Skocz do zawartości

[Rozpoczęcie przygód] Plan zakupu

852emil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem, otóż planuję kupić rower typu MTB i... czy na takim rowerze można robić jakieś triki na skate parku lub innych miejscach? Czy to jest (jak już czytałem w internecie) rower tylko do maratonów, jazd w terenie leśnym itp?

Ogólnie w rowerach jakiegokolwiek typu jestem kompletnym laikiem. Dotychczas jeździłem wyłącznie na góralu i to tak rekreacyjnie, z kolegami jeżdżąc bez celu.

Ciekawi mnie też jaki rower (w razie gdybym zdecydował się już kupić) mam wybrać akurat dla mnie jeśli:

- Mam 188cm wzrostu

- Ważę 110kg

- I dopiero zaczynam przygodę z MTB (może ^^)

Aha... i pytam o rower typu MTB, ponieważ na BMX-a jestem za duży ;(

Ja wprawdzie nie interesuję się skakaniem, ale kolega bardzo lubi tę dziedzinę jazdy na rowerze.

Posiada aktualnie takirower. Na osprzęt nie narzeka, za to dla niego waga roweru jest trochę za duża. skakanie na zwykłym MTB może być problematyczne. Dałem mu raz mojego MTB. Opinia: siedzonko jest za wysoko ( a było max nisko) i nie da się przechylając do tyłu przy wybiciu podnieść przodu roweru do góry.

Skakanie na żadnym rowerze nie jest problematyczne (włączając w to składaki i kolarzówki) - może najwyżej wymagać więcej chęci (treningu). Co do problemu autora tematu. Nie jesteś za duży na BMXa, tzn. nie ma książkowych ram wymiarów na BMXa. Ale z MTB to faktycznie chyba najlepsze byłyby hardtaile do enduro typu Author A-Gang i podobne.

A co polecacie amortyzator czy widelec?

Co jest lepsze patrząc pod kątem wykonywania różnego rodzaju trików?

Ok, najbardziej pasuje mi ten.

http://allegro.pl/dirt-street-prodigy-9-81-ns-octane-one-dartmoor-i1245960735.html#gallery

Dzięki Lollex, jeszcze raz . :icon_mrgreen:

Ostatnie (chyba) pytanie:

Czy opłaca się kupować rower z allegro czy raczej iść do rowerowego sklepu i znaleźć akurat na siebie?