Skocz do zawartości

[Rama] Mbike evo / Kellys sabotage


Waler

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jezdze na chwile obecna na ramce Mbike Evo. Sprawuje sie swietnie, jednak wydaje mi sie ze mostek moglby byc o 3 cm dluzszy. Na podjazdach przednie kolo idzie do gory, nie mam pomyslu jak je dociazyc. Myslalem nad zmiana ramy na Kellys Sabotage z 2008 - mam mozliwosc zakupu owej ramy w przystepnej cenie.

 

Z racji tego ze nie jestem wielkim specem od geometrii, licze na wasza pomoc

rura pod siodlowa - 490 //480

rura gorna - 590 // 600

tylni trojkat - 425 // 420

glowka - 155// 130

ta po lewej - mbike po prawej - sabotage.

 

Rure podsiodlowa i tak idzie regulowac sztyca, mam b.dluga wiec tu odpada problem wyboru.

rura gorna chyba lekko na korzysc kellysa, potrzebna mi w tej lini paru cm. Nie wiem jednak jak przedstawia sie dluugosc tylniego trojkata oraz wielkosc glowki na jazde. Jezeli chodzi o katy to sa prawie takie same.

 

Chcialbym poznac wasza opinie w tej kwestii. Dzieki :)

 

Moj blad podaje jeszcze raz geometrie obu rowerow

rura pod siodlowa - 490 //480

rura gorna - 590 // 590

tylni trojkat - 425 // 425

glowka - 155// 130

Napisano

a jak masz ustawiony mostek ???

 

ja mam 110 na samym dole i na minus i nic takiego sie nie dzieje

pozatym rama evo jest typowo nastawiona na podjazdy bo jest długa i ma bardzo niską głowke

 

pozatym ile pojezdzisz na tym kellysie????? niesktorzy potrafili łamać te ramy ro miesiąc.....

Napisano

Moj blad podaje jeszcze raz geometrie obu rowerow

rura pod siodlowa - 490 //480

rura gorna - 590 // 590

tylni trojkat - 425 // 425

glowka - 155// 130

Coś pokręciłeś z tymi geometriami. Za stroną producentów EVO ma górną rurę 600 przy podsiodłowej 480, a sabotage 590 przy podsiodłowej 490. EVO jest więc dłuższy od kellysa.

Napisano

Coś pokręciłeś z tymi geometriami. Za stroną producentów EVO ma górną rurę 600 przy podsiodłowej 480, a sabotage 590 przy podsiodłowej 490. EVO jest więc dłuższy od kellysa.

pozatym gdzies czytałem ze zawodnicy z teamu kellysa narzekaja ze nie klei przedniego koła na podjazdach (jak pamietam to było apropo testów ktoregoś z kellysow)

Napisano
narzekaja ze nie klei przedniego koła na podjazdac

Ma fabrycznie za wysoki amor, zawodnicy zmieniają na amor o skoku 80 mm.

Waler

obniż mostek , popracuj nad techniką.

  • Mod Team
Napisano

A czy problem odrywania przedniego koła na podjazdach nie ma związku z dłuższą główka w Mbiku + wysoki amorek. Przy tym samym amorku długość główki w Kellysie będzie korzystniejsza. A może jak Rulez -kwestia techniki i obniżenia mostka?

Napisano

to ja mowie ze ja jakos tego nie odczuwam tyle ze mostek mam na minus i na samym dole (w standardzie w każdym evo sa dane 2 spore podładki)

 

tylko w pierwszym poscie zpstały pomylone geo rowerów

 

rura pod siodlowa - 490 //480

rura gorna - 590 // 600

tylni trojkat - 425 // 420

glowka - 155// 130

 

własnie po prawej to jest geo mbike evo 19"

  • Mod Team
Napisano

to ja mowie ze ja jakos tego nie odczuwam tyle ze mostek mam na minus i na samym dole (w standardzie w każdym evo sa dane 2 spore podładki)

 

tylko w pierwszym poscie zpstały pomylone geo rowerów

 

rura pod siodlowa - 490 //480

rura gorna - 590 // 600

tylni trojkat - 425 // 420

glowka - 155// 130

 

własnie po prawej to jest geo mbike evo 19"

 

No to mój poprzedni wywód jest bez sensu.

Jeżeli teraz podnosisz koło na podjazdach to przy Kellysie będzie gorzej przy tym samym amorku. Od pewnego czasu przyglądam się ramie Renegade 0,6 Mbika ,dlatego zainteresował mnie temat. Podaj swoje wymiary :icon_wink:, porównam i łatwiej będzie dobrać rozmiar.

Napisano
własnie po prawej to jest geo mbike evo 19"

Nie wiem co jest po której stronie, jednak Kellys Sabotage ma przy 19" główkę 130 mm, a górną rurę horyzontalnie 590 mm. :icon_wink:

Mbike przy 19" też ma główkę 130 mm a górną rurę 600 mm, przy tylnych widełkach 420 mm co sprawia, że na podjazdach będzie lepszy jednakże z powodu długości tylnych widełek trzeba się mocno przesunąć na przód siodełka i docisnąć przednie kółko - czyli technika jazdy się kłania :)

Ponadto na podjazdach trzeba kręcić z większą kadencją (co ułatwia przesunięcie na przód siodełka), a nie siłowo wypychać nogi przy cofniętym siodełku - to właśnie powoduje podrywanie przodu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...