Waler Napisano 17 Września 2010 Udostępnij Napisano 17 Września 2010 Witam, Mam maly problem (chyba) z Avid Elixir CR. Sa to nowe hamulce (1 raz jezdzone, rower byl nie uzywany - nowka sztuka). Chodzi o to ze zeby zahamowac przednim hamulcem, wystarczy ledwo dotknac klamke i juz sie czuje ze hamuje, tym czasem by zahamowac tylnim trzeba w to wlozyc troszeczke ''uczucia'' . Nie wiem czy jest to spowodowane ze tylni klocek zazwyczaj szybicej sie zuzywa, no ale to byly pierwsze kilometry. Z gory dzieki za odp. PS, czy same klocki powinno sie jakos czyscic? Po jazdzie w ciezkim terenie zaczely strasznie trzec, tak jakby od brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 17 Września 2010 Udostępnij Napisano 17 Września 2010 Na początku hamowania tył jest bardziej dociązony i przez to więcej siły trzeba, a potem to już tylko się blokuje. A odnośnie hałasów jeśli ich wcześniej nie było to błocko się dostało. Jak umycie nie pomoże to ustaw zacisk od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waler Napisano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2010 Jak tyl jest bardziej dociazony - problem w tym ze rower stoi oparty o szafe i czuc to ze przedni o wiele lepiej dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 17 Września 2010 Udostępnij Napisano 17 Września 2010 Może tył jest zapowietrzony.Zdarza się to i w nowych hamulcach. Co do tarcia, to może tarcza z tyłu lekko sie skrzywiła.Może gdzieś oparłeś rower lub uderzyłes tarczą o gałaź lub korzeń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 Ustaw regulację Pad Contact (czerwone pokrętło) tak samo w obu hamulcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakubas Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 jak pierwsze km to może są nie dotarte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 18 Września 2010 Udostępnij Napisano 18 Września 2010 Ustaw regulację Pad Contact (czerwone pokrętło) tak samo w obu hamulcach. Jak hamulec słabiej hamuje to kręcenie czerwony pokretłem nic nie zmieni. Ono reguluje skok jałowy hamulca. Tutaj Kolega Andrew najlepiej to wytłumaczył: "Pomyliłeś się, ale nie tak do końca. Otóż jeżeli mamy za dużo płynu w układzie, po podczas wkręcania tego pokrętła zmniejsza się przestrzeń w której pływa płyn. Przez to następuje wzrost ciśnienia i stałe, lekkie wysunięcie tłoków. Czyli nie dość, że skracamy skok jałowy w klamce, to jeszcze przybliżamy klocki - skok drastycznie maleje, klamka mocno się utwardza, a uszczelka na tłoczku dostaje w D. aż miło." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waler Napisano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2010 W nic nie przypierniczlem, ale zauwazylem ze klamka od przedniego hamulca jest w miejscu podczas uzytkowania a klamka od tylniego hamulca przemieszcza sie w moja strone tak jakby nie byla dokrecona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.