dawit Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Bar Ends: (Rogi) - Bar Plugs: (Korki do kierownicy) 6g Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Deore XT - 180g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Deore XT - 180g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid FR5 - 155g Cables: (Pancerze i linki) Shimano XTR - około 175g Cassette: (Kaseta) Shimano XT - 256g Chain: (łanńuch) Shimano XTR - 264g Crankset: (Korby) Race Face Deus XC (accent suport) - 820g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR - 141g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR GS Shadow - 179g Fork: (Widelec) Rock Shox SID WC + manetka - 1375g Frame: (Rama) Trek 8500 17,5 - 1545g Grips: (Gripy) accent pianki - 26g Handlebar: (Kierownica) Ritchey comp - około 250g Headset: (Stery) FSA Orbit - 96g Pedals: (Pedały) Crank Brothers Egg Beaters C - 292g Seat: (Siodło) SLR 165 - 170g Seatpost: (Sztyca) FSA K-force 350mm - 262g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) noname - 16g Shifters: (Manetki) Shimano LX bez monitorków - 234g Skewers: (Zaciski koł) Novatec - 120g Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA - 14g Starnut: (Gwiazdka) z amortyzatorem Stem: (Mostek) Ritchey pro 120 mm - 170g Tire (Front): (Opona przednia) Shwalbe Rocket Ron - 434g Tire (Rear): (Opona tylna) Shwalbe Rocket Ron - 440g Top Cap: (Top cap) FSA - 15g Tubes: (Dętki) MAxxis ultralight 248g Wheel Front: (Koło przednie) 683g -Hub: (Piasta)Novatec 751 SB -138 -Rim: (Obręcz) Sunrims equalizer 21V - 403g -Spokes: (Szprychy) DT revolution - 137g -Nipples: (Nyple) DT alu 10g -Rim tape: (Opaska) Maxxis - 14g Wheel Rear: (Koło tylne) 797g -Hub: (Piasta) Novatec F742SB - 248g -Rim: (Obręcz) Sunrims equalizer 21V - 398g -Spokes: (Szprychy) DT revolution - 137g -Nipples: (Nyple)DT alu 10g -Rim tape: (Opaska)Maxxis - 14g Misc : (Inne) Koszyk Specialized MTB - 34g Neopren - 20g Waga 9569 gram Rower jest składany w zasadzie drugi sezon wraz z funduszami kolejne części, na ten sezon wymienione zostały koła napęd ogumienie oraz kilka elementów ekspatacyjnych. Do wymiany idzie mostek, kierownica, zaciski, o ile fundusze pozwolą to i sztyca, jak na razie muszę sie z tym wstrzymać. Rower przejechał kilka maratonów i moge powiedzieć że jest nie zawodny wszystko działa wręcz zawsze oby tak dalej, niestety troche problemy sa z komfortem gdyż trek jest dość długi mostek też i sztyca z setback-em i mimo iż siodło jest dosunięte na max to jest odczuwalny pewien dyskomfort stąd myślę że po tych wymianach będzie o niebo lepiej. Chętnie usłyszę opinie wiem że mozna zejść wymieniając śruby i linki z pancerzami ale to się wiąże z kosztami a póki co są ważniejsze rzeczy. Zdjęcia wkrotce jak otrzymam aparat. Pozdrawiam Dawid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 15 Września 2010 Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Nie za lekka coś ta kaseta XT, większość waży koło 265 gram... Rzeczywiście mostek, kierownica i zaciski nie bardzo pasują do reszty komponentów, podobnie zresztą jak i manetki Na zaciskach możesz szybko i tanio zyskać 50 gram, za 20zł masz Dartmoor Bolt'y, które ważą po 33 i 36 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawit Napisano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Model jest ważony tyle pokazuje z kapslem. W projekcie Rychlipl w Hakerze trafił się model kasety lżejszy jeszcze. Odnośnie manetek to dawno je kupiłem gdyż w poprzednim projekcie fatalnie działały dualcontrol. Myśle że one maja jakis potencjał tuningowy, sa bez monitorków jakoś tam działaja pewnie rownież zostaną wymienione lecz puki działają to są ważniejsze wydatki. Rownież zaciski zdaje sobie sprawe ale rower jest wykorzystywany w maratonach i jednak wolał bym szybkozamykacz ze względu na szybcze ściaganie koła a coślekkiego tego typu to wydatek 100zł, na pewno się i zaciski doczekają wymiany ale obecnie nastawiam sie na poprawe komfortu i 1 zakup na pewno będzie mostek i kierownica. Najprawdopodobniej o ile uda mi sie kupić taką (bo nigdzie niema)to Smica pro lite 90mm/31,8 oraz kierownica FSA K-force carbon/Ritchey WCS carbon da sie kupić nową za 220zł. Nie cytujemy postow pod ktorymi bezposrednio odpowiadamy. 