Skocz do zawartości

[piasta] disc 28h


KosteQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może Wy macie jakiś pomysł na piastę 28H pod DISC do XC/Maratony? Szukam i nic ciekawego nie mogę znaleźć :) Piasta nie musi być najlżejsza na świecie ale lekka miło widziana. Najlepiej jak można by ją kupić w Polsce.

Jedynie znalazłem piastę Progress, ale nie wiadomo jak u niej z wytrzymałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się ciesz, że w ogóle jest coś dostępne w przyzwoitej cenie. Jakiś czas temu szukałem tylnej piasty pod tarczę i 28h to nie było nic poza piastami po 1k zł i więcej. Ten Progress to niby polska marka, ale po ich stronie www widać, że Tajwan z ich napisem. Co oczywiście nie znaczy od razu, że są złe te piasty czy coś - nie wiem, nie korzystałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozak trochę za drogi, chyba że zrobili by niezłą obniżkę po sezonową. A po za tym kiedyś obiło mi się o uszy, że piasty Kozaka nie słyną z super wytrzymałości, czy to prawda? za ten 1k pln albo i mniej wolał bym złożyć koło z 32 szprychami, ale to w ostateczności jeśli nic nie znajdę na 28H.

Rotaz niestety mi nie wchodzi link, a nawet allegro nie chce mi działać :thumbsup:

Progress wygląda całkiem nieźle ale zawsze jest pytanie co tam w środku siedzi i ile wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kłopoty z przednią piastą i jakoś tak zapomniałem że jest jeszcze coś takiego jak tylna :)

wg strony producenta Novatec D712 występuje w wersji pod 28h ale czy jest do dostania u nas??

tu jest dostępna piasta w wyglądzie identyczna jak D712. oczywiście jako Novatec byłaby tańsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odezwałem się do tego sklepu, który ma tego Rotaza, czy to aukcja piast szosowych czy mtb (bo w opisie szosa a na fotach mtb) i oczywiście MTB 28H Disc, chcą mi ją sprzedać za 300pln. Czy Rotaz jest warty tej ceny, czy wytrzyma 1 lub 2 sezony tylko i wyłącznie wyścigowe, bez treningów?

Hm... a wiecie kto jest dystrybutorem Novateca? może oni będą coś wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba sprawa się rozwiązała 'sama'...

Na maile nikt nie odpowiada, ani ci od Rotaza w sprawie łożysk ani ci od Novateca w sprawie ew. sprowadzenia piasty pod 28 szprych.

Ale do sedna sprawy, dzisiaj na treningu po glebie na zjeździe, pogiąłem przednie koło też 28 szprych. Obręcz niestety już nie do uratowania, a była to FRM XMD333 :) Najprawdopodobniej złożę przednie koło z piasty FRM Pro Disc, która pochodzi z tego koła które pogiąłem oraz reszty z tylnego koła czyli obręczy Mavica 717 pod v i szprych DT Revo. Szprychy powinny pasować ponieważ obydwie piasty FRMa mają takie same kołnierze.

I teraz mam następne pytanie do Was.

Ile bym mógł wziąć za to koło?

- Piasta FRM Pro Disc pod tarcze, niestety jakiś standard FRMa (coś na wzór Centelock) ale mam adaptery na 6 śrub, na maszynach (miesiąc temu zmieniane), używana 2,5 roku głównie w wyścigach, lecz jak widać na treningach też czasami jeździła.

- Obręcz Mavic 717 pod V używana na 2 wyścigach i 1 tydzień na trasie wyścigu.

- Szprychy DT Revo 28 sztuk, używane tak samo jak obręcz, drugi raz zaplecione będą, nigdy nie centrowałem koła z nimi.

 

Z góry dzięki :D

Kostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżam trochę temat.

Po przeliczeniach wagowych i cenowych doszedłem do wniosku, że lepiej było by złożyć jakieś lekkie kółka.

Z przodem nie było by problemu, bo piastę mam FRMa, która została mi z wcześniejszych kół.

Z tyłem jest trochę gorzej. Bo albo muszę kupić jakąś nową piastę, ale też nie chciał bym się pakować w coś takiego jak Novatec/Rotaz/Boplight...

Dlatego pomyślałem że zreanimuję tylnego FRMa. Wymienić muszę w nim zapadki i cały ten mechanizm który je trzyma (nie umiem tego nazwać).

Wie ktoś od jakiej piasty mogło by to pasować?

Za chwilę wstawię zdjęcia części ze środka piasty do galerii na picasie.

https://picasaweb.google.com/pkostecki3

 

Link do albumu:

https://picasaweb.google.com/pkostecki3/FRM?authkey=Gv1sRgCJrGqdijgezaygE#5631039664799520002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Więcej info mógł byś podać na temat tych piast?

Głównie nie chodzi mi o nową piastę pod 28 szprych, bo i tak muszę całe nowe koła złożyć. Po prostu gdybym uratował moją piastę FRM pod 28H to by to znacznie uratowało mój portfel. Jeśli zaś się nie uda, to pewnie złoże koła na komplecie nowym 240s, bo nie chcę piast typu Novatec/rotaz itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...