Skocz do zawartości

[rama] do streetu i w teren


Silver400

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zacznę od tego że chciałbym zmienic ramę, obecnie posiadam rame od Krossa hexagona v4 ktora nadaje sie do eee... no wlasnie. Chcialbym zacząc swoją przygodę ze streetem, jeśli tak to mozna nazwac (mam na myśli głownie zjezdzanie przez miasto, ze skokami typu schody, murki itp. W żadnym wypadku nie wybieram sie na skate-park), ale chcialbym tez aby ta rama nadawała się do wyjazdu w teren i to ciężki ( błoto, korzenie, 30cm wody itp). Nie mam zielonego pojecia ile na ten cel powinienem przeznaczyc pieniedzy (ile bedzie trzeba tyle zarobie) ale nie chce wydawac jakies niesamowitej kasy na super rame, moje wymagania sa tylko takie zeby to sie nie rozpadło jak mi do głowy przyjdzie skoczyc z 5-6 schodów. Amortyzator w planach (xcm mi sie rozpadł) mysle o skoku 100-130mm. Obecnie waże 60kg mam 170 cm wzrostu i 18 lat jak to ma znaczenie ;)

Proszę o wyrozumiałośc bo ja sie dopiero kształce w niektórych sprawach

Napisano

Nie ma takiej ramy aby pasowała i pod street i pod teren.Streetowa rama im mniejsza tym właściwie lepsza.A rama pod teren musi być dość duża.Musisz się zdecydować w czym chcesz jeździć.Ten temat był wiele razy omawiany na forum ,ludzie chcieli dirtowe ramy którymi by mogli jeździć XC i dirt.Poza tym jak się domyślam jesteś początkującym?Bo niektórzy mówiąc street mają na myśli nawalanie 360 ze schodów :).A co do wytrzymałości ramy to ja kiedyś skakałem 2 miesiące na ramie unibike mission i nic się jej nie stało.(tylko nie pisać mi że jestem debilem że ją tak użytkowałem-po prostu jedna mi pękła i nie miałem na czym jeździć dopóki nie uzbieram kasy :))

Napisano

powiem Ci tak. fighter jest dobra rama jeśli chcesz jedzić w 4x/fr/lekkiego DH, ale jest ciezka wiec do tzw. streetu sie nie zabardzo nadaje.Musisz sie zdecydować czy chcesz rame do streetu czy do XC

Napisano

W tym linku ta street fighterka jest jakoś dziwnie droga ;) Normalnie kosztuje coś koło 400.Sam jeżdzę na street fighterze i ją polecam ale nie do streetu a do lekkiego DH i 4x tak jak powyżej napisał kolega bumbolt.

Napisano

a da sie na tym przejechac kawalek po asfalcie ? czy umre z wycienczenia ?

noo i jaki rozmiar ? widze ze na allegro duzo jest 14", ja mam 170 cm wzrostu i rame 17" (z hexsagona v4) czy taka 14" albo 16" nie bedzie troche mała ?

chyba ze sie nie znam i im mniejsza tym lepiej ?

Napisano

No generalnie jak bierzesz rame do skakania to im mniejsza tym lepsza.A zdecydowałeś już czy chcesz jeździć street czy XC?? Bo jak chcesz XC to wybór takiej ramy mija się z celem.

Napisano

to tak jakbyś zakładał firmę przewożącą ludzi i zamiast autokarów tiry kupował praktycznie da się przewieźć ludzi ale jaki będzie komfort ? odpowiedz sobie sam ;)

Napisano

no wiec zostaje przy xc, pytanie pozostaje co z resztą cześci ? na pewno wiem ze chcialbym miec jedne blat z przodu, z jakimiś fajnymi napinaczami, na tyl mysle ze moje deore shadow wystarczy. Hamulce BB5 p 185 t 160 tez chyba dadza rade. Nie wiem tylko jak z kołami i amortyzatorem, koła obecnie mam na obręczy Trilogy X5 piasta tez jakies Trilogy, a amortyzator to w tym momencie lekko zmasakrowany XCM ( 80-100mm ?! ) dobity miliard razy, z gigantycznymi luzami.

Co z tego się nada, a co moge odrazu wymienic ?

Napisano

Rama XC i korba jedno blatowa z napinaczem to wg mnie pomyłka, co ma to dać? za napięcie łańcucha w XC odpowiada przerzutka a po za tym za mały zakres przełożeń, 2 blaty to minimum.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...