Skocz do zawartości

[rama] Full do 1500


MonoVan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

kwestię rozmiaru pomijamy :) właśnie chodzi o tą wytrzymałość, jak wspominałem jeżdżę amatorsko ale kocham czuć wolność gdy pedałuje i niczego się nie obawiać.

Napisano

na ramę mam maxXXX 1500 damper wliczony w koszta

 

może inaczej, co polecacie do tych 1500zł ?

 

pytanko całkowicie poza tematem czy do nowego dampera muszę kupować specjalne tulejki ?

Napisano

Samą ramę? w którym decathlonie?

 

Do autora tematu: troszkę za mało informacji podałeś. Przedstawione ramy różnią się skokiem i ogólnie przeznaczeniem. Jaki widelec planujesz włożyć do ramy? Rama ma być bardziej do lasu czy bardziej w góry? Podjazdy/zjazdy? Czy będziesz na niej jeździł dłuższe dystanse (jak często?)? Pozycja na rowerze sportowa/pochylona czy bardziej wyprostowana?

Napisano

We wrocławskim, z tego co pamiętam oferowali ramę z damperem. Prawie byłem zdecydowany, ale nie mogłem uzyskać odpowiedzi na pytanie czy to duże łożysko w zawieszeniu jest standardowe, więc w końcu sobie odpuściłem.

 

P.S.To było ponad rok temu, więc trochę mogło się pozmieniać.

Napisano

widelec skok 120mm/100mm. zdecydowanie bardziej do lasu. max 2 razy w tygodniu dystanse rzędu 100km (weekend) na codzień małe traski po 30km. pozycja na rowerze sportowa/pochylona.

 

 

Co myślicie o tym poisonie? najbardziej mi się on jak dotąd podoba.

Napisano

Na allegro nie ma zbyt dużego wyboru ... Poison jest dość krótki, pozycja na nim jest odrobinę bardziej wyprostowana. Jest wiele tematów o nim - poczytaj i sam stwórz swoją opinię.

 

Jest jeszcze jedna alternatywa. Aktualnie na allegro jest Giant VT (chociaż trochę drogo, za 1100 można się zastanowić). Dość stary i mało popularny w PL model ale sam jeżdżę na takim. W wielu opiniach/testach pojawia się stwierdzenie, że ta rama w XC oferuje zbyt dużo z ramy enduro a w enduro zbyt dużo z ramy do XC. Jest czymś pośrednim i w pełni się z tym zgadzam. Początkowo używałem ją z bomberem o skoku 100mm i w takiej konfiguracji, z prostą kierownicą nie odczuwałem żadnej różnicy w geometrii w porównaniu do Krossa A4. Geometria bardzo wyścigowa a jednak skok z tyłu to 5 lub 5.7" (odpowiednio 12,7cm i 14,5cm). Skoku nie jest za dużo, rama prowadzi się bardzo dobrze, bardzo dobrze pracuje, nie buja. W ustawieniu 5" jest idealna do okolicznych lasów lub na dłuższe wyprawy. Wbrew pozorom niewielka zmiana na 5,7" dość mocno zmienia charakterystykę pracy, jest miększa i bardzo fajnie sprawuje się w górach. Obecnie używam jej z amortyzatorem o skoku 130mm a mimo to nadal świetnie sobie radzi na dłuższych trasach. Prawdopodobnie duży wpływ na działanie zawieszenia ma damper - swinger 3 way. Odpowiednie ustawienie platformy jest kluczem do sukcesu. Bez niej rama potrafi bujać. Minusem jest wygląd ;) Rama nie wygląda powalająco ale wynagradza to jej uniwersalność. Tak jak pisałem jeżeli chcesz może służyć jako trochę wyrośnięte XC lub (tak jak w moim wypadku) łagodniejsze enduro ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...