Skocz do zawartości

[Opony] Jaki zestaw opon


heniekkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Tylny Prowler zaczyna przypominać slicka, robi się niebezpiecznie bo przód niewiele lepszy. Co byście polecili ? Czy faktycznie Mountain Kinga zjada tak szybko ? ( myślałem o 2.4 na przód ) Testował ktoś Michelina xc at na tyle ? ( podobno dzięki twardej mieszance oponka jest całkiem żywotna )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Wiem ze ten temat nie dotyczy całkowicie mojego pytania,ale nie chcę zakładac nowego tematu, bo byc może odpowiedz jest prosta i banalna. Chodzi mi mianowicie o to gdzie w Polsce (w jakich sklepach)mozna kupic opony i dętki do rowerów 29" ?Chodzi mi o takie dedykowane(wiem że można wykorzystać np. dętki 26',ale wolałbym jednak typowe pod 29'ery).

Gdzie jest najlepsze zaopatrzenie w te produkty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biketires.pl w końcu specialiści w tym temacie ale 29 raczkuje ale da się co nieco załatwić u nich.

ja kupiłem alberty u matuszewskiego ostatnie 2 sztuki ale po 115 zł sztuka ważą ponad 600.

Bikestacja czy formicki też maja coś w tym temacie.

najłatwiej chyba race kingi, mountain kingi i racing ralphy da się kupić.

generlanie szukaj w necie a znajdziesz.

Pozdro pyra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś w Warszawie potrzebuje tanią oponę na tył: WTB Motoraptor 2,1... Mam zapasową oponę, i chyba już nie doczeka się użycia, nieużywana. Wysyłać nie będę - można je kupić na alegro albo w necie. U mnie cena bez kosztów wysyłki, 70zł, ale odbiór osobisty.

 

Opona w wersji zwijanej, waga - od ręki sprawdzę na życzenie, nie mniej niż 600...

Walory dodatnie: polecam tylko na tył;

- trwałość bieżnika(to była moja jedyna tylna opona do 2008 r)

- b.dobrze w błocie, czyści się, w piachu idzie pewnie, środkiem najgłębszego piachu, nie denerwuje na asfalcie

- nie przebiłem

 

cechy ujemnie:

- nie lubię z przodu, wyrzuca błoto w oczy,

- poniżej zera klocki mi nie trzymały na zakrętach, jakby guma się utwardzała, to subiektywne wspomnienie, ale - sygnalizuję, że są lepsze opony w zimie.

- na bardzo śliskich korzeniach, kamieniach w górach lepiej mieć szerszy mniej napompowany balon, bo Moto raz na jakiś czas potrafi się ślizgnąć na gładzi w czasie napędzania, bo to nie jest traktor. Oczywiście jest dużo lepsza od Racing Ralfów w takim momencie. Natomiast Moto przegrywa np Panaracerem Rampage, czy Albertem który ma bardzo miękką gumę ale za to traci expresowo klocki. Przez kolejne dwa lata na trofi wybierałem na tył właśnie Moto-raptora i nie martwiłem się o tylne koło... To o czymś świadczy. W porównaniu do Rampy Moto toczy się ... dużo lżej...

 

Alternatywa -cena i podobne zastosowania: Albert 120 zł dobry mniej trwały, Mount King 90zł ?, Captain Speca, na tyle nie testowałem cena ?.

 

W ciężkie góry, ale suche też można coś wybrać dobrego wg gustu, teraz jest już duż oferta... ale tak jak pisałem - moto można mieć z tyłu i w maratony na piachy i w beskidzkie błoto, więc jak ktoś nie ma fazy na extralajt, i zmiany opon co 5 minut na "inną "pogodę to można pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo polecam opony Conti Race King. Wczoraj sobie ze znajomym z EMTB.pl jeździliśmy po pewnym szlaczku w KPN, kolega ma rower w takowe opony wyposażony (29x2,2), ja mam z przodu Conti Mountain King 2,2 (26"), z tyłu oponka z drobnym klockowym bieżnikiem. Patrząc na naszą prędkość jazdy oraz na to, ile nam się udawało wjechać pod górki, można postawić znak równości: przyczepność MK 2,2x26" = przyczepność RK 2,2x29".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mnie interesuja maxxis aspen i ikon 29 w wersji EXC (o. 520-530 gram), ale jak na razie nie do dostania w Polsce..."

 

A czemu nie zechcesz spróbować kupić wersji tej opony w normalnej wadze. Chyba, że już miałeś taką...

Od siebie dodam, że wcześniej jeździłem na Motoraptor'ze 2.1 z przodu ale teraz gdy mam Aspen'a to nie czuć tak dużych oporów, amortyzacja jest również na b. dobrym poziomie(nawet w przypadku sztywnego widelca i ciśnieniu rzędu 2 barów). Kontrola w terenie typu korzenie i błoto niczym nie odstaje od WTB. Prócz tego osadzenie opony na obręczy o szer. 19 mm nie sprawia większych problemów a Moto są niezykle niepraktyczne pod tym względem. Dodatkowy plus to ok. 100 gram w dół w Maxxis'ach. WTB na dużo błota i kamieni(bo bieżnik jest gruby i klocowaty) a Max-sy do maratonu/xc będą doskonałe. IMO na Aspenach jeździ się podobnie jak na Schwalbe Ralcing Ralpach jeśli chodzi o szybkość ale kontrola np. na szutrze jest całe niebo lepsza na korzyść Maxów. Udanego wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem waskich RR schwalbe - nigdzie nie znalazlem, nawet za wielka woda. za to sam zamowilem specialized renegade 29x1.9 (bieznik jest symboliczny, ale z moich doswiadczen - kolo napedowe nie potrzebuje agresywnego bieznika do maratonow w polnocnej/centralnej Polsce), jest jeszcze w ofercie specialized model fast trak 29x2.0 z bardziej widocznym bieznikiem (dostepna w centrumrowerowe.pl). Obecnie mam michelin xc at 29x2.0 - opór toczenia klocków bieznika jest wyczuwalny szczegolnie na asfalcie - przy gwaltownym przyspieszaniu slychac charahtwrystyczne "mlaskanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spotkał się ktoś kiedyś z Ralphem albo Ronem 2.1? 2.25 jest mi zupełnie niepotrzebne, a i po co wozić zbędne gramy :)

 

Tak jakbyś przypadkiem porównywał opony wspomnianej firmy Conti do innych: jest spora różnica, mój MK 2,2 jest takiej samej szerokości (a może nawet węższy) co większość opon w rozmiarze 2,0 i 2,1. Na pewno jest węższy od Ralpha 2,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...