1415chris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 27 Września 2010 Udostępnij Napisano 27 Września 2010 Kolego, mam wielką prośbę. Napisz proszę, jak jeździsz i ile przejechałeś na tym rowerze, w jakich warunkach. Chodzi mi o piastę tylną. Jest dość tania, jak na 4 łożyska maszynowe i obawiam się, czy bębenek działa tak, jak powinien, czy nie ma za dużych oporów, czy się nie psuje.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawit Napisano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2010 Na kołach przejechałem jakieś 1500km z czego 65% była szosa, reszta to maratony najtrudniejszy chyba był dla nich Ustroń gdzie ostro trzepało no i po kamieniach dostawała piasta swoje, dosyć mało waże bo 59kg więc dlatego zaryzykowałem je kupić, obawiałem się ze będa problemy z uszczelnieniami ale po Wieluniu lekko je otworzyłem i nawet nowego smaru nie wymagały, w środku czysto było. Ogólnie jak dlamnie piasty bez zarzutu nie wiem do czego moge sie przyczepić chodza jak nowe. Bębenek daje fajny dzwięk metaliczny głośny aczkolwiek inna tonacja niż DT. na pewno kupił bym je jeszcze raz gdybym wybierał.. jak dlamnie super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 Piasty Novatec'a są bardzo wytrzymałe i dużo znoszą, także nie ma co się o nie obawiać. Chińczyk, ale bardzo porządny, nawet tańsze modele się świetnie sprawdzają. Jak się nie ma kasy, żeby zainwestować w kultowe piasty DT, to na pewno warto wtedy zainteresować się Novatec'iem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 Dziękuje wam. Okazało się, że kolega kolegi też ją ma także jestem już prawie zdecydowany na nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 piasta to taka nie-tarczowa D712. słabe uszczelnienie między korpusem a bębenkiem na to bym uważał. po Rabce bębenek zaczą mi haczyć. z kolei po Istebnej pojawił mi się jakiś luz. jeszcze się za to nie zabrałem ale chyba ośka mi się rozkręciła. na pewno o sam system zapadkowy się nie martwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 12 Października 2010 Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Słabe uszczelnienie, to znaczy między korpusem a bębenkiem leje się do korpusu, czy na bębenek, czy na oba? I ewentualnie jak z wymianą bębenka? Łatwo dostać? Jakie pasują? Z reguły nie zanurzam się osią poniżej lustra błota ale na pewno zawsze się pochlapie. W każdym razie kumpel kumpla też jeździ na Świętokrzyskiej Lidze i nie narzeka, tak więc chyba się nada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 12 Października 2010 Udostępnij Napisano 12 Października 2010 rozkręcanie się osi to podobno nic niezwykłego w piastach na łożyskach. niewiem, w SRAMie 9.0 czegoś takiego nie było ale tam oś była jednym elementem. "leje się" w zapadki. czyli między korpus a bębenek. to chyba najsłasze miejsce każdej piasty. tu jest tylko troche wątło wyglądająca uszczelka. tak sobie myślę że gdybym wtedy w rabce ostrożniej obchodził się z Karcherem... w każdym bądź razie LX bez problemu znosił podobne traktowanie. tylko że waga... dziś dowiedziałem się dowiedziałem się że kolega jeździ na pieście jak w projekcie. prawie cały sezon na niej śmiga. niebardzo ją oszczędza-jakieś skoki itp. coś jak AM na rowerze XC a piasta się kręci. z drugiej strony jeździ dla przyjemności więc raczej w dobrych warunkach pogodowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 (edytowane) Mnie też się zdarza polatać W ogóle jeszcze nie widziałem, jak skonstruowana jest tego typu piasta. Można w łatwy sposób skręcać z powrotem tę oś? Edytowane 14 Października 2010 przez wikrap1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 chyba ten element 14 się odkręca. podobno skręcić to można w trasie palcami-opinia użytkownika innego Novateca. do swojego kółka jeszcze nie zaglądałem a stoi w piwnicy już z miesiąć ( !!! ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 Już kupiłem inną piastę, bo mogłem dużo poniżej ceny detalicznej. W najwyższym modelu chosen rozkręca się na imbusik. A co dalej, to sprawdzę, jak będę potrzebował. Na razie boję się ingerować. Waga 270g, 317 z zaciskiem i 4 łożyska maszynowe za 170zł to nie lada okazja Realną wagę poznam, jak się wybiorę do sklepu z odzierzą używaną/sporzywczaka xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 znam czterech użytkowników chosena. dokładniej to znałem bo dwóch po przygodach przesiadło się na inne piasty. ale bębenek obracający się w obie strony robi pewne wrażenie... wczoraj wreszcie zszedłem do piwnicy po kółko. jednak z piastą wszystko ok. zacisk ( modyfikowany Dartmoor bolt-on. dokecam go jak wszystko inne z niewielką siłą ) się poluzował w każdym bądź razie życzę trwałej sztuki a zdjęć roweru nadal niema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 (edytowane) Kupując ją brałem pod uwagę takie ryzyko. Miałem jej nie kupować, ale dali teki rabat i kumpel mówił, że z nowej serii się już tak podobno nie psują. Czas zweryfikuje, czy to prawda. Najwyżej będę kombinował założyć bębenek z jakiejś innej piasty. Kojarzysz może jakąś podobną piastę w razie czego? Na jakimś forum szosowym znalazłem potwierdzenie słów znajomego: Problem z bębenkami dotyczy czerwonych piast z poprzedniej serii (chyba nie z tegorocznej dostawy), bo u dystrybutora było ich kilka, właśnie od piast o czerwonej anodzie (a więc nie czarnych, bo z nimi wszystko jest ok). autor: Walen Także nie bedę się tym zastanawiał, dopóki nic się nie stanie. A jak na wyścigu bębenek pierdyknie, to połączę kasetę ze szprychami za pomocą patyka i jadę dalej na ostrym kole Edytowane 16 Października 2010 przez wikrap1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saovine Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Dawit, Twoja rama Treka to model z 2009 r.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 Wlen to właśnie jeden z tych znajomych którym padła ta piasta. na pewno ma pewniejsze wiadomości niż ja można zakończyć OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 A fotki można, bo aż boli ich brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawit Napisano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) Niewiem czy tak można robić ale w końcu zebrałem się za wklejenie fotek, rower jest już po pewnych zmianach wiec lista będzie poniżej. Rower został przetestowany gruntownie i ciągle jest intensywnie eksplatowany. Jeszcze nie doczekał się wymiany kilku cześci ale myslę że nie maja one aż tak dużego wpływu na jakość jazdy ani wygodę a bardziej na wagę. Obecna specyfikacja: Dętki (Tubes): mleko 200 Gripy/chwyty (Grips): pianki 26 Gwiazdka (Starnut): w amortyzatorze Hamulce (przedni i tylni) (Brakes (Front and Rear)): Shimano XT x2 360 Kaseta (Casette): XT 260 Kierownica (Handlebar): FSA K-force 135 Klamki hamulcowe (Brake Levers): Avid FR5 155 Koło przednie (Wheelset (Front)): Novatec sunrims revo 676 Koło tylne (Wheelset (Rear)): Novatec sunrims revo 783 Korba (Crankset): Race Face Deus XC 820 Korki do kierownicy (Bar Plugs): accent 10 Łańcuch (Chain): XTR 264 Manetki (Shifters): Shimano LX 230 Mostek (Stem): Ritchey WCS 4axis red 114 Opona przednia (Tire (Front)): Continental X-king 2.2 490 Opona Tylna (Tire (Rear)): Continental X-king 2.2 484 Pancerze i linki (Cables): XTR 175 Pedały (Pedals): Crank Brothers SL 266 Podkładki pod mostek (Spacers): FSA orbit 14 Przerzutka przednia (Derlr (Front)): Shimano Shimano XTR 141 Przerzutka tylna (Derlr (Rear)): Shimano Shimano XTR carbon 179 Rama (Frame): Trek 8500 1545 Rogi (Bar Ends): Siodło (Seat): Selle SLR 165 170 Stery (Headset): FSA orbit 96 Sztyca (Seatpost): FSA K-force 264 Top Cap (Top Cap): FSA 15 Widelec (Fork): Rock Shox SID WC 1375 Zacisk sztycy (Seatpost clamp): noname 25 Zaciski kół (Skewers): novatec 116 Waga całości: 9388g Podana waga minimalnie sie różni od rzeczywistej. Edytowane 10 Maja 2012 przez dawit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawit Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Temat zamykam, projekt zakończony. Budowa nowego roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi