Rychlapl Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Witam! W obecnym sezonie jestem fizycznie chyba w najlepszej dyspozycji odkąd bawię się w "rowery". Jednak druga część sezonu, kiedy przyszła, mi amatorowi, powiedzmy jakaś forma co wyścig przytrafiały się jakieś problemy techniczne. Tutaj skupiłbym się na oponach. Na Rocket Ronach jeździ mi się świetnie ale w trudniejszych górskich warunkach są beznadziejne z powodu usterkowości. Na dwóch maratonach z rzędu (Ustroń, Istebna) złapałem po 2! flaki. Ustroń na dętkach, Istebna na mleczku. Szukam więc opon które się dobrze zalewają mlekiem, są wytrzymalsze w górskich warunkach a zarazem nie są traktorami. Chcę otrzymać dobrą trakcję, szybkość i jako takie trzymanie gdyby spadł niespodziewanie deszcz. Zwróciłem uwagę na ofertę Geaxa-dokładniej AKA i Saguaro. Na temat Saguaro słyszałem pochlebne opinie-po przejechaniu na nich całego Powerade Maratonu w tym roku. Na temat modelu AKA nie mam informacji a bieżnik wydaje mi się podobny do Continental Race King. Co możecie mi powiedzieć na temat tych dwóch modeli? Może jednak coś innego, nawet innej marki. Waga nie jest restrykcyjnie ograniczona, powiedzmy coś około 550 gram to maksimum. Doszedłem do wniosku, że na tym elemencie nie ma co przesadnie szukać najlżejszych wersji. A, dodam, że chciałbym zmieniać opony tylko w ostateczności z powodu zalewania ich mlekiem oraz...lenistwa. Więc jak już wcześniej wspomniałem uniwersalizm. Pozdrawiam:)
Fludi Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Na temat Saguaro słyszałem od kilku osób bardzo pochlebne opinie + o ile się nie mylę to Maja Włoszczowska chyba na nich się ściga, więc powinny się nadać. Co prawda nie na maratonach, ale jak sam jeździłem po Beskidach właśnie w Ustroniu, Wiśle okolice Istebnej, to przekonałem się, że Rocket Ron'y (ja mam Perfomance 2.0) w tym terenie się nie sprawdzają zbytnio, szczególnie na długich, kamienistych podjazdach. Kiepsko z przyczepnością nawet w suchych warunkach. W przyszłym roku jak będę się wybierał ponownie w te okolice to chyba zaopatrzę się w Nobby Nic'i, bo z opinii, które słyszałem dobrze się w tym terenie spisują.
KosteQ Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Maja się ściga ogólnie na Geax'ach, a nie tylko na saguaro W sumie sam nie byłem przekonany do Geaxów ponieważ dosyć dużo ważą, ale po zakupie jednego modelu czuje że na jednym się nie skończy A wracając do tematu, Saguaro zbiera bardzo dużo pochlebnych opinii. U mnie w grupie kilka osób jeździ na nich i je bardzo chwalą. Aka, nic nie wiem, ale sam jestem ciekaw tej opony. Może zobaczę w przyszłym sezonie i w dodatku niezła waga (jak na Geaxa) 520g przy 2.0 P.S. Rychlapl, dokładnie do tego samego wniosku doszedłem, najpierw krzywiłem się że Gato ważą 512 i 499 gram ale teraz się cieszę, bo ani jednego kapcia
Fludi Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Kapeć, nie kapeć wszystko jest kwestią szczęścia troszkę Znajomy na RR Evo w ubiegłym roku potrafił w czasie jednego wyjazdu złapać 6 kapci i ogólnie prawie kapeć co 2-3 wyjazd... W tym roku, też już kilka razy złapał. Ja osobiście na moich RR Perf, odkąd je mam (około 4.000 km przebiegu), jeszcze ani razu nie złapałem gumy, a nawet niejednokrotnie miałem to nieszcześcię wjechania na jakieś szkło, którego nie zauważyłem. Sądziłem, że już po oponie, że będzie dziura jak się zatrzymam, a jednak do tej pory nic I mam nadzieję, że tak pozostanie jak najdłużej. A i tak, dla porównania: do tego dochodzą dętki Maxxis UltraLight, ciśnienie rzędu 3 bar i moje 76kg
KosteQ Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Może i masz trochę racji, ale na oponach Michelin XCR Dry (I), Michelin XC Dry (II) i Panaracer Razer XC dosyć często to mi się zdarza, a tu nic od paaaaru ładnych kilometrów i wyścigów. Dętki Maxxis Ultralight oraz Geax modelu nie pamiętam, te za ~18 PLN, ciśnienie 1,8-2,5 waga użytkownika 58kg. A i pomimo że kilka razy dobiłem oponę ( na szczęście obręcz cała) na Geax'ach nic się nie działo, a na tych podanych wyżej oponach od razu snejk ;/ może to czyste przypadki ale lepiej się czuję/jedzie mi się, z myślą że na Geaxach jest mniejsze prawdopodobieństwo gumy
