Sol Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 (edytowane) Korbę nabyłem na początku tego roku, w ramach upgrade i odchudzania sprzętu. Na początku myślałem o XTR, ale później - z racji popularności i opatrzenia tegoż - o jakiejś alternatywie, zbliżonej wagowo, cenowo i sztywnościowo. Kandydatów przewinęło się kilku, w tym Aerozine, RF Next czy Truvativ Noir, ale wybór padł ostatecznie na Rotora. To dlatego, że zaintrygował mnie patent pt. Q-rings, czyli owalne koronki. Po drugie powalił mnie design. To oczywiście kwestia gustu, ale prostota formy i malowanie łączą w jednym niemożliwe z możliwym, czyli skromność i szykowność. Po trzecie dystrybutora miałem pod nosem, co eliminowało problem serwisu, często właściwy produktom rzadkim na rynku. Korbę można nabyć na raty, w sensie, że w sprzedaży dostępne są odrębnie ramiona oraz koronki. Wygodne rozwiązanie przy napiętym budżecie. Technikalia to: - waga ramion 555 g, ze stalowym kominem. Dostępna jest wersja z kominem tytanowym, ale waży niewiele mniej, a kosztuje sporo więcej. IMO tylko dla ciężkich przypadków cyklozy; - waga koronek 138 g; - ramiona alu obrabiane CNC. Wagę osiągnięto metodą Trinity Drilling System, co wbrew pompatycznej nazwie sprowadza się do wydrążenia w każdym ramieniu trzech otworów i usunięcia materiału z wnętrza ramienia. Ma to wpływ na wagę (pozytywny), nie ma natomiast na sztywność. Do ramion można montować zarówno Q-rings jak i zwykłe okrągłe koronki, np. XTR. - koronki również alu obrabiane CNC, owalne, 44/33/23. Posiadają system zwany przez Rotora OCP, a który polega po prostu na tym, że koronki można zamocować w trzech różnych ustawieniach (kątach) - neutralnym lub dla preferujących jazdę z wysoką kadencją lub dla lubiących siłową jazdę z niższą kadencją; - standardowy rozstaw śrub - 104/64 mm Korba robi świetne wrażenie na sucho. Żadnych zadr, idealnie położony lakier (ramiona), żadnych usterek itp. Wygląd jak na zdjęciach z reklamy. Ponieważ nie znam się na montażu, nie powiem jak przebiegał. Nie zakładam jednak aby odbiegał od standardu - nie w tym bowiem leży oryginalność korby. Ta sprowadza się do patentu z owalnymi koronkami. Owszem, świadom byłem opinii, że nie jest to żadna nowość, skoro podobny patent stosowało Shimano w serii Biopace, oraz że nie jest to żadne halo, skoro Biopace się nie przyjął, bo powodował kontuzje. Ale z drugiej strony Rotor zarzekał się, że ich rozwiązanie jest pozbawione wad Biopace i naprawdę działa. Działanie ma w skrócie polegać na zwiększeniu efektywności pedałowania, przez niwelację martwego punktu i większe zaangażowanie mięśni słabiej używanych przy tradycyjnym pedałowaniu. Na początku myślałem, że to tradycyjny bełkot marketingowców, ale wygrzebałem info, że na Q-ringach jeździ Sauser oraz rekomenduje je ten pan http://www.trainingbible.com/joesblog/2007/04/q-rings.html Z resztą to ostatecznie przekonało mnie żeby jednak spróbować Rotora. IMO ten patent działa. To co się dostrzega od razu to rzeczywisty brak martwego punktu i większa płynność pedałowania. Wrażenie jest takie, że pedałuje się lżej, a czasem - przy osiągnięciu optymalnej kadencji - że nogi pedałują same. Widać to najwyraźniej na końcówkach dłuższych wypraw, gdzie wcześniej zdarzało się odpuszczać pedałowanie, a teraz nogi kręcą do końca. Z innych ważnych kwestii warto wskazać, że: - korba jest sztywna - łańcuch nie ociera przy mocnym depnięciu pod górę; - kształt koronek wymusza bardzo dokładne ustawienie przedniej przerzutki. Chodzi zwłaszcza o zamocowanie obejmy na właściwej wysokości - zanim to odkryłem rzuciłem niejednego bluzga, głównie na SRAMa, bo to jego winiłem za słabą pracę; - korba zrobiła jak dotąd ok. 1500 km, w różnych warunkach, w tym w błocie po piasty, piachu i górach. Rower zaliczył dwa solidne dzwony. Lakier na ramionach nie nosi oznak zużycia. W przypadku koronek jedynym śladem jest wytarta anoda na zębach, co z resztą nastąpiło w pierwszym tygodniu jazdy i jest najnormalniejszą rzeczą pod słońcem. Uważam, że pod względem osprzętu był to mój najlepszy jak dotąd zakup. Korba na pewno przejdzie do następnej ramy i mam nadzieję zaliczyć na niej tak dużo sezonów jak się da. Parę fotek Edytowane 13 Września 2010 przez Sol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamild Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 A można wiedzieć za ile ją kupiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Jest to mniej więcej poziom dotychczasowego XTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 Kto w Warszawie jest dystrybutorem Rotora? Te ramiona wyglądają na strasznie długie, to na pewno jest 170/175mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2010 Rotora sprzedaje Armar. Ramiona mają 175 mm - nie wiem co w nich jest, że wyglądają na dłuższe, nie jesteś pierwszą osobą która zwraca na to uwagę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 coż dyskusji o patentach jajowatych koronek było wiele, wg mnie to nie siła zębatek tylko siła ludzkiej psychiki najważniejsze że na ciebie patent "działa". jak na hajendową korbę wg mnie zbyt ciężka jak na dzisiejsze możliwości technologiczne. prezencję ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2010 Ależ ja się zgadzam - ale do pewnego stopnia. Uważam, że jak w większości przypadków prawda leży pośrodku, tzn. marketing i psychika ma swój udział w ogólnym wrażeniu, ale technika też. Widzę to po skurczach, które mnie łapią w innych miejscach niż wcześniej . Nie wiem też czy poziom M970 to hajend, rzekłbym raczej, że stany górne ale nie najwyższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 (edytowane) Napisz jeszcze jak wygląda kwestia suportu. Z tego co czytam oś ma 24mm, więc pasują zwykłe suporty HT2? Edytowane 14 Września 2010 przez rzymo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2010 Napisz jeszcze jak wygląda kwestia suportu. Z tego co czytam oś ma 24mm, więc pasują zwykłe suporty HT2? Tak - korba jest w standardzie BB24, więc z wyborem suportu nie powinno być problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 ile kosztuja poszczególne blaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Komplet kosztuje 500zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mako7 Napisano 4 Października 2010 Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Wróciłem do pedałowania po wypadku i stwierdzam, korba jest super i choć wracam powiedzmy pomału lecz płynnie do pedałowania to uważam, że "jajo" to jest to i z tym pedałowaniem jest tak jak pisze kolega... i faktycznie te ramionka jakby ciut dłuższe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Października 2010 Udostępnij Napisano 5 Października 2010 Mysle,ze na tym forum nie ma wielu ludzi,ktorzy stosowali Biopace.Ja mialem te mozliwosc przez wszystkie lata kiedy to wychodzilo.Koronki mialy rozne krzywizny od mniej widocznych niz w Rotorze,przez podobne, po jakies szalone wizje pana od frezarki.Wtedy tez czulem duza roznice,tez mialem odczucie ,ze naparzam jak cholera pod gore,tez drzemala moc.Z czasem zaczalem czuc kolana,znajomy pan ortopeda stwierdzil,ze skoro korba nie ma punktu zerowego lub martwego jak kto woli,to eliminujemy naturalny ruch kolana ,w ktorym cos tam moze na ulamek sekundy wypoczac,cos sciegna,cos tam,cos tam.Nie jestem lekarzem,nie wiem.Koronki sie szybko niszczyly.Byly problemy z ustawieniem przezutki i jej dzialaniem.Roznica amplitudy dochodzila do ponad 20mm pomiedzy punktami najwyzszym i najnizszym.Potem to zniklo,teraz sie pojawilo....Wizualnie podoba mi sie bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Mały update. Przez cały sezon korba sprawowała się bez zarzutu. Jazda w terenie robi swoje, więc lakier nie jest tak świeży jak na początku, ale mimo wszystko wygląda ok. Koronki również nie sprawiają wrażenia jakby wymagały wymiany. Ale pozytywną opinię o samej korbie mocno ogranicza consumer service. Jakimś cudem na którymś z wypadów zgubiłem nakrętkę mocującą lewe ramię. Polski dystrybutor poinformował mnie na początku października, że sprowadzenie potrwa 2-3 tygodnie (Shimanowskie nie pasują, potrzebny jest oryginał). Czekam do dziś. Napisałem bezpośrednio do Rotora. W odpowiedzi potwierdzili, że nakrętki innych firm nie pasują, generalnie sorry im, ale bezpośrednio nie wyślą bo tego nie praktykują. Nie chce mi się napinać przez weekend, napiszę w poniedziałek co o tym myślę i zobaczymy. Tak czy inaczej, korbę - jako mechanizm - jak najbardziej nadal polecam. Ewentualni nabywcy powinni tylko wziąć pod uwagę, że jak coś uszkodzą to mogą mieć niezłą dziurę w sezonie, więc starą korbę lepiej zachować jako zamiennik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Nadal czekam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Ja zgubiłem kiedyś pierścień ściągacza z korby aerozine - nie wiem jak, ale zgubiłem. Zadzwoniłem do sprzedawcy (nie pamiętam kto nim jest) informując o moim problemiku. Mój rozmówca bardzo się zdziwił, że coś takiego popełniłem i poinformował, że oczywiście części tej nie posiadają, ale spróbują załatwić. Zadzwolili do mnie (sami!!) chyba po tygodniu z informacją, że proszą o wysłanie zdjęcia korby w rowerze, że fotki pójdą do producenta. Foty zrobiłem, wysłałem. Po kolejnym tygodniu znowu sami zadzwonili, że pierścień został załatwiony i że proszą mnie o adres wysyłki. Zapytałem o nr konta bo chciałem zrobić przelew za część i przesyłkę - odpowiedzieli, że to gratis od nich Szok trwał do momentu odebrania przesyłki włącznie, bo okazało się, że przesyłkę nadali kurierem jako ubezpieczoną - na swój koszt!!! Pisałem o tym kiedyś na forum, wzorowa współpraca i chęć pomocy - to chyba najżyczliwsze podejście do klienta z jakim się spotkałem. Moje współczucie z powodu rotora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Od września nic nie pedałowałeś? Jej... zatem mogę czuć się rozgrzeszony, moje koło nadal się kurzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 @tobo - no widzisz. Ze strony naszego dystry też usłyszałem, że robią wszystko itd., ale cykl produkcyjny trwa 3 miesiące i po prostu nie mają dostawy. Jestem to w jakimś stopniu w stanie zrozumieć, chociaż dziwi mnie że to ja muszę się przypominać. Chociaż w sumie może nie powinno. Bardziej mnie dziwi reakcja samego Rotora, który mówiąc wprost się wypiął. Chociaż może też nie powinna - Polska, Hiszpania jakoś mi się nie kojarzą ze wzorowymi standardami obsługi konsumenta @uk - chciałbyś . Wsadziłem starą korbę jeszcze w październiku i kręcę, chociaż teraz pod dachem. Tak mnie ta nasza rozmowa natchnęła, że trochę pogrzebałem i tadaaam http://www.velotechservices.co.uk/shop/vclose2.asp?prd=113835&cat=7386000657 Aż się postukałem długopisem w czoło, że czekałem jak ten słup zamiast wziąć sprawy w swoje ręce. Ok, już nic nie mówię, bo jeszcze odpiszą, że nie mają, bo cykl produkcyjny itp. itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kejsaj Napisano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 czyli skończyło się kupnem na własną rękę, czy w końcu Ci załatwili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 Na własną rękę. Dzisiaj dojechała paczka, więc jtm w skowronkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 No to zdrowo przy..solili z czasem oczekiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 Nasz dystry nadal ściąga nakrętkę BTW No i cool, niech se ściąga, zobaczymy ile lat mu jeszcze zejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Witam Ja mam pytanie odnośnie wkładu suportu do tej korby. Po pierwsze czy był w zestawie(ile kosztowal jak nie był)? Czy ten suport to coś podobnego to hollowtech II(24mm) tylko z wewnętrzną średnicą łożysk 30mm? Albo i naczej czy oś korby ma średnice 30mm? Też jestem zainteresowany kupnem tej korby ale niestety nie mam nidzie w pobliżu dystrybutora tej firmy i pewnie o jeszcze parę rzeczy zapytam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalbike Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 ...pytanie odnośnie wkładu suportu do tej korby. Po pierwsze czy był w zestawie(ile kosztowal jak nie był)? Czy ten suport to coś podobnego to hollowtech II(24mm) tylko z wewnętrzną średnicą łożysk 30mm? Albo i naczej czy oś korby ma średnice 30mm? kolo zapoznaj się z postem nr 9. Temat nie jest długi przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Temat oczywiście czytałem, ale czytałem też, że ta korba jest w nowym standardzie BSA30 i stąd moje pytanie. Tu jest to fajnie opisane. Chociaż teraz zobaczyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz..że przy nazwie korby w tym nowym standardzie jest " + "... tu jest link w którym jest to fajnie opisane http://www.velonews.pl/sprzet/1857-bsa30-standard-idealny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi