaj: http://bikeboard.pl/...&g=14&art=3231 XT ma jeszcze system Instant Release
Sathgart Napisano 4 Października 2010 Autor Napisano 4 Października 2010 a przerzutki? czyli jak jest z tymi manetkami?
Sathgart Napisano 12 Października 2010 Autor Napisano 12 Października 2010 wam też na niskich temp po jakimś czasie przerzutka zaczyna źle pracować? Muszę zrzucić linkę o 3 biegi, żeby łańcuch wszedł o jedną zębatkę niżej albo na odwrót. Właściwie mogę jechać na 3 biegach z 9... wina przerzutki czy linki?
Miecho87 Napisano 12 Października 2010 Napisano 12 Października 2010 Wina smaru. A czy w przerzutce czy w pancerzu to nie wiem. W każdym razie tylko to są realne możliwości - ewentualnie kurczenie się i zaciskanie na lince wyściółki pancerza, która jest z tworzywa sztucznego. Metalowe elementy nie mają tak dużego współczynnika rozszerzalności cieplnej, ale za to smary mogą bardzo znacznie zwiększać swoją lepkość.
Sathgart Napisano 12 Października 2010 Autor Napisano 12 Października 2010 dobra, właśnie wszystko dokładnie umyłem, nasmarowałem łańcuch i zobaczymy jutro
rszturo Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 W przypadku manetek słyszałem, że jest dość zauważalna różnica w działaniu, oczywiście na korzyść XT. Jeżeli chodzi o przerzutkę SLX to mam takowoą i jak do tej pory działa bez zarzutów, również w błocie dawała radę, tak więc na amatorskie zawody na pewno Ci wystarczy. No właśnie wypróbowałem to na swojej skórze a raczej kciuku i rzeczywiście prawa manetka SLX jest po prostu do bani. Przerzuca ładnie ale musiałbym mieć dwa razy dłuższy kciuk żeby z niej efektywnie korzystać, a wszystko przez potężny jałowy bieg. Tak się wkurzyłem i to tylko po tygodniu używania że albo to sprzedam i kupię XT albo srama albo może zrobię mały tuning.
Mod Team bogus Napisano 2 Listopada 2010 Mod Team Napisano 2 Listopada 2010 Jaki tuning chcesz zrobić? Jak coś wykombinujesz z manetką SLX to chętnie wypróbuję, mimo że nie narzekam na ich działanie to czasem krótszy skok dźwigni może okazać się zbawienny.
stefan2810 Napisano 2 Listopada 2010 Napisano 2 Listopada 2010 Jzk będziesz robił jakiś tuning SLX'ów to podziel sie. ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.