Grzesiek82 Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 Witam na forum! Kupuje sobie amortyzator do roweru , do wyścigów XC i maratonów. Postanowiłem kupić Fox'a F 100 tylko nie do końca wiem czy dopłacać do modelu RLC -RL ma blokadę w manetce i tłumik FIT -RLC nie ma blokady, ma za to tłumienie kompresji, to coś na zasadzie Manitou R7? Słyszałem że nowe Fox'y F100 rlc własnie z tłumikami FIT nie bujają, czyli manetka blokady jest zbędna, jeżeli amortyzator ma przeznaczenie wyścigowe to sytuacja gdy nie trzeba za każdym razem blokowac manetką jest bardzo fajna, pozostaje tylko mielenie na podjazdach Czy to prawda z tym bujaniem, a raczej jego brakiem czy jednak kupić f 100 RL?
Sorcerer Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 -RL ma blokadę w manetce i tłumik FIT -RLC nie ma blokady, ma za to tłumienie kompresji, to coś na zasadzie Manitou R7? Słyszałem że nowe Fox'y F100 rlc własnie z tłumikami FIT nie bujają, czyli manetka blokady jest zbędna, jeżeli amortyzator ma przeznaczenie wyścigowe to sytuacja gdy nie trzeba za każdym razem blokowac manetką jest bardzo fajna, pozostaje tylko mielenie na podjazdach Czy to prawda z tym bujaniem, a raczej jego brakiem czy jednak kupić f 100 RL? Sprostowanie kolego. RL nie ma blokady w manetce! Blokade w manetce ma RL Remote RLC ma automatyczna blokade on/off z floodgatem, cos ala propedal. Fit to jest po prostu otwarta kapiel olejowa. Jesli masz wybierac, to miedzy Remote, a RLC.
Grzesiek82 Napisano 27 Września 2010 Autor Napisano 27 Września 2010 no o to mi chodziło. nie spotkałem jeszcze po prostu f 100 RLC z manetka a RL jest duzo to kupić rl remote czy rlc ?
1415chris Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 Fit to jest po prostu otwarta kapiel olejowa. Troche sprostowania: FIT to jest nowy patent foxa z tlumikiem w catridżu (zamkniety system), w przeciwienstwie do modeli 2009 gdzie tlumik byl w otwartej kapieli. Stad miedzy innymi zmiejszenie wagi modeli 2010, duzo mniej oleju Aczkolwiek to zmiejszenie ilosci oleju nie poczytywalbym za dobra strone, do tej samej pracy w FIT-cie uzyto 4-5 krotnie mniejsza jego ilosc, co to moze oznaczac: brak smarowania uszczelek, czestsze ich czyszczenie i czestsze serwisowanie amora. Mowiac o modelach 2010: FIT RLC nie wystepuja z manetka blokady: ma blokade na goleni, dodatkowo ustawienie wartosci kompresji, i sily otwarcia blokady. FIT Remote: manetka blokady, rebound i cisnienie. Na 2011 FOX wraca z terralogic, czyli amorem platformowym, oprocz tego beda tez dostepne wersje takie jak na 2010. Co do pytania to swiat dzieli sie na tych co lubia i na tych co niekoniecznie przepadaja za manetka blokady. Ja naleze do tych pierwszych, mialem juz starego foxa z terralogic i 2009 RLC i gdybym mial teraz wybierac nowego foxa bylby to FIT RLC lub FIT Terralogic ale moze ty lubisz manetke...
razorjack Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Floodgate jest Rock Shoxa ! nie mylić mi tu pojęć warto się przyjrzeć jak wygląda umiejscowienie wszystkich ustawień. mam RLC '09 i nie da się przekręcić blokady (nawet na postoju i bez rękawiczek), tak aby przy okazji nie przekręcić pierścienia regulującego tłumienie kompresji - porażka - w rezultacie mało przydatne (podczas jazdy to już w ogóle). wersja RL za to ma możliwość zrobienia manetki samemu (w miejscu brakującego pierścienia od regulacji tłumienia kompresji można zamontować manetkę). ale, wersja RL nie ma regulacji blowout'u (coś jak floodgate z rock shoxa), przydatne, bo można zablokować widelec, ale tylko na tyle żeby nie bujał, przy większych nierównościach się uaktywni. więc jak widać. ani RL nie jest idealny, ani RLC :/ (mówię o modelach 2010). Przyjrzyj się zatem jak jest w modelu który Ty chcesz kupić. a co do Terralogic, to nie platforma tylko inertia valve - zawór otwierający się przy pewnym przeciążeniu. platformą jest propedal - inaczej literka 'C' przy nazwie widelca - inaczej regulacja (powolnego) tłumienia kompresji. a co do tego że 'nowe amortyzatory coś tam...' co roku nowe amortyzatory nie bujają (tym razem naprawdę), są o 33% sztywniejsze i o 20% lepiej pracują
Sorcerer Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Co do umiejscowienia blokady w RLC, troche prawdy w tym jest ze ciezko przekrekric bez ruszania tlumienia, ale da rade. Gorzej ze jesli faktycznie chce sie odblokowac to albo trzeba wiedziec wczesniej i odblokowac na rownym terenie, albo jedziesz dalej. Na maratonie ciezko przewidziec jak sie nie zna trasy, co bardzo mi niestety dopieklo w nowym dwore na mazovii. Aczkolwiek nie wyobrazam sobie jezdzic na innym amorku jak RLC, wygoda bo nie trzeba myslec, tyle ze musze popracowac nad jego ustawieniami.
1415chris Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 nie da się przekręcić blokady (nawet na postoju i bez rękawiczek), tak aby przy okazji nie przekręcić pierścienia regulującego tłumienie kompresji Nie przesadzajmy ze na postoju nie da sie tego zrobic, niemniej w czasie jazdy w pelnych rekawiczkach czesto przekreca sie dwa pokretla. a co do Terralogic, to nie platforma tylko inertia valve - zawór otwierający się przy pewnym przeciążeniu.platformą jest propedal - inaczej literka 'C' przy nazwie widelca - inaczej regulacja (powolnego) tłumienia kompresji. A czym twoim zdanie jest interia valve, jak nie rodzajem platformy? I co masz na mysli piszac ze sie otwiera przy 'przeciazeniu'? Z ta literka C to chyba ci sie troche namieszalo.... Gorzej ze jesli faktycznie chce sie odblokowac to albo trzeba wiedziec wczesniej i odblokowac na rownym terenie, albo jedziesz dalej. Do tego warto ustawic pod siebie sile otwarcia blokady, tak zeby przy zblokowanym amor nie bujal ale aby przy wiekszym uderzeniu od spodu pracowal.
Sorcerer Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Ja jestem ciekaw takiej zaleznosci blokady w RLC, bo o ile odbicie amora jest ok, o tyle kompresja samego amora jest taka sobie, nawet regulujac powolna kompresje. Imo nie wiem dlaczego, ale mam wrazenie ze kompesja jest duzo mniejsza od jakiej zakladam. Poza tym pytanie. Wieksze cisnienie (maly sag 30%), floodgate slabiej ustawiony, czy mniejsze cisnienie (duzy sag 15%)i mocniej ustawiony floodgate blokady. Nie wiem co lepsze.
1415chris Napisano 28 Września 2010 Napisano 28 Września 2010 Jak dla mnie to przy sagu 15% amor byl za twardy i to bez wzgledu w jakim stopniu pokretlo na dole bylo ustawione. Wole cos pomiedzy 20-25%. Ale to sa osobiste preferencje do ktorych trzeba dojsc metoda prob i bledow. Dlatego wole amory 'bezobslugowe' cisnienie, rebound i platforma zrobi swoje. Niemniej juz to pisalem wiele razy, RLC jest swietnym amorem, gdyby jeszcze popracowali nad waga.....
Grzesiek82 Napisano 3 Października 2010 Autor Napisano 3 Października 2010 wpadłem na troche inny pomysł, może kupie amor dt swiss xrc race 100? tylko czy wytrzyma wage 75 kg i zachowa odpowiednią sztywnosc? http://www.dtswiss.com/Products/Suspension/DT-Swiss-Forks/XRC-Forks/XRC-100-RL-remote-(1).aspx
goldbloom Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Czy będą w ogóle RLC i Terralogic w wersjach nie-FIT od 2011? Wg strony Foxa już nie...
cichy66 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Ja jestem ciekaw takiej zaleznosci blokady w RLC, bo o ile odbicie amora jest ok, o tyle kompresja samego amora jest taka sobie, nawet regulujac powolna kompresje. Imo nie wiem dlaczego, ale mam wrazenie ze kompesja jest duzo mniejsza od jakiej zakladam. Poza tym pytanie. Wieksze cisnienie (maly sag 30%), floodgate slabiej ustawiony, czy mniejsze cisnienie (duzy sag 15%)i mocniej ustawiony floodgate blokady. Nie wiem co lepsze. Czegoś tu nie rozumiem - gdy zwiększasz ciśnienie,zwiększa się jednocześnie naprężenie wstępne czyli procentowo SAG jest mniejszy(a nie większy)i takie ustawienie jest preferowane przez FOX-a do jazdy XC/RACE(co stwarza że amor jest sztywniejszy,bardziej twardy),z kolei mniejsze ciśnienie naprężenia czyli większy SAG procentowo preferowany jest do jazdy All-Mountain robi z niego bardziej komfortowy,nawet śmiem twierdzić bardziej czulszy. Ten procent SAG-u odnosi się w stosunku do całkowitej jego długości roboczej. I tak według FOX-a przykładowo dla amortyzatora o skoku 100mm dla jazdy RACE-SAG powinien wynosić 15mm czyli jest to 15% jego zakresu pracy, natomiast dla jazdy bardziej Enduro przy tym samym skoku SAG powinien wynieść ok.25mm czyli 25% pracy amora.
goldbloom Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Wieksze cisnienie (maly sag 30%) mniejsze cisnienie (duzy sag 15%) Literówka. Czegoś tu nie rozumiem - gdy zwiększasz ciśnienie,zwiększa się jednocześnie naprężenie wstępne czyli procentowo SAG jest mniejszy(a nie większy)i takie ustawienie jest preferowane przez FOX-a do jazdy XC/RACE(co stwarza że amor jest sztywniejszy,bardziej twardy),z kolei mniejsze ciśnienie naprężenia czyli większy SAG procentowo preferowany jest do jazdy All-Mountain robi z niego bardziej komfortowy,nawet śmiem twierdzić bardziej czulszy. Napisał przecież Nie wiem co lepsze. Jak lubisz
cichy66 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 1415chris Oby tylko zmniejszenie wagi nie odbiło się na sztywności amora.
1415chris Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Mam porownanie RLC 2009 z durinem sl i jak dla mnie nie ma zadnej roznicy w sztywnosci przy czym durin jest lzejszy o 200g.
cichy66 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Chyba nie zostaje nic jak czekać na nowości FOX-a 2012
cichy66 Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 To,że Fox zejdzie z wagi amorów tych chociażby przeznaczonych do ścigania o jakieś 150-200g.
goldbloom Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Ja uważam, że takie odchudzenie wpłynęłoby znacząco (niekoniecznie znacznie) na sztywność widelca, więc nie odchudzą Foxów inaczej niż przez zmianę bebechów lub ewentualnie kosmetyczną kształtu "obudowy". Myślę też, że nie bez powodu nie zrobili tego do tej pory, czyli są przywiązani do takiego, a nie innego wizerunku widelca na rynku.
1415chris Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Juz o tym wspominalem, pracuja nad nowym kombo sterowka/korona wykonana z jednego kawalka ti. Ma to obnizyc waga o 90-100g. Fox nigdy nie byl w czolowce odchudzaczy, niemniej pod tym wzgledem konkurencja odjechala im lekko. http://www.bikerumor.com/?s=fox+ti+crown&x=0&y=0
goldbloom Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 Noo, fajnie. Ale cena pewnie skoczy, niestety.
mess Napisano 3 Października 2010 Napisano 3 Października 2010 wersja RL nie ma regulacji blowout'u (coś jak floodgate z rock shoxa), przydatne, bo można zablokować widelec, ale tylko na tyle żeby nie bujał, przy większych nierównościach się uaktywni. przeciez F100RL 2009 posiada to, 3 stopniowa regulacja utwardzenia (ostatni blokada), jednak nawet przy blokadzie, kiedy naprawde trzeba to dziala elegancko.
razorjack Napisano 4 Października 2010 Napisano 4 Października 2010 blowout - nie chodzi mi o regulację kompresji, tylko regulację tego ile siły trzeba włożyć żeby blokadę przełamać. swoją droga, RL ma regulację 'utwardzenia' ? w którym miejscu ? (bazuję na swoim talasie rlc'09 i kumpla f120rl'09 (tego dawno nie widziałem) być może modele 2010 mają więcej opcji.
rszturo Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 Mam foxa 100 z manetką i muszę przyznać że dosyć fajnie to pomyśleli, bo blokada nie jest na sztywno i jeśli najedzie się na większą nierówność to amor pracuje. Do tego genialne jest zwalnianie blokady które wykonuje się wewnętrznym grzbietem dłoni i nie wymaga to żadnego wysiłku. Zauważyłem że czułość na blokadzie zależy chyba od ustawienia tłumienia powrotu. Jeszcze muszę pokombinować bo krótko go używam, ale na razie jestem zadowolony.
mess Napisano 27 Października 2010 Napisano 27 Października 2010 blowout - nie chodzi mi o regulację kompresji, tylko regulację tego ile siły trzeba włożyć żeby blokadę przełamać. swoją droga, RL ma regulację 'utwardzenia' ? w którym miejscu ? (bazuję na swoim talasie rlc'09 i kumpla f120rl'09 (tego dawno nie widziałem) być może modele 2010 mają więcej opcji. Tego ile sily trzeba wlozyc, zeby blokade przelamac - jak podejde do tego doslownie to chyba nie ma. Jednak masz tam taki suwak, ktory jak przesuwasz daje sie wyczuc 3 pozycje bardzo sprecyzowane. Nie sprawdzilem jeszcze, czy regulacja jest na tyle plynna, ze moge ustawiac to pomiedzy tymi trzema punktami i czy dziala to stosownie. 1. lewo = bardzo czuly, mozna powiedziec calkowicie odblokowany 2. srodek = mniej czuly, skupia sie na konkretniejszych przeszkodach, jednak wciaz aktywny (nawet przy tym ustawieniu gniecie mojego epicona 2010 do minusa) 3. prawo = zablokowany, ale kiedy jest to naprawde potrzebne to zadziala jak nalezy kazdy z tych trzech stopni wymaga innej sily nacisku by amor zaczal pracowac. posiadam model F100RL 2009(anthem x2 2009, no chyba ze amor siedzi z 2010, ale watpie w to), tak jak pisalem zreszta.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.