Pymyn Napisano 16 Września 2010 Napisano 16 Września 2010 Jutro powinny zostac do mnie wyslane nastepujace elementy napedu: Klamkomanetki: Alivio ST-M410- http://www.centrumrowerowe.pl/09603044027/Shimano-ST_M410_v-brake_3x8_czarne/Produkt.aspx Przerzutka przednia: Alivio FD-M412 - http://www.centrumrowerowe.pl/09903088082/Shimano-FD_M412_Top_Swing_przerzutka_przednia_Alivio/Produkt.aspx Korba: FC-M410 http://www.centrumrowerowe.pl/09503050210/Shimano-FC_M410_42_32_22_175mm_czarna_Kwadrat/Produkt.aspx Kaseta: Alivio HG50 http://www.centrumrowerowe.pl/003276/Shimano-CS_HG50_8rz_Kaseta_MTB_ALIVIO/Produkt.aspx'>http://www.centrumrowerowe.pl/003276/Shimano-CS_HG50_8rz_Kaseta_MTB_ALIVIO/Produkt.aspx Łańcuch: CN-HG50 http://www.centrumrowerowe.pl/003276/Shimano-CS_HG50_8rz_Kaseta_MTB_ALIVIO/Produkt.aspx Czy ktos uzywal owego osprzetu lub mu podobnego i moglby powiedziec jak to sie sprawuje ? Zastanawiam sie nad kupnem paru lancuchow i wymienianiu ich co 600-900 km aby naped przetrwal jak najdluzej. Sam do konca niewiem jaka metoda jest najlepsza. Czy jezdzenie na paru lancuchach, czy dawanie co sezon ( 2000-3000 km ) nowego. Obecnie posiadam odrapane klamkomanetki sam niewiem czego. Przednia przerzutka to Altus, tylna Alivio ( kupiona w maju, przebieg 1100 km ), korba tez jakies padlo, lancuch mocno wyciagniety i przeskakujacy.
Batman Napisano 16 Września 2010 Napisano 16 Września 2010 Jutro powinny zostac do mnie wyslane nastepujace elementy napedu: Klamkomanetki: Alivio ST-M410- http://www.centrumrowerowe.pl/09603044027/Shimano-ST_M410_v-brake_3x8_czarne/Produkt.aspx Przerzutka przednia: Alivio FD-M412 - http://www.centrumrowerowe.pl/09903088082/Shimano-FD_M412_Top_Swing_przerzutka_przednia_Alivio/Produkt.aspx Też chcę to kupić bo u mnie szajs. Alivio albo Deore ale jak dla mnie to różnicy nie ma ;) Słyszałem o metodzie na trzy łańcuchy - najpierw pierwszy, potem drugi, potem trzeci a na końcu znowu pierwszy. Potem wieszasz wszystkie łańcuchy i montujesz ten, który jest najkrótszy i tak do końca życia. Łańcuchów lub zębatek
Mod Team michuuu Napisano 17 Września 2010 Mod Team Napisano 17 Września 2010 Ale są również zwolennicy zajechania napędu i wymiany na nowy przy tanim sprzęcie. Wymiana łańcuchów (2-ch lub 3-ch) przedłuży życie zębatek ale o ile nie wiadomo. Warto ? Decyzja zależy od użytkownika. Trzeba zrobić bilans kosztów. No i podstawowa sprawa, trzeba to robić samemu bo inaczej rosną koszty operacji i zabawa całkowicie traci sens.
soliner Napisano 17 Września 2010 Napisano 17 Września 2010 No to tak klamkomanetki mam, uzytkuje je 20miesiecy bez wzgledu na pogode. Przerzucaja biegi dobrze jak na triggery przystalo, ale bez rewelacji. Klamki po chwili łapią spore jak nie ogrone luzy ale hamuja i stan sie nie pogarsza. Chciałbym pochwalić wielką śrube baryłkową od regulacji hamulca (ale nie jej plastikowa kontre) wymiękły dopiero po uderzeniu w drzewo. Maja tez regulacje odleglosci klamki od kierownicy, w praktyce czysta fikcja regulacji ok 2-3mm a klamka wydaje okropne dźwięki przez swoje luzy. Identyczny łańcuch i kasete uzywam dopiero od kwietnia, ale do tego mam korbe m510. Po przejechaniu na tym zestawie ok 2000km profilaktycznie wymieniłem łancuch na nowy, ale zostawilem sobie stary pewnie teraz bede zamienial oba co jakis czas. Na kasecie po 3000km widać juz mocne slady uzywania a łańcuch ogólnie też bez rewelacji. Przerzutka przód też zmienia bo zmienia te biegi ale od nowoci cos ponad 9000km ma juz swoje niegroźne luzy
Mod Team safian Napisano 17 Września 2010 Mod Team Napisano 17 Września 2010 Link do kasety i łańcucha dałeś ten sam. Ale zastanów się, skoro kaseta kosztuje 50PLN, łańcuch podobnie to czy jest sens jazdy na kilka łańcuchów? Wg. mnie nie. Takie coś może opłacać się dla osprzętu rzędu XTR
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.