Skocz do zawartości

[rower] Kross Level a2


missolini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Chciałbym się zapytać Was, doświadczonych bikerów, czy opłaca mi się kupić :

 

Korbę SLX, mostek, kierownice, sztyce <--- ( Boplight ), amortyzator ( Epicon ), koła crossride'y, manetki slx i przednią przerzutkę XT

 

To wszystko zamontował bym w Levelu A2. Dodam, że rama jest wygodna i dobrze mi się na niej jeździ, lecz podzespoły nie spełniają moich oczekiwań. Potrzebuje aby ktoś mi doradził, czy jeszcze ewentualnie zmienić ramę, czy jakiś inny osprzęt zastosować ? Cały mój budżet to ok 3000zł.

Z góry dziękuje za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg ma ten Kross? Za 3k można już na dobrą sprawę wyrwać nowy rower na solidnej ramie, osprzęcie na poziomie deore/slx/xt, amorem pokroju dart3/tora, hydraulice.

W rowerze za tą cenę gorzej z drugiej strony może być z kołami, oponami i pozostałym sprzętem (kiera, mostek, sztyca, rogi, siodło...). W zależności od wymagań użytkownika.

Czy ta rama kross a2 jest na tyle przyszłościowa, że warto byłoby ją tak zacnie uposażać? To już zależy od ciebie oraz od tego jak jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg... hmmm ja na nim tylko startowałem w wyścigach XC, może jak mu nabiłem z 500km to wszystko. W przyszłym roku chciałbym też wystartować w jakimś maratonie, rama jest dla mnie wygodna i wytrzymała. Chyba dokupię części które podałem wyżej, myślę, że spełnią moje oczekiwania co do wagi/jakości/wytrzymałości. Dzięki za pomoc. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd - zbuduj coś na zestawie: Korba SLX (dobry stosunek cena/jakość, jak nie zależy Ci na wadze szczególnie, to Deore M590 - tańsza), napęd 9b na kasecie SLX, łańcuchach HG50 (stosunkowo tanie i mocne, możesz wziąć KMC Z9000 - ponoć to to samo tylko pod inną banderą), zmieniarka tył XT a na przód... alivio z down swingiem (obejma nad przerzutką). Dlaczego Alivio? Bo porównywałem ją w rękach i działaniu z SLX i powiem tylko tyle, że zmiany są kosmetyczne. A w działaniu praktycznie takie same. A cena przeważa na Alivio.

Dodam, że może nie głupim pomysłem byłoby przejść na SRAM'a, jeżeli chodzi o manetki przerzutkę tył - np. manetki X7 + zmieniarka tył X9 lub X7. Korba, zmieniarka przód, kaseta i łańcuch są kompatybilne ze SRAM'em.

Koła - Cossride - jak wspomniałeś.

Amortyztor - poluj na używane z wyższej półki - na przykład Reba, R7 czy inne Sidy i Foxy. Ważne natomiast, żeby były w dobrym stanie. Z nowych Epicon zbiera niezłe opinie, jeżeli nie zależy Ci na wadze, to może by tak Marcoca zaryzykować? Od biedy i Tora zda egzamin, ale Tora to Tora :P

Rurki - tutaj właśnie Boplight zbiera dobre opinie. Jest sprawdzony :)

Pomyśl jeszcze nad hamulcami.

 

Rama... Jeżeli ta ramka jest dla Ciebie wygodna, nie ma sensu przejmować się opiniami, że to rama z roweru za 1,3k zł - na tej ramie budowano i rowery za ~5-6k - stary Level A8 na przykład :) A ta rama jest naprawdę solidna i tania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...