Skocz do zawartości

[zima]Jak konserwować rower do jazdy w zimie?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie takie jak w temacie :) Był temat jak konserwować na zimę ale parę postów było dotyczących mojej sprawy. Więc jak konserwować? Zamierzam jeździć całą zimę :D Czym smarować jak czyścić? z góry dzięki :thanks:

Napisano

nic szczegolnego czyscisz i smarujesz rower po każdej jeździe no chyba ze jest sucho to wtedy nie ma konicznosci az tak czestego dbania ale jak jest mokro a na drogbach tony soli to czyszczenie i smarowanie to koniecznosc

 

rohloff w dłon i bedzie dobrze

Napisano

Przede wszystkim musisz używać gęstego smaru do pracy w mokrych warunkach np. Finish Line Wet Lube (zielony).

 

finisz duzo mniej znosi niż rohloff ostatnio odkryłem że to pieruństwo wytrzymuje nawet myjkę ciśnieniową

Napisano

Nie zaprzeczam :036: Chociaż Rolhloff'a nigdy nie używałem, a FL używam tylko te na suche warunki, parafinowo-ceramiczne, bo zimą rzadko jeżdżę, a już szczególnie wtedy gdy jest mnóstwo brei śniegowej...

Napisano

Nie zaprzeczam ;) Chociaż Rolhloff'a nigdy nie używałem, a FL używam tylko te na suche warunki, parafinowo-ceramiczne, bo zimą rzadko jeżdżę, a już szczególnie wtedy gdy jest mnóstwo brei śniegowej...

 

ja używalem zielonego cerazmicznege tez ze 2 razy i rohloff nie ma sobie rownyh ostatniej zimy cały naped w szosie przezył bez najmniejszego uszczerbku jezdziłem jak było mokro wiec jak posypia to w czasie deszczu zalega kupe soli a po błocie posniegowym ze 2 razy szosowka tez mi sie zdarzyło

 

ps do tego ceramicznego syf przykleja sie w większych ilosciach niz do rohloffa...

Napisano

A co powiecie na olej silnikowy a na czyszczenie wd-40?

Zależy jaką masz koncepcję na sprzęt - ja na przykład zimą "kończę" napęd (od razu dodam, że nie jest to XTR, tylko tani 1x8), od czasu do czasu przejadę łańcuch szmatą, zależnie od warunków pogodowych co kilka/kilkanaście dni polewam go olejem do łańcuchów pił (<10zł za litrową butlę). Całość zimę wytrzymuje bez problemów, a na wiosnę zmieniam kasetę, łańcuch i zębatkę z przodu.

 

Jeszcze parę lat temu po każdej błotnej/śniegowej jeździe skrupulatnie czyściłem łańcuch, kasetę, aplikowałem gęste smary, ale stwierdziłem że nie ma to sensu. Zamiast wydawać pieniądze na smary i tracić czas na czyszczenie to po prostu jeżdżę. Dużo łatwiej i przyjemniej jest nie przejmować się stanem napędu ;) i po prostu na wiosnę wymienić co nieco.

Napisano

dzieki temu ze dbałem w szosie o naped jeżdze na nim do dziś i pewnie zime też przejedzie tyle ze w szosie jeżdze na jednym łańcuchu do końca dni całego napedu tyle ze swiadomie załorzyłem stalowy blat

 

ps szosa u mnie jest to pozeracz km ktory ma za zadanie jeździć

Napisano

Witam mam pytanie takie jak w temacie ;) Był temat jak konserwować na zimę ale parę postów było dotyczących mojej sprawy. Więc jak konserwować? Zamierzam jeździć całą zimę :D Czym smarować jak czyścić? z góry dzięki :)

 

 

jak konserwowac na zime/podczas zimy? odpowiem troche przewrotnie - czesto ;)

a tak calkiem serio to zwyczajnie tak jak latem. jak widzisz ze komponenty wymagaja czyszczenia czy "specjalnego traktowania" to narzedzia i smary w reke i dzialasz. ja nie zmieniam smarow sezonowo. te ktore mam dzialaja przez czaly rok niemal jednakowo dobrze. z ta roznica ze w lecie wszystko pozostaje dluzej czyste. przejezdzilem tak juz kilka zim i wszystko gra. nie zauwazylem wiekszego zuzycia podzespolow w relacji zima lato. jedyne co sie zauwazalnie zmienia to ilosc lunchy spedzonych na czyszeniu i smarowaniu roweru. w tej konkurencji zdecydowanie prowadzi zima ;) do czyszczeniu uzywam srodkow finish line speed degreaser, olej do lancucha ten zielony, do czyszczenia lancucha parafina smar kupilem jakis w edinburgh bicycle (strasznie dziadowski i musze go zmienic - najprawdopodobniej na teflonowy finish line). watkow o czyszczeniu smarowaniu i konserwacji jest calkiem sporo i tu sie nic nie zmienia z wyjatkiem czestosci :)

zaznacze ze tu gdzie zamieszkuje zimy nie sa takie jak w polsce i ponad miesac lezacy snieg ostatniej zimy byl czym w rodzaju kataklizmu, ktory doprowadzil do wyczerpania zapasow soli i piachu rozsypywanego na drogi ;)

troche inaczej sie jezdzi, ale to juz sam sprawdzisz ;)

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Napisano

tak. sól to zabójca.

i tak jak piszą inni używaj gęstego smaru i czyść wszystko dokładnie. wiem dobrze o co chodzi bo też jeżdżę w zimie

 

a wd-40 to bardzo dobra rzecz. polecam ;)

Napisano

A co byście powiedzieli na wysmarowanie łańcucha łt-43 od wewnątrz i zewnątrz ? Zabezpieczyłby pewnie przed korozją, wypłukać go będzie trudno a napęd w każdym wypadku będzie brudny.

Napisano

Mym skromnym zdaniem pomysł jest niezbyt trafiony.

 

1. Skoro jeżdzisz korozją nie ma co sobie głowy zawracać.

2. "Od środka" łańcucha tym nie nasmarujesz.

3. Zrobisz sobie z łańcucha szlifierkę do kasety i korby. Cały piach itd. zostanie na łańcuhu i będzie pracował...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...