philip100 Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Rower prawie skończony więc umieszczam go w dziale "Wasze Rowery" , do wymiany zostały tylko pedały, gripy, opony na UST (jak obecne się zjadą), kaseta i pancerze. Aktualnie rozpiska: Rama: Scott Scale 60 - 2010 Amortyzator: RS Reba RL 2011 (120mm) Stery: Ritchey OE 1 1/8" semi integrated Mostek: Bontrager Race X Lite Kierownica - Pro XCR UD - Carbon Kapsel: Scott Comp Opony: Schwalbe RoRo EVO 2.1 / Schwalbe RaRa Evo 2.25 Dętki: Stockowe scott'a Koła: Mavic Crossmax ST 2011 Zaciski kół: KCNC blue Korba: Shimano XT FC-M770 Suport: Deore XT Pedały: Wellgo C128 Kaseta: Shimano CS HG-50 11-32T Łańcuch: SRAM PC991 Hollow Pin Pancerze: Jagwire Przerzutka przednia: Shimano XTR FD-M970 Przerzutka tylnia: SRAM X0 Long Cage + kółka 11T KCNC blue Manetki: SRAM X9 Trigger Shifter + Avid Matchmaker Hamulce: Avid Juicy Ultimate Tarcze: XTR SM-RT97 - 180mm Sztyca: Bontrager Race Lite Zacisk sztycy: Scott Comp Siodło: Selle Italia SLR XC Gel Flow 2011 - Vanox Rails Gripy: Scott Comp Rogi: KCNC Koszyk: Elite Custom Race Waga całości (bez licznika i światełka): 10440g. Po wymianie opon, kasety i pedałów powinno wyjść poniżej 10kg i na koniec kilka fotek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Przytkało ... Jedyne czego nie lubię to białe mostki. Rower po prostu bajka ; ) Czemu przy tak sportowym rowerze reba 120mm :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philip100 Napisano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Cieszę się że się podoba . Dlaczego 120mm- założenie było takie że będę eksperymentował z sagiem. Pomyślałem- Lubię miękką jazdę więc zrobię sobie większego saga, tak ok.3cm i realnie zostanie mi ok.85mm skoku do regulacji... Taki był plan Plan jak na razie mało skuteczny i jeśli do końca sezonu nie uda mi się ustawić reby pod 120mm to przez zimę przestawię z powrotem na 100mm. Generalnie odwróciłem mostek i wyciągnąłem 1 podkładkę co zniwelowało te 2cm skoku przy zablokowanym widelcu. No i jeszcze jedno czego nie wziąłem pod uwagę czyli sztywność widelca przy tak dużym skoku - pod tym względem nie jest najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Fajnie go skomponowałes. Wszystko gra i huczy. Miałem chrapkę na te koła, napisz coś o nich no i rowiń myśł niskiej sztywności Reby 120 mm bo to dla mnie trochę szok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philip100 Napisano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2010 To pierwsze moje koła z tej półki cenowej więc nie bardzo mam się do czego odnieść Cóż, koła (wyciągnięte z opakowania) na pewno dobrze wycentrowane i naciągnięte, wydaje mi się że są sztywniejsze bocznie niż te które były z rowerem (Alex XC-44 32szprychy + piasta shimano z tyłu i scott'a z przodu). Na pewno są lżejsze bo ważą 1650g. Po ok.300km szprychy się trochę poluzowały więc trzeba je będzie dociągnąć podczas zimowego serwisu . Piasta tylna zaje*** głośna ale to podobno standard w piastach mavic'a. Do zestawu dołączony jest zestaw wentyli do opon UST, łyżka do opon, zaciski oraz klucze do centrowania i dokręcania łożysk (dziwne rozwiązanie i raczej mało uniwersalne bo bez tego klucza -plastikowego na dodatek- raczej bida będzie piastę rozebrać). Dłuższa eksploatacja, bardziej ekstremalne wyprawy (jeszcze nie miałem okazji porządnie na rowerze pocisnąć bo ciągle w warsztacie) pokaże wady i zalety ale na tą chwilę jestem zadowolony z inwestycji Oczywiście widelec 120mm będzie mniej sztywny niż 100mm i głównie mam tu na myśli zablokowany widelec, szczególnie podczas hamowania. Czuć że z przodu robi się z deka wiotko. Nie wiem też jak długość skoku przekłada się na żywotność / zużycie amortyzatora (szczególnie tych wykonanych z metali lekkich do XC)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Generalnie odwróciłem mostek i wyciągnąłem 1 podkładkę co zniwelowało te 2cm skoku przy zablokowanym widelcu. Nie zniwelowało 2cm skoku. Obniżyło wysokość kokpitu, ale geo wciąż jest nieco "naruszona". Rowerek elegancki. Koła chętnie bym Ci skradł. Fajnie przy tym całym szpeju wyglądają platformy wellgo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Ile ważysz? Pewnie, że krótszy jest sztywniejszy ale czy to tak ewidentnie czuc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philip100 Napisano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Moja waga - granicach 70kg. Nie tak ewidentnie żeby cały przód latał i nie chodzi mi też o jakieś luzy . Już sam nie wiem, może jestem za bardzo przewrażliwiony, może to odczucie po przesiadce z sztywnego klocka- RS Tora. Nie mniej wydaje mi się że mogło by być mniej wiotko z przodu. Nie mam też odniesienia do reby 100mm bo zamówiłem od razu przestawiony widelec. Jak pisałem, chodzi mi głównie o hamowanie na zablokowanym amortyzatorze. Podczas jazdy tego nie odczuwam i nawet o tym nie myślę ale kiedy trzeba mocniej przyhamować wtedy jest takie lekkie "sprężynowanie" z przodu (już biorę pod uwagę lekkie ugięcie amora przez to że blokada nie blokuje skoku całkowicie). Fajnie przy tym całym szpeju wyglądają platformy wellgo hehe, już jestem zdecydowany na crank'i dokładnie te, tylko nie mają ich na stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Ladnie, naprawde ladnie. Idzie sie podeprzec na lokciu i wpatrywac dluzsza chwile Dopasowalbym opony, mostek wymienl na czarny z np. niebieskimi Ti srubami... Sruby zebatek na niebieskie i/lub glowna sruba korby na niebieska. Zacisk sztycy na bialy/niebieski w zaleznosci od doboru mostka. Tyle mozliwosci. Rower zawsze bedzie wygladal super. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Się zapytam cosik: - po co tarcza 180 z tyłu przy Twojej niezbyt wyskoiej wadze? - nie miałes problemów z założeniem zwykłych opon na koła UST? - może żyję w błędzie,ale przechodząc na opony UST nie zyskasz na wadze, chyba ,że masz na mysli opony Tubeless ready plus mleko w oponach - ustawienie siodełka to krok świadomy ( nos w dół)? Jakoś tak klamoty Bontragera nie łązczą się w całośc z rowerem- mało polityczne są. Ale poza tym - ładny, taki kolorowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Zepsułeś mi całą radość z mojego nowego projektu, ten rower jest po prostu idealny kolorystycznie. Jw. jeszcze tylko śrubki do korby i zacisk sztycy i będzie dopieszczony w każdym calu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipps Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Philip rower wbija oczy w tył czaszki! Weź zamieść fotki roweru w dużej rozdzielczości na jakimś ładnym tle a Twój bike zagości jako tapeta na moim pulpicie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philip100 Napisano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Dzięki chłopaki @durnykot: Tarcza z tyłu założona z premedytacją, dla lepszej modulacji Po za tymi paroma gramami więcej nie widzę innych przeciwwskazań, no a że siła się przy okazji zwiększyła to też nie narzekam... Opony, hmmm... no faktycznie, sądziłem że po wywaleniu dętek zyskam na wadze, ale okazuje się że wersje opon UST ważą więcej niż zwykłe EVO. Więc to ja byłem w błędzie . Zakładanie zwykłych opon na koła UST nie jest większym problemem, jest po prostu trochę ciaśniej Siodełko nie jest ok. Przykręciłem na szybkiego i jakoś tak zostało... Co do klamotów bontragera, sztyca ma fajne mocowanie i jest w miarę lekka, poza tym mocowanie komponuje się z siodełkiem. To samo z mostkiem, na zdjęciach tego nie widać ale kolory mostka i siodełka spasowały się wprost genialnie. Raczej nie będę wymieniał śrub na kolorowe bo rower za niedługo zacznie przypominać Christmas-tree . Ewentualnie zmienię jeszcze zacisk sztycy na niebieski KCNC z takim samym mocowaniem jak zaciski kół. @kipps: Zdjęcia są na picasa web Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Października 2010 O oponach ciekawostkę napisałeś. Wszędzie, no , prawie wszędzie ludziska piszą,że zwykła opony na obręcz UST to rzecz niemożliwa jest. Zresztą przekonałem się o tym na własnej skórze, gdy po godzinie walki i osiągnięciu stanu wkur....nia o wartości max ( Micheliny z Fulcrumami za cholerę nie chciały wejść w stosunek) zakupiłem najtańsze UST. Więc albo Schwalbe jest tak elastyczne, albo Michelin tak twardy. Sztyca faktycznie nie brzydka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philip100 Napisano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2010 W sumie to źle się wypowiedziałem. Powinienem napisać: "Założenie zwykłych opon na te koła nie jest większym problemem". Raczej nie o elastyczność opony tu chodzi a o obręcz. Zanim jeszcze dotarły do mnie opony kevlarowe to założyłem stare Rocket Ron'y drutowane, też bez większych problemów. A tak z ciekawości, zakładałeś opaskę na obręcz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Opaski nie zakładałem- zresztą przy standardowych kołach UST opaska jest zupełnie zbędna- brak otworów na nyple. Wydaje mi się,że przekrój obręczy USt bedzie taki sam, lub bardzo zbliżony ( mam na myśli wewnętrzną część) zarówno w Mavicu jak i w Fulcrumie. Ale zobzcymy- zajadę obecne opony i pomyślę nad nowymi gumami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevin Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 możesz napisać gdzie nabyłeś ramę pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Łohoo rower wygląda jak rakieta gotowa do startu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosciczek Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Muszę przyznać że rower wygląda wspaniale, a nie przepadam za niebieskimi kolorami. Co do wagi to nie będę się rozpisywał, bo jeszcze sporo do urwania pozostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rauf Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 tak, tak, dołączam się do grona fanów, i muszę przyznac że rower mnie mocno zainspirował pogratulować w wytrwałości szukania pasujacych gratów, respect P.S. i chyba powielę pomysł na te koła, nie znalazłem na razie nic ładniejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Października 2010 W kwestii kół- z całym szacunkiem dla Autora tematu- są ładniejsze koła ( oczywiście to kwestia gustu) - Fulcrum Red Metal 1 - Easton XC One - Easton EA70 XC - FSA XC-500 - Americann Classic MTB 26 Disc Ale zdecydowanym liderem ( przynajmniej dla mnie) są koła Easton HAven- tylko kasy brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rauf Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Nie mówię że nie ma. Ale imo żadne z podanych nie pasują tutaj... Pytanie do philip100 nie widziałem obręczy na żywo, ale na foto wygląda że biały jest mocno zaakcentowany. Czy nie myślałeś nad czarnym amorem, jak by to wyglądało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robercik1904 Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Rower wizualnie full wypas... Na pewno gdybym cie mijał zawiesił bym na niego oko ;] Osprzetowo jest jeszcze do urwania ale i tak super bryka do ścigania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 7 Października 2010 Udostępnij Napisano 7 Października 2010 Wszystko ok... tylko te pedały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philip100 Napisano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2010 możesz napisać gdzie nabyłeś ramę Ramę nabyłem metodą kupna roweru i wymieniłem osprzęt. @durnykot, rauf: O gustach się nie dyskutuje ale fakt, są ładniejsze kołka, np. Fulcrum Red Metal 10 lub 5 bo biorę pod uwagę te na których nie ma czerwonych wstawek, tylko czarno-białe tudzież coś pod niebieski (oczywiście to kwestia gustu). Ale przecież wygląd to czynnik który nie powinien wpływać na decyzję jako pierwszy. Przede wszystkim waga, sztywność, praca piast, obręcze i kilka innych a dopiero potem wygląd. To co chciałem zawrzeć w kołach to przede wszystkim niska waga, łożyska maszynowe, center-lock i obręcze UST, później sprawdzałem czy koło będzie się jakoś komponowało z rowerem. Tak przewertowałem kilkanaście sklepów i kilkadziesiąt zestawów aż w końcu trafiłem na corssmax'y ST. Ktoś za chwilę powie że mogłem sobie przecież sam złożyć, lepsze, tańsze i ładniejsze... no oczywiście że mogłem, tylko po co skoro znalazłem idealnie takie jak chciałem? Pytanie do philip100 nie widziałem obręczy na żywo, ale na foto wygląda że biały jest mocno zaakcentowany. Czy nie myślałeś nad czarnym amorem, jak by to wyglądało? Koła nie są aż tak mocno zaakcentowane na biało, bardziej rzuca się w oczy napis SCHWALBE aniżeli crossmax (imo kolor napisu w rzeczywistości podchodzi bardziej pod grey niż biały tylko zdjęcia tego nie oddają). Podstawą dla mnie była ta rama z białym widelcem. Z czarnym może by i to jakoś wyglądało tylko w ogóle nie brałem takiej opcji pod uwagę. Ale pobawię się w corel'u zobaczę co by z tego wyjszlo . Wszystko ok... tylko te pedały. Wiem ale za niedługo będą już na rowerze cranki. Nie wiem tylko czy te czy te. Zdarza mi się czasem wsiąść na rower w ubraniu codziennym co przemawia za candy 3. Te platforemki czy co to tam jest dadzą jakieś oparcie dla zwykłych adidasów? Pozdrówko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.