zorek94 Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 Witam, w najbliższym czasie przesiadam się z amortyzatora na sztywny widelec (który jak wiadomo jest krótszy). Jednak nie wiem jakie położenie (poziome) powinny mieć widełki względem ziemi ? Czy powinny być równolegle, czy pochylone w stronę ziemi (suport niżej). Jeszcze w streecie a ramkę mam Leaderfox Dragstar 14" (jak na razie)
Mod Team Puklus Napisano 30 Września 2010 Mod Team Napisano 30 Września 2010 Jeżeli masz amorek odpowiednio dobrany do ramy to po uwzględnieniu SAGu tylne widełki powinne mieć dokładnie taki kąt jak przy "oryginalnym" widelcu.
MonoVan Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 tak dokładnie ja mam 50% SAGu w moim sztywnym widelcu hahahahahaha
Mod Team Puklus Napisano 30 Września 2010 Mod Team Napisano 30 Września 2010 tak dokładnie ja mam 50% SAGu w moim sztywnym widelcu hahahahahaha Jak byś czasem nie zrozumiał, kolega przesiada sie z amortyzatora na sztywny (czasem trzeba czytać ) i wstawka o SAGu była właśnie do tego amora którego trzeba zastąpić odpowiednim sztywniakiem.
zorek94 Napisano 30 Września 2010 Autor Napisano 30 Września 2010 Amorek to Suntour XCR 100mm który sagu praktycznie nie ma (2 sprężyny które już topornie chodzą). Ale bardziej zależy mi na informacji w jaki położeniu powinny być tylne widełki ? Czy powinny być równolegle do ziemi, czy trochę pochylone w dół.
Mod Team Puklus Napisano 30 Września 2010 Mod Team Napisano 30 Września 2010 Słuchaj tu zmierz odległość od osi koła do bieżni steru na widelcu. Wyjdzie gdzieś 460mm (u mnie jest 480mm przy skoku ustawionym na 100) i w zależności ile wyjdzie najlepiej jak nowy widelec bedzie miał taką samą wartość tym samym kąt główki ramy bedzie zachowany i tylnych widełek tez bedzie taki jak ma być.
zorek94 Napisano 30 Września 2010 Autor Napisano 30 Września 2010 To już zrobiłem i widelec Dartmoor Cromax ma długość mniejsza o kilka milimetrów od amorka. Ale są też krótsze widelce, przy których zmieni mi się położenie widełek (tylko nie wiem czy na lepsze, czy na gorsze).
Mod Team Puklus Napisano 30 Września 2010 Mod Team Napisano 30 Września 2010 Wiec tak kilka mm to nie wiele i będzie ok. Natomiast zakładając mniejszy = niższy pochylasz główkę ramy co spowoduje ze rower będzie bardziej nerwowy, szybciej, łatwiej skręcał ale może sie okazać ciężki do opanowania, gorzej podczas zjazdów. Wyższy spowoduje zamulenie sterowności, rower ciężej będzie skręcał jak by ospale, łatwiejszy do opanowania podczas zjeżdżania. Oczywiście wszystko w zależności o ile inny amor sie bedzie różnił od zalecanej wysokości.
zorek94 Napisano 30 Września 2010 Autor Napisano 30 Września 2010 Jeżdżę w steecie więc zjazdy mnie nie interesują. Jednak to pochylenie główki ramy mnie interesuje (a przy tym i widełek). Słyszałem, że widełki powinny być równoległe do ziemi, bo w innych wypadku (gdy główka ramy jest niżej) rower ciężej podbić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.