Rychlapl Napisano 29 Września 2010 Autor Napisano 29 Września 2010 Chciałbym przed Karpaczem, do którego prawdopodobnie pojadę na Bike Maraton wymienić jeszcze opony aby ukończyć jakoś sensownie ostatni ścig sezonu. Skłaniam się ku Saguaro ale kusi mnie AKA. Może udało by się gdzieś przetestować opony, Karpacz na Rocketach, a zmianę odłożyć do nowego sezonu. Sam nie wiem co zrobić
Fludi Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Jak walczysz o konkret miejsce, możesz się pokusić o zmianę opon. A jeśli jedziesz tylko po to by wystartować, to możesz sobie odpuścić opony do przyszłego roku. RR zajedziesz przez ten czas
Rychlapl Napisano 29 Września 2010 Autor Napisano 29 Września 2010 Nie no w generalce nie mam szans bo po pierwsze jestem za słaby:P, a po drugie to jeździłem z każdej edycji po trochu. Niby walczę o wynik ale absolutny maks co mogę osiągnąć na Bike maratonie to końcówka TOP 30 open... Mój RR tył to już się w zasadzie i tak na śmietnik nadaję. Zobaczymy, jeszcze troszkę czasu mam bo opony mogę mieć od ręki. Bardziej chodzi mi o dokonanie rozsądnego wyboru niż kupowanie na siłę i działanie pod wpływem chwili.
Gość Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Saguar ma kolega,w miare swierze.Rozmiar to 2.1 i sa zarowno szersze jak i wyzsze niz Alberty 2.25 czy Conti Gravity 2.3.Opona wazy chyba cos kolo lub nieznacznie powyzej 600g w wersji zwyklej.Co do scieralnosci to jeszcze nie wiem.Kolega wazy 96kg i jezdzi po Beskidach na fullu radona.
Nothing Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Tak się dołączę do tematu. Jaką szerokośc tych opon brać na przód a jaką na tył? W tereny górzysto asfaltowe pół na pół
Fludi Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Tych, opon, tzn. których dokładnie? Bo padły tu nazwy 4 modeli, Saguaro, Aka, Rocket Ron, Nobby Nic, więc nie wiadomo, o które konkretnie Ci chodzi.
OssO Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Mam Aka 2.0 drut, ciśnienie 2.5 bar . Dotąd jeżdżę na Maxxis Oriflame 2.0, które sobie bardzo chwalę w każdych warunkach z wyjątkiem błota. Minus strasznie szybko się zużywają i to było powodem poszukania czegoś równie łatwego w toczeniu, dobrej przyczepności i możliwej do zaakceptowania wadze. Co do modelu Aka to przede wszystkim Geax rozmija się z rozmiarem te 2.0 mają 45mm szerokości co daje 7mm mniej i w sumie wychodzi 1,9. Po założeniu opony gołym okiem widać że z tym katalogowym 2.0 jest coś nie tak. Czy to zabieg reklamowy, że niby drutowa aka 2.0 waży 600 gr, nie wiem. Jazda po asfalcie umilona jest jednostajnym odgłosem „ala komar” - mocno szumi również na bitych duktach leśnych, na asfaltowych zjazdach 4-8% przy 40km/h zauważalnie czuć opory toczenia, nie niesie a powinna według swojej specyfikacji. W terenie wszelkie szutry, dukty leśne, luźne kamienie aka pokonuje bez problemu, trzyma się dobrze w zakrętach. Gorzej kiedy pojawi się teren mokry, łapie mocno błoto w bieżnik. W deszczu zabiera mnóstwo wody. Według opisu opony oraz moich spostrzeżeń nie jest to opona na jakikolwiek mokry teren. Brak realnego 2.0 daje się odczuć w wysokości opony, częściej można nią przez to dobić do felgi, niby parę mm ale może to ważyć o złapaniu gumy poprzez dobicie lub nie. Co ciekawe różnica w dwóch egzemplarzach opony wynosi 8gr, co +/- daje obraz jak jest produkowana.
Rychlapl Napisano 29 Września 2010 Autor Napisano 29 Września 2010 Wie ktoś ile realnie waży Saguaro w wersji dętkowej 2.0 kevlar? Z powyższego opisu wynika, że AKA to jednak nic specjalnego...
OssO Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 proszę oto link do wagi wszelkich Geaxów http://www.geax.com/en/products/?cat=2&prod=4
Rychlapl Napisano 30 Września 2010 Autor Napisano 30 Września 2010 Ok, ale to jest waga katalogowa a mi się rozchodzi o tą realną... Chyba, że nie ma różnic w co wątpię.
