Skocz do zawartości

[RoweR] Scott Scale 60 - 2010


philip100

Rekomendowane odpowiedzi

Rower prawie skończony więc umieszczam go w dziale "Wasze Rowery" ;) , do wymiany zostały tylko pedały, gripy, opony na UST (jak obecne się zjadą), kaseta i pancerze.

Aktualnie rozpiska:

 

Rama: Scott Scale 60 - 2010

Amortyzator: RS Reba RL 2011 (120mm)

Stery: Ritchey OE 1 1/8" semi integrated

Mostek: Bontrager Race X Lite

Kierownica - Pro XCR UD - Carbon

Kapsel: Scott Comp

Opony: Schwalbe RoRo EVO 2.1 / Schwalbe RaRa Evo 2.25

Dętki: Stockowe scott'a

Koła: Mavic Crossmax ST 2011

Zaciski kół: KCNC blue

Korba: Shimano XT FC-M770

Suport: Deore XT

Pedały: Wellgo C128

Kaseta: Shimano CS HG-50 11-32T

Łańcuch: SRAM PC991 Hollow Pin

Pancerze: Jagwire

Przerzutka przednia: Shimano XTR FD-M970

Przerzutka tylnia: SRAM X0 Long Cage + kółka 11T KCNC blue

Manetki: SRAM X9 Trigger Shifter + Avid Matchmaker

Hamulce: Avid Juicy Ultimate

Tarcze: XTR SM-RT97 - 180mm

Sztyca: Bontrager Race Lite

Zacisk sztycy: Scott Comp

Siodło: Selle Italia SLR XC Gel Flow 2011 - Vanox Rails

Gripy: Scott Comp

Rogi: KCNC

Koszyk: Elite Custom Race

 

Waga całości (bez licznika i światełka): 10440g.

Po wymianie opon, kasety i pedałów powinno wyjść poniżej 10kg :D

 

i na koniec kilka fotek... :)

 

Obrazek2.jpg

Obrazek1.jpg

IMG_0313.JPG

IMG_0296.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że się podoba :icon_confused: .

Dlaczego 120mm- założenie było takie że będę eksperymentował z sagiem. Pomyślałem- Lubię miękką jazdę więc zrobię sobie większego saga, tak ok.3cm i realnie zostanie mi ok.85mm skoku do regulacji... Taki był plan :D Plan jak na razie mało skuteczny i jeśli do końca sezonu nie uda mi się ustawić reby pod 120mm to przez zimę przestawię z powrotem na 100mm.

Generalnie odwróciłem mostek i wyciągnąłem 1 podkładkę co zniwelowało te 2cm skoku przy zablokowanym widelcu.

 

No i jeszcze jedno czego nie wziąłem pod uwagę czyli sztywność widelca przy tak dużym skoku - pod tym względem nie jest najlepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsze moje koła z tej półki cenowej więc nie bardzo mam się do czego odnieść :) Cóż, koła (wyciągnięte z opakowania) na pewno dobrze wycentrowane i naciągnięte, wydaje mi się że są sztywniejsze bocznie niż te które były z rowerem (Alex XC-44 32szprychy + piasta shimano z tyłu i scott'a z przodu). Na pewno są lżejsze bo ważą 1650g. Po ok.300km szprychy się trochę poluzowały więc trzeba je będzie dociągnąć podczas zimowego serwisu ;) . Piasta tylna zaje*** głośna :) ale to podobno standard w piastach mavic'a. Do zestawu dołączony jest zestaw wentyli do opon UST, łyżka do opon, zaciski oraz klucze do centrowania i dokręcania łożysk (dziwne rozwiązanie i raczej mało uniwersalne bo bez tego klucza -plastikowego na dodatek- raczej bida będzie piastę rozebrać). Dłuższa eksploatacja, bardziej ekstremalne wyprawy (jeszcze nie miałem okazji porządnie na rowerze pocisnąć bo ciągle w warsztacie) pokaże wady i zalety ale na tą chwilę jestem zadowolony z inwestycji ;)

 

Oczywiście widelec 120mm będzie mniej sztywny niż 100mm i głównie mam tu na myśli zablokowany widelec, szczególnie podczas hamowania. Czuć że z przodu robi się z deka wiotko.

Nie wiem też jak długość skoku przekłada się na żywotność / zużycie amortyzatora (szczególnie tych wykonanych z metali lekkich do XC)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie odwróciłem mostek i wyciągnąłem 1 podkładkę co zniwelowało te 2cm skoku przy zablokowanym widelcu.

Nie zniwelowało 2cm skoku. Obniżyło wysokość kokpitu, ale geo wciąż jest nieco "naruszona".

Rowerek elegancki. :) Koła chętnie bym Ci skradł. ;)

Fajnie przy tym całym szpeju wyglądają platformy wellgo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja waga - granicach 70kg.

Nie tak ewidentnie żeby cały przód latał i nie chodzi mi też o jakieś luzy ;) . Już sam nie wiem, może jestem za bardzo przewrażliwiony, może to odczucie po przesiadce z sztywnego klocka- RS Tora. Nie mniej wydaje mi się że mogło by być mniej wiotko z przodu. Nie mam też odniesienia do reby 100mm bo zamówiłem od razu przestawiony widelec.

Jak pisałem, chodzi mi głównie o hamowanie na zablokowanym amortyzatorze. Podczas jazdy tego nie odczuwam i nawet o tym nie myślę ale kiedy trzeba mocniej przyhamować wtedy jest takie lekkie "sprężynowanie" z przodu (już biorę pod uwagę lekkie ugięcie amora przez to że blokada nie blokuje skoku całkowicie).

 

Fajnie przy tym całym szpeju wyglądają platformy wellgo :)

hehe, już jestem zdecydowany na crank'i dokładnie te, tylko nie mają ich na stanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladnie, naprawde ladnie. Idzie sie podeprzec na lokciu i wpatrywac dluzsza chwile :)

 

Dopasowalbym opony, mostek wymienl na czarny z np. niebieskimi Ti srubami...

 

Sruby zebatek na niebieskie i/lub glowna sruba korby na niebieska. Zacisk sztycy na bialy/niebieski w zaleznosci od doboru mostka.

 

Tyle mozliwosci. Rower zawsze bedzie wygladal super.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Się zapytam cosik:

- po co tarcza 180 z tyłu przy Twojej niezbyt wyskoiej wadze?

- nie miałes problemów z założeniem zwykłych opon na koła UST?

- może żyję w błędzie,ale przechodząc na opony UST nie zyskasz na wadze, chyba ,że masz na mysli opony Tubeless ready plus mleko w oponach

- ustawienie siodełka to krok świadomy ( nos w dół)?

Jakoś tak klamoty Bontragera nie łązczą się w całośc z rowerem- mało polityczne są.

Ale poza tym - ładny, taki kolorowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki :P

 

@durnykot:

Tarcza z tyłu założona z premedytacją, dla lepszej modulacji ;) Po za tymi paroma gramami więcej nie widzę innych przeciwwskazań, no a że siła się przy okazji zwiększyła to też nie narzekam...

Opony, hmmm... no faktycznie, sądziłem że po wywaleniu dętek zyskam na wadze, ale okazuje się że wersje opon UST ważą więcej niż zwykłe EVO. Więc to ja byłem w błędzie :confused: .

Zakładanie zwykłych opon na koła UST nie jest większym problemem, jest po prostu trochę ciaśniej ;)

Siodełko nie jest ok. Przykręciłem na szybkiego i jakoś tak zostało... :rolleyes:

 

Co do klamotów bontragera, sztyca ma fajne mocowanie i jest w miarę lekka, poza tym mocowanie komponuje się z siodełkiem. To samo z mostkiem, na zdjęciach tego nie widać ale kolory mostka i siodełka spasowały się wprost genialnie.

IMG_0363.JPG

IMG_0369.JPG

 

Raczej nie będę wymieniał śrub na kolorowe bo rower za niedługo zacznie przypominać Christmas-tree :huh: . Ewentualnie zmienię jeszcze zacisk sztycy na niebieski KCNC z takim samym mocowaniem jak zaciski kół.

 

@kipps:

Zdjęcia są na picasa web ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O oponach ciekawostkę napisałeś. Wszędzie, no , prawie wszędzie ludziska piszą,że zwykła opony na obręcz UST to rzecz niemożliwa jest. Zresztą przekonałem się o tym na własnej skórze, gdy po godzinie walki i osiągnięciu stanu wkur....nia o wartości max ( Micheliny z Fulcrumami za cholerę nie chciały wejść w stosunek) zakupiłem najtańsze UST. Więc albo Schwalbe jest tak elastyczne, albo Michelin tak twardy.

Sztyca faktycznie nie brzydka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to źle się wypowiedziałem. Powinienem napisać: "Założenie zwykłych opon na te koła nie jest większym problemem".

Raczej nie o elastyczność opony tu chodzi a o obręcz. Zanim jeszcze dotarły do mnie opony kevlarowe to założyłem stare Rocket Ron'y drutowane, też bez większych problemów.

 

A tak z ciekawości, zakładałeś opaskę na obręcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Opaski nie zakładałem- zresztą przy standardowych kołach UST opaska jest zupełnie zbędna- brak otworów na nyple.

Wydaje mi się,że przekrój obręczy USt bedzie taki sam, lub bardzo zbliżony ( mam na myśli wewnętrzną część) zarówno w Mavicu jak i w Fulcrumie. Ale zobzcymy- zajadę obecne opony i pomyślę nad nowymi gumami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak, dołączam się do grona fanów, i muszę przyznac że rower mnie mocno zainspirował

 

pogratulować w wytrwałości szukania pasujacych gratów, respect ;)

 

P.S. i chyba powielę pomysł na te koła, nie znalazłem na razie nic ładniejszego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W kwestii kół- z całym szacunkiem dla Autora tematu- są ładniejsze koła ( oczywiście to kwestia gustu)

- Fulcrum Red Metal 1

- Easton XC One

- Easton EA70 XC

- FSA XC-500

- Americann Classic MTB 26 Disc

Ale zdecydowanym liderem ( przynajmniej dla mnie) są koła Easton HAven- tylko kasy brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz napisać gdzie nabyłeś ramę :woot:

Ramę nabyłem metodą kupna roweru :) i wymieniłem osprzęt.

@durnykot, rauf:

 

O gustach się nie dyskutuje ale fakt, są ładniejsze kołka, np. Fulcrum Red Metal 10 lub 5 bo biorę pod uwagę te na których nie ma czerwonych wstawek, tylko czarno-białe tudzież coś pod niebieski (oczywiście to kwestia gustu).

Ale przecież wygląd to czynnik który nie powinien wpływać na decyzję jako pierwszy. Przede wszystkim waga, sztywność, praca piast, obręcze i kilka innych a dopiero potem wygląd. To co chciałem zawrzeć w kołach to przede wszystkim niska waga, łożyska maszynowe, center-lock i obręcze UST, później sprawdzałem czy koło będzie się jakoś komponowało z rowerem. Tak przewertowałem kilkanaście sklepów i kilkadziesiąt zestawów aż w końcu trafiłem na corssmax'y ST. Ktoś za chwilę powie że mogłem sobie przecież sam złożyć, lepsze, tańsze i ładniejsze... no oczywiście że mogłem, tylko po co skoro znalazłem idealnie takie jak chciałem?

 

Pytanie do philip100 nie widziałem obręczy na żywo, ale na foto wygląda że biały jest mocno zaakcentowany. Czy nie myślałeś nad czarnym amorem, jak by to wyglądało?

 

Koła nie są aż tak mocno zaakcentowane na biało, bardziej rzuca się w oczy napis SCHWALBE aniżeli crossmax (imo kolor napisu w rzeczywistości podchodzi bardziej pod grey niż biały tylko zdjęcia tego nie oddają).

Podstawą dla mnie była ta rama z białym widelcem. Z czarnym może by i to jakoś wyglądało tylko w ogóle nie brałem takiej opcji pod uwagę. Ale pobawię się w corel'u zobaczę co by z tego wyjszlo ;) .

 

Wszystko ok... tylko te pedały. icon_wink.gif

 

Wiem ^_^ ale za niedługo będą już na rowerze cranki. Nie wiem tylko czy te czy te. Zdarza mi się czasem wsiąść na rower w ubraniu codziennym co przemawia za candy 3. Te platforemki czy co to tam jest dadzą jakieś oparcie dla zwykłych adidasów?

 

Pozdrówko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...