itr Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Moje ściganie na Mazowszu to już historia, ale moje obserwacje z 29 cali są takie: gruba opona jest lepsza niż cienka. Z trzech kalibrów wybieram 2,25. Szczególnie na tyle jeśli nie ma się fula niskie ciśnienie pozwala jechać.... szybciej. Dla mnie ciekawostką był by tylko FF bo waży naprawdę mało, ale nie ma wersji 2,25... Gruba nie mam na myśli traktorów 2,35, ale już Racing Ralf 2,4 - no przetestowałbym chętnie... Różnice wagowe między RR a wymienionymi oponami uznałbym za mało istotne....Pozostaje jeszcze cena i trwałość... To też trzeba brać pod uwagę... RR są bolesne pod tym względem. Nanoraptor czy Fasttrak - nie lubię, teoretycznie dobre na piasku, giną w błocie,na korzeniach i na trawie, kiedy składamy się w zakręt, w górach jeżeli nie jest się liderem, nie można ryć tyłem, kiedy inni zaczynają hamować na ziemnych zjazdach bo tył rozpływa się na boki...jak jeszcze są skały to ...ale o płaskich maratonach rozmawiamy... Race Kingi są tanie i ciężkie prawdziwe Race Kongi....opisywane zjawisko z Kampinosu było związane z akurat warunkami, ten niedzielny śnieg był bardzo ciekawy, trzęsący. Dlatego 29 na prostych szedł lepiej. Na podjazdach ze słabą trakcją zawsze duże koło idzie lepiej. W niedzielę nawet nanoraptor na tyle szedł pod górę jak zaczarowany... Ale już tydzień wcześniej latał, bo śnieg był rzadki a grunt pod nim zmrożony,ale sypki... Cieszy mnie dostępność lepsza lub gorsza ale jednak, i mam nadzieję że pojawi się coraz więcej polskich opinii użytkowników... Sam też mam ciągoty do testów. O Ralfach się tak entuzjastycznie wypowiadam ale zaprawdę w błocie w górach nie może byś gorzej, balon na przodzie zamienia rower w ponton i można tylko przyglebiać, albo skakać przez kierownicę na zjazdach ( Nowa Słupia, Złoty Stok) Ale tak np Głuszyca - nie ma problemu. Do Kampinosu, Otwocka, Jabłonny najlepszy wybór, Nanoraptor (czy fastrack) daleko w tyle i cięższy...Aspen jest podobny i nigdy bym nie wszedł... FF - najbardziej chciałbym testować ale jeśli nosi na piachu - to na odstrzał gdy piaskownica... Ogólnie urok ścigania na 29 jest taki : wolny jest piach a po ubitym jedzie wąż, jadę piachem i objeżdżam węża... To działa też w błocie gdy jedzie się środkiem, i czasem w kałużach - jeśli podpatrzymy że są przejezdne. Ja tak od siebie piszę, no ale wiem że są zawodnicy co na ff, czy podobnych mikrocentkach jadą z sukcesem mtb trofi Dla mnie lenia najlepsze opony są takie, których nie trzeba zmieniać, w tym roku sprawdzę rona p., i alberta t. 570 , a tył 590g. O dętkach jeszcze nie myślałem, korci Troubles Ready, no właśnie... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 Szukalem waskich RR schwalbe - nigdzie nie znalazlem, nawet za wielka woda. za to sam zamowilem specialized renegade 29x1.9 (bieznik jest symboliczny, ale z moich doswiadczen - kolo napedowe nie potrzebuje agresywnego bieznika do maratonow w polnocnej/centralnej Polsce), jest jeszcze w ofercie specialized model fast trak 29x2.0 z bardziej widocznym bieznikiem (dostepna w centrumrowerowe.pl). Obecnie mam michelin xc at 29x2.0 - opór toczenia klocków bieznika jest wyczuwalny szczegolnie na asfalcie - przy gwaltownym przyspieszaniu slychac charahtwrystyczne "mlaskanie". Jesli lubisz extremalne doswiadczenia z szybkimi oponami na tyl to polecam Notubues Crow. Posiadam 2 egzemplarze w wersji 2.0, ale uzywam praktycznie tylko na tyl jak jest sucho. waza ok. 430-440 gram, i maja minimalny bieznik. Natomiast sa extremalnie szybkie, rozpedzaja sie same, i nic nie jest sie w stanie do nich przykleic Robi sie jednak kiepsko na nierownych podjazdach (piasek, korzenie), bo kolo latwo buksuje. Jak ktos chetny - to moge jedna odstapic. Ja najczesciej uzywam ja z Kenda Karma 1.9 na przodzie (tez posiadam 2 sztuki) - ok. 520 gram kazda. Do obu typow opon uzywam detek 26" po ok. 100 gr. Kendy 2x zakladam jak jest troche blotnie, albo nie wiem jaka jest trasa. No i lubie tez zalozyc RaRa 2.25 na przod i tyl, tylko wtedy zakladam tez ciezsze detki po 140 gr, no i laczna waga rotacyjna jest juz spora (580 + 140 = 720 gram vs ok. 620 gram z kenda, lub 540 gr z crow). i ta roznice sie bardzo czuje przy ciaglej zmianie tempa (przyspieszeniach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 (edytowane) Maxxis ma całkiem duży wybór opon 29x: Aspen 29X2.10 Ikon 29X2.20 Ardent 29X2.25 29X2.40 Ardent UST 29X2.25 CrossMark 29X2.10 CrossMark UST 29X2.10 Ignitor 29X2.10 Ignitor UST 29X2.10 Niestety do Polski przyjechały jak na razie tylko dwa modele: Aspen i Crossmark. Musiałoby być większe parcie na konkretny model, żeby zachęcić importera do mocniejszych ruchów. Edytowane 4 Marca 2011 przez Swider23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Ignitor bywa do kupienia w Szczecinie, do dość dobra opona, choć może nie toczy się super lekko ale mocno trzyma, i czasem takie są potrzebne, w górach z błotem na przód... z tyłu nie miałem to się nie wypowiem...Waga nie najgorsza, ne jest tak podatna na cięcie jak wtb czy Schwalbe... Zgodnie z teorią Iwana warto kupić w końcu Ardenta 2,4 no ale w zasięgu ręki brak.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 4 Marca 2011 Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Nie wykluczone, że Ignitor wkrótce będzie szerzej dostępny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Z nowosci dostepnych w Polsce polecam Specialized RenegadeS-Works 2BR 29x1,95. Pojawily sie dzisiaj w Airbike w Wawie 4 szt, teraz zostala tylko jedna Realna waga ok. 480 gr (wazylem 2 sztuki). Na Mazowsze moze byc idealna na pewno na tyl, nad przodem to sie juz bym zastanowil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 A co sądzicie o oponce Kenda Small Block, kolega ujeżdzą w Author Inctinct i jest bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 A co sądzicie o oponce Kenda Small Block, kolega ujeżdzą w Author Inctinct i jest bardzo zadowolony. W małej kisze dają radę zarówno na maratonach, jak i w nizinnym enduro na sucho. Wydaje mi się, że jest wiele opon o grubszych klockach, które się lekko toczą po asfalcie (nawet przy ciśnieniu >5bar). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Mała dygresja - spotkałem się z opinią, w sumie wiarygodną bo z bikeradar, że opony które w małej kiszce są dedykowane do suchego, w dużej będą bardziej uniwersalne. To przez większą powierzchnię styku z podłożem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 To takie tam pitolenie fanatyków , bez względu jaką dasz mi oponę to pojadę na niej, tylko raz na jakiś czas albo trzeba będzie zwolnić, albo uśliźnie się napęd, albo rzuci na bok w szybkim zakręcie albo odpłynie przód na błocie, albo utraci się kontrolę wjeżdżając szybko w łachę głębokiego piachu. Dlatego nie ma opon idealnie uniwersalnych i trzeba sobie dopasowywać do potrzeb, porównywanie z 26 cali rzeczywiście nie ma sensu, ale teoria że smalblock 8 dostanie skrzydeł dzięki większej kiszce jest naciągana, będzie lepiej niż w 26 ale ta opona nie stanie się np odpowiednikiem np noby nika w 26 calach - tak przerysowując trochę zestawię... Zmierzam tylko do tego żeby nie wierzyć zbyt w nową jakość dużych opon jeżeli się jedzie w ciężkie góry, 29 będzie miało lepszą trakcję od 26 ale w błocie mokrych kamieniach korzeniach potrzebne są konkretne opony, a na niskich cętkach jest ( bez względu na markę) ciut nerwowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 (edytowane) Wszystko fajnie, tylko nikt tu nie pisał, że opony 26 do suchego zmienią się w uniwersalne 29. Klucz tkwi w słowie "bardziej" Link http://www.bikeradar.com/gear/category/frames/mountain/product/tallboy-frame-with-fox-shock-10-37519 Edytowane 10 Marca 2011 przez Sol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 10 Marca 2011 Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Nie nerwujsja napisalem tylko żeby nie wierzyć w cuda, ogólnie przy spokojnej jeździe duże koła jadą wszędzie, ale jak już trzeba cisnąć to mikrocentki muszą pasować do trasy, bo inaczej cuda...ale są ludzie co i na zerocentkach dają radę, są tacy.....