Skocz do zawartości

[rower] Jaki kupić do 600 zł? Koła 28" - mocny


NocnyRolnik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Więc tak potrzebuje roweru z kołami 28 cali. Rower musi być mocny, bo mam tendencje do ich psucia. Najlepiej z allegro, ale niekoniecznie. Do 600zł, nie drożej. Waże tak ok. 70-80kg. Przeznaczeniem roworu mają być głównie wiejskie szosówki, i czasami polne drogi. Nie ukrywam że będe dużo jeździł, ok.30km w wolne dni. Więc bardzo proszę o pomoc, będę wdzięczny za każda wasz typ

Napisano

Chyba lepiej by jeszcze dołożyć 100-200 zł i kupić jakiegoś taniego nowego (lub używanego w dobrym stanie) trekkinga?

Napisano

to samo co Toluz . jakis konkret zaczyna sie od 800 w góre. no chyba ze jeszczce poczekasz do dołka wyprzedazowego wtedy w okolicach 700, ale może być porażka z rozmiarami ram. ewentualnie coś z oferty krossa , jeżeli chodzi o sprzęt wiejsko-napadacki to zawsze mają jakies dojazdówki do GS-u w okolicach 5 paczek np. :

http://www.mudserwis.com/kross-tonne-28-2009-ostatnia-sztuka-super-cenie-rower-ekspozycji-p-234.html

ewentualnie cos z allegro

http://allegro.pl/rower-alpina-280-meski-28-ctb-nowy-i1234758925.html wokolicach 500 pln

Napisano

:wallbash: Stalowa rama, stalowa kierownica,stalowy mostek,stalowa sztyca,stalowy korba,pełno części NO NAME beznadziejne przezutki,manetki itd itdp. To jest właśnie Makrokesh.Ten rower będzie strasznie cieżki (16 kg...) toporny w użyciu,przezutki będą się rozregulowywały ciągle,i ogólnie raczej nie da się go normalnie użytkować.Możliwe też że więcej wydasz na jego naprawy niż ten rower w ogóle kosztował.Poczytaj sobie wątki o makrokeszach na forum.Już lepszym wyborem by był ten z linka gdy,a fajnie jak byś jednak zdecydował się na tego Krossa ,również z linka gdy ;)

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Dobra. To jeszcze jedno pytanie: Czy jeśli naprawde miałbym zainwestować aż 800zł, to dostałbym coś lepszego niż ten z linku, czy brać go w ciemno ??

 

Na allegro całkiem niezły wybór, jest wiele rowerów, przecenionych nawet z 1200zł. Więc proszę doradźcie

Napisano

No ten Magnus Cortez chyba nie jest taki zły.Ma nawet fajny osprzęt jak na tą cene,no i na pewno jest lepszy od tych poprzednich :icon_mrgreen:.Aczkolwiek może ktoś da jeszcze lepszą propozycje.

Napisano

A czy ten magnum cortez ma takie opony tylko na szose, czy na polnych też będzie sobie radził?

 

Aha i jescze jedno. MAgnum Cortez ma co prawda oświetlenie bagażnik, błotniki :P , ale czy jest lepszy od crossa z linka gdy ?

Napisano

Te opony powinny sobie radzić na polnych drogach.A czy Magnum jest lepszy od Krossa tego nie wiem .Kross ma lepsze hamulce,no i na pewno rama jest solidnie wykonana,również lepszy jest(chyba) widelec.Poza tym ma bardziej szczegółowo podane części.A Magnum jest już wyposażony w bagażnik,błotniki oraz oświetlenie.Jeśli chciałbyś Krossa musiałbyś trochę dopłacić.

Napisano

Ten rower z twojego linka różni praktycznie się tylko siodłem,przerzutką i mostkiem.No i masz 2 rozmiary ramy : 19' i 17' a przy Magnumie Cortezie tylko 17'.

Napisano

600 - 800 zł to mało na porządny rower. Raczej nie wdam się dyskusję, który z tu wybranych jest lepszy. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na kilka wątków, które zostały tu poruszone.

 

Stalowa rama, stalowa kierownica,stalowy mostek,stalowa sztyca,stalowy korba...

Stalowa rama to nie problem. Przy tak niskim budżecie ja bym wybrał rower ze stalową ramą. Rama aluminiowa będzie sztywniejsza i lżejsza od stalowej tylko jeśli będzie solidnie wykonana. Nie tak dawno był na tym forum wątek, w którym ktoś opisywał, że aluminiową ramę swojego nowego roweru jest w stanie ugiąć w rękach.

Tu jest link do luksusowego modelu, znanej holenderskiej marki, który również ma wymienione elementy ze stali. Rower w lepszej wersji kosztuje 750EUR i jest nie lada gratką dla rowerowych koneserów.

http://www.gazelle.nl/nl/collectie/fietsen/stadsfietsen-comfort/toer-populair.html

 

To jest właśnie Makrokesh.

Tu mała uwaga do administratorów tego forum. Jeśli, ktoś wam życzliwy napisze do działu marketingu grupy Metro, że na tym forum jedna z ich marek jest używana jako synonim wyrobów kiepskiej jakości to jestem pewny, że będą kłopoty. Szczerze wątpię, ze sponsorzy tego forum zechcieliby pojść na wojnę z tą nie małą firmą.

 

Ten rower będzie strasznie cieżki (16 kg...) toporny w użyciu...

16kg dla roweru użytkowego, to tyle co nic. To nie ma żadnego znaczenia. Nie można patrzeć na każdy rower jak na rower sportowy. Kążdy gram ma znaczenie w rowerze służącym w sporcie wyczynowym, każdy kilogram w sporcie amatorskim. W typowym rowerze użytkowym nie ma to znaczenia.

Napisano

I tu bym polemizował.Jeśli nie czujesz różnicy czy Twój rower waży 14 czy 16 czy 18 kilo to trochę się dziwie.Ale ok.Według mnie waga roweru użytkowego ma dużą różnice.Np.jeśli tahasz swój rower na 4 piętro,to sądzę że nawet 1-2 kilo różnicy to jest dość dużo.Rower użytkowy z założenia ma być lekki i jak najbardziej bezawaryjny.Jeśli ciągle rozregulowują się mu przerzutki,amortyzator nie działa,hamulce też to nie spełnia swojej roli.Więcej będziemy z takim rowerem biegać do serwisu(jeśli go nie umiemy sami naprawić) niż na nim jeździć.

 

Co do stalowej ramy to i tu się nie zgodzę.Przypadek użytkownika o którym pisałeś jest raczej bardzo rzadki i dotyczy niewielkiego ułamka użytkowników rowerów.A nawet jeśli to zawsze jest jakaś gwarancja,w przypadku wybrania trekkinga Kross'a są wieksze szanse na uznanie gwarancji.Jednak nadal nie chce mi się wierzyć aby któryś z podanych wyżej rowerów miał taką przypadłość.

 

Natomiast Gazelle to zupełnie inna półka rowerów.Więc nie porównujmy jej do rowerów wymienionych w temacie.

 

Mimo iż umiem czytać ze zrozumieniem nie zrozumiałem części Twojej wypowiedzi dotyczącej firmy Metro(??).Każdy na tym forum może wygłosić swoją własną opinie.I bardzo to cenie.

 

 

 

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...