Terminator3 Napisano 23 Września 2010 Napisano 23 Września 2010 Mam problem z moim rowerkiem (dual) . Rower ma 3 miesiące od jakiegoś czasu słyszę jakieś pykanie , stukanie wydaje mi sie ze to korba tata zawiózł rower do kolegi z serwisu powiedziano mu że to łancuch tak robi jak zmienia sie przerzutke na nizsza co prawda jak jestem na przerzutce 3 to mniej slychac to stukanie pykanie , ale jak jade (rozpedzam sie ) przy rozpedzaniu sie czuje drganie jakby korby pykanie potem juz jak sie rozpedzie mniej to czuje mam tez na rowerku ściagacz rozkrecilem go i dalej to slyszalem nie wiem co to moze byc ;/ denerwuje mnie to podobno mam jezdzic bo sprzet jest nowy ale w czesniej byl jeszcze nowszy i nic sie nie dzialo ... Rower co prawda jest na gwarancji ale zaklad jest troche drogi od domu nie mam czasu by tam z nim pojechac nei wiem czy warto ...
daras963 Napisano 24 Września 2010 Napisano 24 Września 2010 Mam podobny problem i także nie mam bladego pojęcia co tam "cyka" aczkolwiek nie czuję drgania korby, słychać to gdy naciskam na lewy pedał ale zawsze w tym samym miejscu jej położenia mniej więcej w takim " \" rowerek ma przejechane zaledwie 300km. osobiście myślałem ze to wina suportu ale już sam nie wiem.
Czajnik Napisano 24 Września 2010 Napisano 24 Września 2010 Mam podobny problem i także nie mam bladego pojęcia co tam "cyka" aczkolwiek nie czuję drgania korby, słychać to gdy naciskam na lewy pedał ale zawsze w tym samym miejscu jej położenia mniej więcej w takim " \" rowerek ma przejechane zaledwie 300km. osobiście myślałem ze to wina suportu ale już sam nie wiem. spróbuj rozebrać i nasmarować pedał powinno pomóc
Terminator3 Napisano 24 Września 2010 Autor Napisano 24 Września 2010 To mój ma zaledwie nei cale 50 km czuje jak jade ze cos pyka korba nie ma luzu ani nic nie wiem możliwe ze to jest cos z lancuchem przerzutka ?? OO pojezdzilem troche i juz od 1-4 nie zacina sie ale innych przerzutkach cos pyka chyba to przerzutki czy to mozliwe jest ??
daras963 Napisano 25 Września 2010 Napisano 25 Września 2010 Dziękuje bardzo za dobrą radę trochę wd w pedał i bez rozkręcania pomogło. Jeszcze raz wielkie dzięki;)
Czajnik Napisano 26 Września 2010 Napisano 26 Września 2010 tak też myślałem ponieważ fabryczne pedały, które dają z rowerem najczęściej są kijowej jakości
Erm4k Napisano 26 Września 2010 Napisano 26 Września 2010 Mam ten sam problem. Pedały już rozkręcałem, próbowałem usunąć luz i nic. smarowałem olejem wazelinowym- tylko to było pod ręką. Pedały to wellgo m-21- o ile dobrze pamiętam. Lewego pedała za nic nie moge odkręcić:/
Pablo001 Napisano 26 Września 2010 Napisano 26 Września 2010 Mam ten sam problem. Pedały już rozkręcałem, próbowałem usunąć luz i nic. smarowałem olejem wazelinowym- tylko to było pod ręką. Pedały to wellgo m-21- o ile dobrze pamiętam. Lewego pedała za nic nie moge odkręcić:/ Nie znam twojego doświadczenia w majsterkowania przy rowerze ale może to pomoże:cytat z tej stronki # Brud powoduje, że gwinty się "zapiekają". Można sobie z tym poradzić pryskając okolice gwintów środkiem typu WD-40 lub zwykłą colą. # Po chwili można przystąpić do odkręcania pedałów. Za pomocą klucza płaskiego 15 mm. (niektóre modele pedałów posiadają na osi, od wewnętrznej strony korb tylko gniazdo na klucz imbusowy) odkręcamy prawy pedał w lewo, a lewy w prawo. Jeśli używa się klucza imbusowego to oczywiście należy kręcić w odwrotnym kierunku. U mnie tykanie ustąpiło dopiero jak rozebrałem cały mechanizm korbowy (i robię to ostatnio często ) - no ale on jest już wysłużony i bardzo szybko łapie brud;
Erm4k Napisano 26 Września 2010 Napisano 26 Września 2010 Doświadczenie jakieś mam więc spróbuje jutro odkręcić lewy pedał. A jak rozebrać cały mechanizm korbowy? chodzi o suport i te sprawy ?? ;D podejrzewam że trzeba do tego mieć co najmniej 2 klucze ;D w przypadku HT2.
Pablo001 Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 Doświadczenie jakieś mam więc spróbuje jutro odkręcić lewy pedał. A jak rozebrać cały mechanizm korbowy? chodzi o suport i te sprawy ?? ;D podejrzewam że trzeba do tego mieć co najmniej 2 klucze ;D w przypadku HT2. Do tej pory bawiłem się korbą na kwadracie i niskiej jakości suporcie i być może z tego powodu mam te problemy (syf właził dosłownie wszędzie); co do HT2 będę go miał w najbliższym czasie ( modernizuję moją maszynę ) więc dopiero wtedy jakieś info, ale bazując na mojej dotychczasowej zabawie z rowerkiem to na pewno będziesz potrzebował odpowiednich narzędzi bodajże: klucz TL-FC16 i TL-FC32;
Erm4k Napisano 27 Września 2010 Napisano 27 Września 2010 Mam zamiar kupić rozkuwacz do łańcucha. Wyczyszczę porządnie łańcuch, poodkręcam zębatki i poskładam to ;D jeśli nie pomoże pójdę do serwisu
Erm4k Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Jednak lewego pedała nie idzie odkręcić. Próbowałem ze smarem, na siłę i nic kręcę w ten sposób, że rower stoi bokiem do mnie i z lewej jest kierownica. Kręcę w lewo tak patrząc. Czy coś robie nie tak ?
afly Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 Z tego co wiem, lewy pedał odkręcamy w prawo, a prawy zgodnie z typowymi gwintami czyli w lewo. Z tego co piszesz wnioskuję, że dokręcasz pedał.
Erm4k Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 No fakt, ale w żadną stronę nie chce iść. Niby 15 jest do pedałów, a jak użyje więcej siły to przekręca się nakrętka. Próbowałem zalać olejem wazelinowym- tylko to mam. Cola albo wd40 mogą pomóc ?
afly Napisano 29 Września 2010 Napisano 29 Września 2010 ... Cola albo wd40 mogą pomóc ? Jak najbardziej zastosuj
Mod Team Puklus Napisano 30 Września 2010 Mod Team Napisano 30 Września 2010 Gwinty w pedałach są odwrotnie niż w suporcie jeżeli to komuś pomoże. Oczywiście z gwintem angielskim.
Miecho87 Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 Tak - lewy pedał odkręcamy zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc od lewej strony roweru. No fakt, ale w żadną stronę nie chce iść. Niby 15 jest do pedałów, a jak użyje więcej siły to przekręca się nakrętka. Mogę prosić o wyjaśnienie tego powyżej?
Erm4k Napisano 1 Października 2010 Napisano 1 Października 2010 Nie da się odkręcić w żadną stronę. 15 - klucz płaski- do odkręcania pedałów. Jest tak słabo dopasowany do nakrętki w pedale, że przy użyciu większej ilości siły przskakuje klucz. Wydaje mi się, że teraz będzie jaśniej
Miecho87 Napisano 1 Października 2010 Napisano 1 Października 2010 No jest jaśniej, ale jeszcze nie widziałem takiego pedału, żeby na nim klucz przeskakiwał. Na ogół już prędzej klucze pękały.
Erm4k Napisano 1 Października 2010 Napisano 1 Października 2010 klucz jest mocny ;D dwoma próbowałem, ale ta śruba naprawdę mocno się zapiekła i chyba właśnie tylko cola może pomóc
Miecho87 Napisano 1 Października 2010 Napisano 1 Października 2010 Niestety nie wróżę dobrze tej przygodzie. A zawsze powtarzają - smaruj gwinty! Ale zawsze się znajdzie jakieś mniej lub bardziej inwazyjne rozwiązanie.
seker1995 Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Spotkałem się z taką sytuacją u kolegi, że klucz do pedała był 13 lub 14, nie pamiętam dokładnie Więc może sprawdź innym kluczem, skoro ten nie pasuje. A i założycielowi tematu, na przyszłość, więcej przecinków proszę Szczególnie w tym pierwszym poście Dwa zdania się tam dopatrzyłem i strasznie źle się to czyta, przede wszystkim.
Erm4k Napisano 2 Października 2010 Napisano 2 Października 2010 Na pewno 15 jest dobra 14 nie wchodzi nawet. A co do smarowania gwintów, to z mojej strony bym posmarował, tylko, że rower został kupiony na allegro używany.
border Napisano 5 Października 2010 Napisano 5 Października 2010 Pozwole sobie powrócić do głównego tematu posta - stukanie w okolicach korby. Też mam ten problem, znika on gdy napęd nabierze trochę wody lub błota. Ściągałem korbę, smarowałem gwinty i zakładałem z powrotem - zero efektu. Czy to pedały ? też tak myślałem, założyłem jakieś stare spdy, dalej stukało - może dla tego że były stare. Kupiłem prawie nowe XT i dalej stuka. To nie pedały ani suport... Nie mam już siły na te odgłosy. Co prawda mi to nie przeszkadza bo i tak mam słuchawki na uszach jak jeżdżę ale trochę siara jeździć po mieście z tłukącym się bajkiem :P
Mod Team sznib Napisano 6 Października 2010 Mod Team Napisano 6 Października 2010 Nie da się odkręcić w żadną stronę. 15 - klucz płaski- do odkręcania pedałów. Jest tak słabo dopasowany do nakrętki w pedale, że przy użyciu większej ilości siły przskakuje klucz. Wydaje mi się, że teraz będzie jaśniej Kiepskie masz te klucze, nie polecam używania takich, łatwo poobrabiać śruby i jest lipa. Tanie klucze mają niestety kiepskie pasowanie, w dodatku są z kiepskiego materiału. Co do odkręcania, WD40, odczekaj trochę, załatw lepszy klucz, na niego długą rurę jakąś, dzięki czemu znacznie zwiększysz siłę nacisku i odkręcasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.