Sarkazm Napisano 17 Września 2010 Napisano 17 Września 2010 Witam, spotkał mnie pewien problem. Kupiłem rower o specyfikacji: RAMA- CUBE AGREE 7005 ALU HPA HYDROFORMOWANA POTRÓJNIE CIENIOWANA WIDELEC- PRO-LITE KARBON KLAMKOMANETKI- SHIMANO ULTEGRA 2X10 6600 PRZERZ. P/T- SHIMANO ULTEGRA 6600 HAMULCE- SHIMANO 105 5600 MECHANIZM KORBOWY- SHIMANO FC-R550 39/53 KASETA- SHIMANO 105 ŁAŃCUCH- SHIMANO ULTEGRA 6700 KOŁA- FULCRUM RACING7 WSPORNIK SIODŁA- PRO XLT WSP. KIEROWNICY/ KIEROWNICA- FSA SIODŁO- FIZIK OPONY- CONTINENTAL ULTRASPORT Zakup miał miejsce ponad miesiąc temu, rower miał przebieg ponad 2tyś. km, ja dobiłem do 3.5tyś. km i poluzowany już trochę łańcuch urwał się przy złym przełożeniu i zbyt dużej sile nacisku na korbę. Byłbym w stanie go naprawić, gdyby nie to, że nie miałoby to najmniejszego sensu, ponieważ nadawał się do wymiany. Tak więc poczytałem o łańcuchach Ultegra 6700 i Ultegra 6600 i nie znalazłem żadnej różnicy między nimi, poza wagą. 6700: http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/road/ultegra_6700/produkt.-code-CN-6700.-type-cn_road.html 6600: http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/road/ultegra/product.-code-CN-6600.-type-cn_road.html Tu 116 ogniw i tu też 116 ogniw, oba łańcuchy dla 10 rzędowej kasety, więc kupiłem 6600, bo taki sklep miał na stanie... No i ku mojemu zdziwieniu, założyłem nowy łańcuch i jest on za długi - przy przełożeniu 1 na przedniej przerzutce normalnie wisi. Porównałem długości obu łańcuchów i rzeczywiście, ten nowo zakupiony (6600) jest dłuższy o kilka cm. Tak więc teraz pytam: 1. Czy sprzedawca roweru mógł coś mieszać w łańcuchu - tym 6700 - (skracać go?), by pasował odpowiednio do komponentów? 2. Czy 6600 a 6700 to rzeczywiście różnica i czy należy kupić 6700? 3. Może dałoby radę skrócić zakupiony 6600 i będzie odpowiednio pasował? Pozdrawiam.
Miecho87 Napisano 17 Września 2010 Napisano 17 Września 2010 6700 jest kierunkowy i teoretycznie powinien lepiej działać niż 6600, ale 6600 też będzie spokojnie działać.
Sarkazm Napisano 18 Września 2010 Autor Napisano 18 Września 2010 @safian W jaki sposób mam go skrócić? Nigdy tego nie robiłem, a chciałbym zaoszczędzić na mechaniku. @Miecho87 Będzie działać, ale czy nie będzie się ślizgał lub źle przeskakiwał?
Czajnik Napisano 18 Września 2010 Napisano 18 Września 2010 zmierz o ile ogniw nowy jest dłuższy od starego tylko weź poprawkę na rozciągnięcie eksploatacyjne starego łańcucha i przy pomocy rozkuwacza do łańcucha usuń tyle ogniw co trzeba a co do przeskakiwania to przez jakieś 30-40 km może skakać zanim nowy łańcuch się nie ułoży chyba, że kaseta jest już zajechana wtedy może nie dać rady
Sarkazm Napisano 18 Września 2010 Autor Napisano 18 Września 2010 Kaseta jest jak najbardziej w porządku, zęby wyglądają na nieużywane (kwadratowe, tylko troszkę podrysowane), także myślę, że da radę Jadę do kumpla, razem pokombinujemy i mam nadzieję, że wspólnie rozwiążemy problem. Dzięki. Problem rozwiązany. Skróciłem łańcuch i wszystko gra.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.