Nothing Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 @Fludi: Chodzi mi o Geax Saguaro, bo chyba one mi się najlepiej przysłużą. Myślałem jeszcze o Gato, ale one są bardziej na mokre nawierzchnie ,a ja częściej jeżdżę po suchym i z tego co mi wiadomo to saguaro jakoś sobie radzi na błocie
Rychlapl Napisano 30 Września 2010 Autor Napisano 30 Września 2010 @Olek: Po czym można poznać te najnowsze wersje, oczywiście poza ważeniem ich?
KosteQ Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 Mają nową szatę graficzną. Tak jak ten Mezcal w linku, nowy, żółty napis GEAX. http://allegro.pl/opona-mtb-geax-mezcal-26x1-9-zwijana-airbike-wawa-i1251593128.html
bikeman1 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 To i ja dołoże swoje 5 groszy...analizowalem setki opon...czytając opinie o nich i wybór chyba padnie na Geax Aka. Mowa o oponach dętkowych Na poczatku mialy byc do opony ultralekkie np Furious Fredy lub UltraLite wyleczylem sie z tego myslenia, pozniej przerabialem rozne modele Schwalbe - odpadaja ze względów ograniczonej bezobslugowosci, pozniej rozne modele Continentala, niestety tez odpadly ze względu na zbyt miekka mieszanke i szybka scieralnosc ( zle doswiadczenia z tym oponami )...no i ostatecznie wybor chyba padnie na GEAX, Geax Aka ... opona w sredniej wadze ( ` 500 gr ), niesamowiscie szybka i swietnie trzymająca na suchym, trwalosc tez bedzie raczej wysoka ze względu na zastosowanie bardzo twardej mieszanki srodkiem bierznika, no i kapitalne trzymanie w zakretach. Takze jezeli ktos poszukuje opony na warunki suche, opony szybkiej i trzymającej w zakretach to bedzie to chyba najodpowiedniejszy wybór. Czy ktos moze jeszcze to potwierdzic / zaprzeczyc swoimi doswiadczeniami z ta opona? Takie video z okazji tego posta: GEAX Aka
bikerboy Napisano 8 Października 2010 Napisano 8 Października 2010 Ja mam Geax Barro Mountain 2.1 sa naprawde wytrzymałe i w wyscigach błotnych jak i kamienistych nie mialem problemu,trzymaja naprawde ok.i bardzo dobrze amortyzuja na kamieniach.Jezdze w Gorach Swietokrzyskich,takze warunki mam dosyc trudne..na asfalcie sa przyzwicie szybkie AVS 30km to zaden problem. Waza 531g. i 538g.
Jester Napisano 11 Października 2010 Napisano 11 Października 2010 Na Saguaro (+dętki) przejechałem ok 6000km - Mazovia, Skandia, więc mało wymagające maratony. Wytrzymałość rzędu 4000km. Są stworzone na szuter, piasek, ale dobrze sobie radzą też z kamienistym podłożem. Błoto też Ok. Jedyny problem to fakt, iż nie do końca się oczyszczają. Na asfalt świetne. Uwaga na zakrętach: potrafią uciec, ale na szczęście są przewidywalne i łatwo odzyskać kontrolę. Waga średnia (nowy model 550-565g). Polecam i pozdrawiam.
Rychlapl Napisano 11 Października 2010 Autor Napisano 11 Października 2010 Dzięki za opinię, a jak z wytrzymałością tych Saguaro było w twoim przypadku?
Jester Napisano 14 Października 2010 Napisano 14 Października 2010 ... a jak z wytrzymałością tych Saguaro było w twoim przypadku? Nie mam żadnych zastrzeżeń. Najwyraźniej fakt, iż rotujesz te "ciężkie" 550g odpłaca się sporą wytrzymałością. Opony noszą ślady niekiedy sporych obrażeń. Niemniej jednak nie doszło do przebicia dętki.
kunis8 Napisano 14 Października 2010 Napisano 14 Października 2010 jeśli dobrze Ci się jeździło na Rocketach i piszesz, że jeździłeś na mleczku więc zakłądam, że masz koła pod bezdętki, to spróbuj RoRony UST - waga moich to ok. 590 i 610 gram, zero problemów po całym sezonie jazdy w tym po górach, ostrych kamieniach, na ciśnieniu 1,9 / 2,0 świetnie trzymają; inną opcją, którą ja będę rozważał są nowe Continentale z serii racesport czyli tubeless ready ze stopką UST, ale trzeba je zalać mlekiem, odpowiednik roro czyli x-king 2,2 to 490 gr a mountain kingi 2,2 530 gr, testy w niemieckiej prasie przeszły dobrze, o x-kingach dobrze też piszą na mtbr;
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.