niedzwiedziao Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Witam! Na tylnym kole roweru mam wielotryb nakręcany (6 trybów). Przerzutka to shimano acera. Używam tylko jednego przełożenia (codzienna jazda po mieście + ścieżki w lesie) więc jako że przy ruszaniu często przeskakuje (mimo regulacji) chciałbym wymienić cały układ na single speed. Jak to zrobić? EDIT: Czy wystarczy na tylne koło nakręcić wolnobieg jednorzędowy, skrócić łańcuch (ew. dodać napinacz), a przy supporcie zmienić korbę na taką z jedną tarczą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Z dużego grubsza tak. A dokładnie będą problemy z linią łańcucha, ale można to rozwiązać stosując krótszy suport, przesuwając piastę w prawo (co wiąże się z rozkręcaniem piasty i przesuwaniem obręczy), a w dalszych perspektywach wymianą piasty / koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedziao Napisano 19 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Z dużego grubsza tak. A dokładnie będą problemy z linią łańcucha, ale można to rozwiązać stosując krótszy suport, przesuwając piastę w prawo (co wiąże się z rozkręcaniem piasty i przesuwaniem obręczy), a w dalszych perspektywach wymianą piasty / koła. Czy lepszym rozwiązaniem będzie wymiana koła na takie z piastą pod kasetę i założenie pojedynczej tarczy/reduktora? (przepraszam za upierdliwość, ale jestem zielony i dopiero się szkolę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 Sama piasta będzie lepsza niż piasta pod wolnobieg taka klasyczna i dużo łatwiej będzie uzyskać dobrą linię łańcucha. Więc rozwiązanie całkiem dobre, ale dochodzi zaplatanie koła i być może wymiana szprych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedziao Napisano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Dzięki za pomoc. Chyba kupię po prostu używane koło z odpowiednią piastą. To co mam i tak jest mocno wątpliwe. edit: Uprościłem sprawę maksymalnie. Zdjąłem łańcuch i przerzutki. Skróciłem łańcuch do wybranego przełożenia i naciągnąłem dodatkowo cofając koło w ramie (musiałem przez to zdjąć błotnik). Koszt pomijalny (skuwacz do łańcucha). Wynurzam się, gdyby ktoś miał ten sam kłopot. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 A linia łańcucha leży i kwiczy. Ale może będzie działać ok jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedziao Napisano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że linia łańcucha pozostała bez zmian. Czegoś nie kumam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 Łańcuch idzie równolegle do płaszczyzny środkowej roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedziao Napisano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Zasadniczo tak.. Środkowa koronka przy korbie i najmniejsza (6) na wielotrybie. Musiałem jednak spartaczyć łączenie łańcucha, bo dziś po 10km zerwał się i zafundował mi dłuugi spacer do domu. Poszedłem do pobliskiego serwisu i tam fachowiec założył nowy łańcuch (SRAMowski). Pytałem o linię łańcucha, powiedział, że jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 21 Września 2010 Udostępnij Napisano 21 Września 2010 To cię chyba naciągnął na nowy łańcuch bo mógł tylko skuć chyba że sam chciałeś a co do linii łańcucha to co miał powiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedziao Napisano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2010 Poprosiłem o nowy - mój był już ostro wyeksploatowany. O linie pytałem w kontekście poważniejszej modernizacji, więc chyba doradziłby wymianę zrytej korby/wolnobiegu, gdyby chciał wycisnąć kasę. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.