( zerocentki : furiusy, albo opony Stana) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 No się nie nerwuję przecież . Tak sobie pykam w klawisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Kupiłem dętke 29" CrossMarka i oponę 2.1 tej firmy. Zgroza z tym zaopatrzeniem dla 29'erów w Wawie. Obdzwoniłem mnóstwo sklepów i nigdzie nie mieli dętek i nigdzie opon(oprócz AirBike'u).Te co kupiłem dostałem w dobrej cenie i mogłem sobie wybrac najlzejszą oponę. Oczywiście przez sklep internetowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 Te co kupiłem dostałem w dobrej cenie i mogłem sobie wybrac najlzejszą oponę. Oczywiście przez sklep internetowy. Polecam się na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 gilgamesz - dętki 26 spisują się fajnie moim zdaniem nawet lepiej niosą niż 29 pierwsze wrażenie było takie, jak po krótkiej przejażdżce na szytkach, którą miałem okazją odbyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 (edytowane) Zgroza? Teraz to urodzaj nie zgroza, jak zaczynałem to był tylko Gary Fiszer w sklepie narciarskim, i kilka gum na całą Polskę, a reszta w Stanach, a i tam mało Będzie lepiej. A dętki 26 jasne że wchodzą, ale rozdmuchanie ich do dużego balonika, 2,25, czy 2,4.... nie chcę myśleć o pękających dętkach, i lubię mieć właściwy rozmiar, awaryjnie na dojazd tak, na katowanie nie. Szczególnie w lekkich oponach na których już kilka razy miałem nacięcia na wylot - w oponie z pozostawieniem nietkniętej dętki... Edytowane 11 Marca 2011 przez itr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 (edytowane) Na pewno jeszcze skorzystam. To do Kolegi Swider23, bo mi sie cos cytat nie wkleił. Edytowane 11 Marca 2011 przez gilgamesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 aa, no do szerokich balonów rzeczywiście może być różnie, ale do moich 2.1 są super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymekZ Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 Panowie , a czy ktoś testował BONTARGRENY 29x2,2 JONAS XR lub jakieś inne można je kupić w przyzwoitych pieniądzach ,a odnośnie detęk przecież każda trekingowa 28x45C się nadaje lub po prostu zrobić bez dętki taśma 100ml coffelatex i po problemie żadnych sneakow, dziurek od kolców etc no i masa rotująca mniejsza czyli kończąc ponawiam prośbę o opinie na temat opon BONTRAGRENA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 Co sądzicie o x-kingach na przód ? Jakieś doświadczenia ? Opona jest już jakiś czas, a ciężko o niej cokolwiek znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 w sumie mnie nie dziwi, że opony continentala nie są zbyt częstym wyborem w przypadku 29erów, jest dużo innych opon "uniwersalnych", które przemówią do mnie znacznie bardziej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maon Napisano 15 Marca 2011 Udostępnij Napisano 15 Marca 2011 (edytowane) dla fanow extremalnie lekkich opon 29" ...... Nawet nie wiedzialem ze opona 29" 2.0 moze wazyc 327 gramy http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=7853850#poststop Edytowane 15 Marca 2011 przez maon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 A mi sie udało kupic chyba lekką(jak na duze koło)detkę. To Schwalbe extra light. Podana waga to 140 g, co przy moim wcześniejszym zakupie czyli dętce Maxxiss-a i jego wadze 205g, jest sporą róznicą. Shcwalbe pasuje do opon 1.5-2.35 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 tzw 19a, dobre sprawdzone dętki, niby lżejsze, ale nie papierowe jak kategoria super extra lajt w szosie czy 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi