Skocz do zawartości

[Opony] Leśne ścieżki.


LrPrl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Piszę już po raz drugi, też chodzi o oponę - ale innego rodzaju. Chodzi mi o oponę na las/łąkę, czyli czasami dużo piasku, wybojów, trawy itd. A czasami dużo błota, kałuż itd. Ale też chciał bym aby dało się dosyć sprawnie dało się przejechać przez miasto.

Cena, dosyć niska max. 70zł. OBRĘCZE RODI AIRILNE 1 / CNC / CZARNE - mam kilka faworytów, ale nie wiem czy będą się nadawały (chodzi mi też o grubość) CONTINENTAL Gravity Pro 26 x 2,3 CONTINENTAL Mountain King i kilka innych (im grubsza tym lepsza, lubię grube opony ;P )

Hmm, to chyba by było na tyle.

Pozdrawiam ! :wallbash:

Napisano

Powiem Ci, iż sam jestem w trakcie wyboru opon na prawie identyczne warunki jak ty ;) Od około 2 tygodni czytam o przeróżnych ich rodzajach i przyznam, że jest od tego lekki mętlik w głowie ;] Aczkolwiek, z tego co się orientuję, najlepiej będzie się sprawować (w tym zakresie cenowym i na takie warunki) opona Geax Gato. Posiada ona wiele pozytywnych komentarzy, podobno ich minus to słaba przyczepność na piasku no ale... nie ma opon doskonałych :) Koszt jednej to:

 

- drut 1.9, 2.1 - 59zł,

- drut 2.3 - 69zł

- kevlar 1.9 - 119zł

- kevlar 2.3 - 139zł

 

PS: Z tego co się dowiedziałem to Maja jechała na nich po mistrzostwo :wallbash:

Napisano

Bardzo uniwersalna opona, ale świetnie się spisuje w wymaganych przez Ciebie warunkach Schwalbe Smart Sam.

Chyba, że jesteś w stanie dołożyć trochę i mieć o wiele lżejszą oponę i równie dobrze się spisującą to Schwalbe Rocket Ron w wersji Perfomance.

Napisano

Kenda Karma kevlar w wersji 2.2? Dość szerokie, od węższych 2.0 (używam węższych) różnią się wysokością klocka, balon w zasadzie identyczny. Używam ich od ~1500km i polecam. I są tanie ~50zł za zwijaną oponę o wadze ~480g.

Albo cięższe i bardziej prestiżowe Conti Race King. Ale mam styczność z tymi modelami i muszę powiedzieć, że są porównywalne.

W błocie oba tragicznie, na asfalcie Conti wygrywa, na szutrze i piasku Karma czeka aż Król Wyścigów dojedzie, a na skalnym podłożu Karma się czuje dobrze. Na luźnym generalnie Karma, chociaż na RK przy odrobinie wprawy można zdziałać cuda. Mój wybór to Karma ;)

Ew. Kenda SBE - dość szybka.

Napisano

Ok, chyba wybiorę KENDA Karma 26x2.2 zwijana kevlarowa - koszt ~60zł

I jeszcze pytanie - czy taka zwykła dętka ze sklepu za 8zł będzie się nadawała? Czy lepiej zaopatrzyć się w nowe? No i do ilu atmosfer bić ?

Napisano

Nie bierz opony o szerokości 2.2... Taka szeroka to w góry albo jak się w zjazdy bawisz, do zwykłego śmigania po lasach czy łąkach spokojnie 2.0 Ci wystarczy. Na takiej szerokiej oponie tylko sobie nie potrzebnie opór będzie robił.

Napisano

ja po gorach smigam z 1,9 na tyle i 2,1 na przodzie, chociaz waze 75 kg, na tyle mam tioga red phoenix, ma ona taki bieżnik po boku ze nawet przy rozmiarze 1,9, na suchym ma duza przyczepnosc (duzy styk z podlozem), a na błocko pompuje sie wiecej i dobrze sie "wrzyna" w warstwe blota

Napisano

ja po gorach smigam z 1,9 na tyle i 2,1 na przodzie, chociaz waze 75 kg, na tyle mam tioga red phoenix, ma ona taki bierznik po boku ze nawet przy rozmiarze 1,9, na suchym ma duza przyczepnosc (duzy styk z podlozem), a na błocko pompuje sie wiecej i dobrze sie "wrzyna" w warstwe blota

 

Jak chce się zwiększyć przyczepność opony to się zmniejsza ciśnienie w oponie, a nie zwiększa ;) Zwiększone ciśnienie to szybkość i gorsze tłumienie nierówności.

Napisano

fludi : na suche pompuje sie mniej zeby byl wiekszy styk z podlozem, na bloto uzywa sie wąskich opon, nie moga byc za malo napopowane bo sie "rozleją" i utracą zalety wąskich opon na błotnistej nawierzchni

Napisano

kupując mountain kingi rozczarujesz się sromotnie, jeśli chcesz opon szerokich; one mają zawyżony rozmiar. 2.2 wygląda jak 2.0 a 2,4 też nie jest uczciwe.

oporów to można narobić sobie na asfalcie - ewentualnie - w terenie nie mają one znaczenia.

opona szersza to także większy komfort, co przynajmniej dla mnie nie jest bez znaczenia.

węższa opona = wyższe ciśnienie = krótsza żywotność plomb w zębach.

Napisano

Witam ponownie, teraz ciutkę bogatszy.

Chyba, że jesteś w stanie dołożyć trochę i mieć o wiele lżejszą oponę i równie dobrze się spisującą to Schwalbe Rocket Ron w wersji Perfomance.

I chyba skuszę się właśnie na Schwalbe Rocket Ron Perfomance, ale jaka grubość? Kolega ma podobną i założył sobie cieńszą z przodu a z tyłu grubszą - czy to ma jakiś sens?

Napisano

Nie grubość, a szerokość :) 2.0 jak pisałem wcześniej Ci wystarczy.

Zastosowanie RR Evo na przód, a Perf na tył ma takie zastosowanie, że Evo jest lżejszą oponą, z mieszanki gumy, która jest mniej odporna na ścieranie. Jak chyba zdążyłeś zauważyć jeżdżąc na rowerze, szybciej się ściera tylna opona. Dlatego też nie ma sensu pakować na tylne koło opony za 130-140zł, która niektórzy zdzierają po 2-3 maratonach. Stąd też wrzucasz wersje Evo na przednie koło (powinna starczyć na 1-2 sezonów), a na tył Perf (starczy na sezon; ja mam obie Perf i widzę, że po trochę ponad 3.000km zaczyna się już środkowy bieżnik delikatnie tracić, ale do przyszłego roku z pewnością starczy, kiedy to wrzucę sobie tą z przodu na tył, a na przód zakupię Evo).

Napisano

Nie grubość, a szerokość :) 2.0 jak pisałem wcześniej Ci wystarczy.

Zastosowanie RR Evo na przód, a Perf na tył ma takie zastosowanie, że Evo jest lżejszą oponą, z mieszanki gumy, która jest mniej odporna na ścieranie. Jak chyba zdążyłeś zauważyć jeżdżąc na rowerze, szybciej się ściera tylna opona. Dlatego też nie ma sensu pakować na tylne koło opony za 130-140zł, która niektórzy zdzierają po 2-3 maratonach. Stąd też wrzucasz wersje Evo na przednie koło (powinna starczyć na 1-2 sezonów), a na tył Perf (starczy na sezon; ja mam obie Perf i widzę, że po trochę ponad 3.000km zaczyna się już środkowy bieżnik delikatnie tracić, ale do przyszłego roku z pewnością starczy, kiedy to wrzucę sobie tą z przodu na tył, a na przód zakupię Evo).

Ok, teraz tylko zakupy.

Znacie może jakiś sklep internetowy, w którym kupie w/w opony i dodatkowo Authorny ABS-3cc, Finish line wet 60ml(ew. jakiś inny dobry do łańcucha) i jakiś smar do RST, słyszałem, że motorek Bike grease 2000 jest dobry.

Pozdrawiam.

PS: Ew. jakieś miasto niedaleko Krasnegostawu(55KM od Lublina) gdzie to znajdę

PS2: Nie chce na allegro, ponieważ nikt niema wystawionych tych wszystkich rzeczy :/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...