rauf Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 To mój pierwszy full. Wcześniej miałem lekkiego - jeśli o HT na ramie 23" można tak wogóle powiedzieć...- Gianta. Sam mam 90kg/190cm. Wybrałem Speca z prózności. Tzn.po prostu podobała mi się cała linia rowerów tego rocznika Oczywiście cała otoczka tej firmy potem miło łechcze, ale najważniejsze że po prostu świetnie się nim jeździ. Zdecydowanie szukałem roweru zwrotnego, szybkiego, ale też bardziej komfortowego niż HT (wspominałem o urywającej nadgarski ramie 23"?). FSR XC w różnych konfiguracjach nazywany jest entry level full, ale trzeba pamiętać, że kiedyś (2003 rok?) w tej klasie Spec miał jedynie Stumpjumpera. I te konotacje imo czuć do dziś. Żeby nie przynudzać, rower trochę skustomizowałem (Władzio Kopaliński używał tego zwrotu, zapewniam ) przy zakupie w Airbike'u w/g kryterium sprawności i utrzymania jednolitej czerwono/biało/czarnej kolorystyki. Jeżdżę głównie po zróżnicowanym terenie Mazowsza. Wspinam się po polnych ścieżkach na centymetrowe przewyższenia, walczę z piachem na osiedlowych gminnych "szosach", i staram się omijać szkło i stare lodówki w podmiejskich leśnych rezerwatach...Słowem grubo. No, ale czasem uda się urwać w górki bez dzieci i poszaleć. Wtedy FSR pokazuje pazur. Doskonale jedzie pod górę, blokada Reby i tylnego amorka działa fantastycznie. Mimo 90kg nie jestem w stanie zmusić zestawu żeby się pobujał na stojąco. Na zjazdach jest wyraźna granica gdzie zawieszenie daje znać, że szybciej to już trzeba większego skoku i pewnie Stumpiego. Ale ponieważ zwykle jeżdżę w towarzystwie znajomych to nie mam tylu okazji do pałowania. Jestem więcej niż bardzo zadowolony z hebli. Bałem się hydrauliki, bo nie lubie bawić się w serwis i w tym aspekcie BB7 jest super. Możliwość ustawienia i modulacja - powiem wow. Nie ma takiej mocy jak Hayesy hydrauliczne mojej dziewczyny, ale też chcąc być szybkim trzeba mniej dotykać klamek Słowem gdybym miał dziś kupić pierwszego fulla to kupiłbym go ponownie. Zdecydowałem tymczasem poprawić elementy napędu: kaseta, korby, może łańcuch i przerzutki - tu bym liczył na podpowiedzi korzystne wagowo i technicznie. Nie to żeby szwankowały, ale nim zmienię rower (pozazdrościłem Mendozie, pzdr kolegę i dzięki za poradę ) chciałbym spróbować małych zmian. Masy podałem na podstawie netu (raczej zawyżając jeśli miałem wątpliwości), finalnie i tak wiem że rower ma bite 14-14,5 kg. Bar Ends: (Rogi).................................PZ Racing A1 Carbon..... 90 Bar Plugs: (Korki do kierownicy)........ori Bottle Cage: (Koszyk na bidon)..........Specialized Rib Cage Pro... 40 Brake (Front): (Hamulec przedni)........BB7..................... 360 Brake (Rear): (Hamulec tylny)...........BB7 ........................367 Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid FR 5............... 155 Cables: (Pancerze i linki)..............? Cassette: (Kaseta)......................Shimano HG50, 9-speed, 11/34t...406 Chain: (łańuch).........................HG73 112 links........... 284 Crankset: (Korby).......................Deore FC-M532........... 1000 Derlr (Front): (Przerzutka przednia)....Deore XT................. 160 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)........Deore XT............... 225 Fork: (Widelec).........................Reba Team U-Turn AIR.... 1665 Rear Shock: (Damper).............. Fox Triad, Spec custom....... 213 Frame: (Rama)................... FSR XC Comp M4 L........ 2600 Grips: (Gripy)..........................Specialized Rocca Locking Grip..85 Handlebar: (Kierownica).......... Ritchey WCS Riser 660..... 283 Handlebar Tape: (Owijka).......... brak Headset: (Stery)..................... Cane Creek VP-A71........ 112 Pedals: (Pedały)........................Shimano SPD PD-M324....... 530 Seat: (Siodło) ........................Specialized Avatar Gel 143... 345 Seatpost: (Sztyca) ................ori spec 2014 alloy 30,9 x 400..270 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy). Accent X-COUNTRY............... 32 Shifters: (Manetki) ................Shimano Deore XT SL-M770... 280 Skewers: (Zaciski koł)............... ori spec................ 142 Spacers: (Podkładki pod mostek). ? Starnut: (Gwiazdka)............. ? Stem: (Mostek).................... Ritchey WCS 4-Axis Stem.... 120 Tire (Front): (Opona przednia)...... Nobby Nic EVO-LTD 2.25......... 590 Tire (Rear): (Opona tylna) ........Racing Ralph DD 2,1...... 540 Top Cap: (Top cap)............... ? Tubes: (Dętki)................... Schwalbe AV-13........... 480 Wheel Front: (Koło przednie)............................ ??? -Hub: (Piasta) -Rim: (Obręcz) ........................DT Swiss XR 4.20........ 400 -Spokes: (Szprychy) -Nipples: (Nyple) -Rim tape: (Opaska) Wheel Rear: (Koło tylne) ................................ ??? -Hub: (Piasta) -Rim: (Obręcz) DT Swiss XR 4.20................................... 400 -Spokes: (Szprychy) -Nipples: (Nyple) -Rim tape: (Opaska) Misc : (Inne) -lampka przednia................. CATEYE HL-EL135.......... 90 -lampa tylna..................... Sigma micro............... 20 -licznik ........................Cateye Strada............. 46 -torba podsiodłowa............... KELLYS KB-202R -bidon ................................Kelly's SPORT 0,7 l...... 75 -pompka ................................Zefal Air Profil 230mm...... 92 -błotniki......................... THE sporline....................tyleconic Total: 14,5 kg Tymczasem jestem happy, mam parę kompletów opon do testowania, idzie znowu zima i Ice Spikery też czekają najeżone... Na koniec to bez czego te wątki byłyby słabe, foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 O kurdę. Wygląda jak motocykl crossowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rauf Napisano 30 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2010 Dziewczyny to lubią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 4 Października 2010 Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Motor jak nic:) Nie znam Twojego budżetu. Ale może tak? -przejść na full xt - tj korba i kaseta. minus 250 gr (600 PLN) ( w podobnej cenie masz korbe aerozine lżejszą o 80 gram i dużo kolorów ) -łańcuch na świeży DA - 25 gr ( 80 PLN) -Możesz usunąć telewizorki z manetek i odwrócic dekielki.. minus 30 gr ( 0 PLN) -Sporo oszczędzisz na dętkach , sam myślę o nieprzebijalnym Fossie - 128 gram )- minus 220 gr ( 90 PLN ) -Dużo możesz oszczędzić na pedałach przechodząc np na looki quartz - minus 250 gr ( 230 PLN) -Oponki Ro RO - minus 300 gr ( 200 PLN) -Chwyty - bontrager xxx - minus 74 gr ( da się je polubić)( 40 PLN ) -Zaciski Dartmoor Bolt on - minus 75 gr ( 60 PLN ) -Siodło - Ritchey wcs streem - minus 140 gr ( 200 PLN) -kiera speca xc - minus 75 gr ( 90 PLN) http://allegro.pl/specialized-xc-alloy-low-rise-bar-i1252224363.html 1670 PLN i ok 1540 gr w dół Jeśli nie policzymy misc to daje rower o masie 12,8. Różnica znaczna, wydatek niemały ale różnica jest. Ciekawi mnie masa Twoich kół. Za dodatkowy tysiąc możesz miec coś w granicach 1600 gr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rauf Napisano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Fajnie, ze chciało Ci się posiedzieć nad moim Specem, dzięx Budżet? Raczej zdrowy rozsądek jest ograniczeniem. Pobawić się zawsze można. Wrzuciłem to do excela, policzyłem, dodałem to co jeszcze bym sam zmienił....i patrzę na to tak. Dla 90kg człowieka o BMI "zawyżonym" dużą ilością sportu (nie rower) różnica w masie roweru +/- 2kg jest znikoma. Niech on nawet waży 15kg, to raptem 20% masy dominującej (ciała). Potrafię to jeszcze zrozumieć w przypadku kobiet. Na pewno paniom przyjemniej jest się rozpędzać 10kg rowerkiem (dla 50-60kg to już jest 20% masy!), czy dźwignąć go przy wkładaniu do bagażnika samochodu. Ale dla mnie? Nie ścigam się, nie muszę -za przeproszeniem- zrobić kupy przed startem żeby zbić masę, to nie 1/4 mili Nie tego mi brakuje. W FSR XC chciałbym raczej pewniej poczuć się na szybkich, trudnych technicznie zjazdach. A skoku i geo modami nie poprawię. Pomyślałem, że jeśli już to lepiej wydać tą kasę na zmodzenie od początku nowego sprzęta np. Stumpiego '10 Wiadomo, że przy kupnie utrata wartości części wyjętych jest żadna a w używanym bike'u musiałbym te graty w większości wywalić... Teraz patrząc na najsłabsze/najcięższe elementy FSRa. Siodło, sztyca, kiera, gripy, rogi, pedały...To nie tylko zbędna masa, ale też kwestia komfortu jazdy. Gripy mam specjalnie grubsze bo tak mi wygodnie, siodła nie zamieniłbym na inne, bo w tym moge spędzić 6h na początku sezonu i na drugi dzień nie czuje żadnych sensacji Pedały są super uniwersalne, a kiera ładna... Ciężką kasetę, korby itd też można by ruszyć. Ale czy poczuje realną różnicę w przeniesieniu napędu? Szczerze to wszystko przy średnim dbaniu chodzi maliniasto! Ale może się mylę.... Koła dociążyłem na własne życzenie, wcześniej miałem secik opisany tutaj czyli nie taki ciężki i zdecydowanie wolę trakcję i pewność prowadzenia większych zestawów. Sama obręcz z cieniowanymi szprychami (nie pamiętam jakie) nie waży raczej dużo, będzie okazja to zważę bo sam jestem ciekaw. Nie chce powiedzieć, że odchudzanie nie ma sensu. Raczej imo zależy od przeznaczenia roweru i możliwości ridera. W moim przypadku, zamiast wkładać połowę wartości roweru w zdjęcie 1-2 kg, korzystniej będzie...kupić nowy rower swojej partnerce. Na lekkich gratach, nareszcie w fullu, na jakiejś ładnej ramce A nuż się uśmiechnie Tu kolega zbudował fajny sprzęt ze Scotta i tak mi się spodobał, że może poskładam coś podobnego z takiej bazy? No, ale to zupełnie inna historia i może wątek P.S. mój ulubiony fragment wiki artykułu There are two "non-technical" explanations for the effects of light weight. First is the placebo effect. Since the rider feels that they are on better (lighter) equipment, they push themselves harder and therefore go faster. It's not the equipment that increases speed so much as the rider's belief and resulting higher power output. The second non-technical explanation is the triumph of hope over experience—the rider is not much faster due to lightweight equipment but thinks they are faster. Ja po prostu wierzę, że jestem szybki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rauf Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Ciekawi mnie masa Twoich kół. Mnie też...przy okazji zmiany opon... Przednie: bez zacisku, tarczą 205 od Avid BB7 - 1,04 kg Tylnie:bez zacisku, tarcza 180, HG50 9-speed - 1,65 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 Pancerny sprzęt. Jak zaczniesz jeździć na czymś pół kilo lźejszym będzie gładko i super sexi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 z ciekawości spytam jaka jest waga tych błotników ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.