Skocz do zawartości

[Łańcuch] poluzowany


voicecrasher3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam następujący problem. Łańcuch który kiedyś był dopasowany w sam raz teraz nagle zrobił się jakiś długi i to do takiego stopnia, że tylne koło jest przykręcone najgłębiej na haku w ramie i łańcuch dalej lata w tę i we w tę. Kiedyś wystarczyło dokręcić w połowie haków i łańcuch był odpowiednio napięty. Postanowiłem więc kupić nowy łańcuch o tej samej liczbie ogniw, ale problem nie został rozwiązany bo dalej jest luźny. Problem jest na tyle poważny i denerwujący bo łańcuch spada czasami po przejechaniu kilkuset metrów a i też czasami po kilku obrotach korbą i to w najbardziej nieprzewidywalnym momencie. Łańcuch najczęściej spada w tylnym kole do wewnątrz czyli pomiędzy szprychy a zębatkę.

Za pomoc z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Napisano

Zębatki są w dobrym stanie, łańcuch dobrze się zazębia z zębatkami (nie ma żadnych szczelin, przerw, wszystko jest dopasowane do siebie), ale z tym skróceniem łańcucha to spróbuje zrobić. Tylko ciągle mnie ciekawi dlaczego nowy łańcuch też jest taki luźny jak zużyty stary łańcuch. Gdzieś pewnie zmniejszyła się odległość między korbą a tylnym kołem i pewnie stąd takie luzy.

Napisano

Raczej nie jest możliwe aby tylne widełki Ci się skróciły bo to oznaczałoby poważne uszkodzenie ramy. Koło masz mocowane na śrubę czy na zacisk?

Napisano
Postanowiłem więc kupić nowy łańcuch o tej samej liczbie ogniw, ale problem nie został rozwiązany bo dalej jest luźny

Nowy łańcuch zawsze trzeba dostosować do ramy jaką posiadamy, standardowo każdy ma 114 ogniw i będzie zwisał na większości rowerów. Zrzucasz biegi na 1 z przodu i 9 z tyłu i ustawiasz napięcie łańcucha, tak aby wózek przerzutki był delikatnie wyciągnięty ale nie za mocno, wtedy skracasz łańcuch o tyle ogniw ile ci potrzeba-sądzę że tutaj tkwi twój problem.

 

Łańcuch najczęściej spada w tylnym kole do wewnątrz czyli pomiędzy szprychy a zębatkę.

Aby się tego pozbyć dokręć śrubę L na przerzutce - to zlikwiduje wychylenie wózka i spowoduje zaprzestanie wyrzucania łańcucha za kasetę.

Napisano

Nowy łańcuch zawsze trzeba dostosować do ramy jaką posiadamy, standardowo każdy ma 114 ogniw i będzie zwisał na większości rowerów. Zrzucasz biegi na 1 z przodu i 9 z tyłu i ustawiasz napięcie łańcucha, tak aby wózek przerzutki był delikatnie wyciągnięty ale nie za mocno, wtedy skracasz łańcuch o tyle ogniw ile ci potrzeba-sądzę że tutaj tkwi twój problem.

 

 

Aby się tego pozbyć dokręć śrubę L na przerzutce - to zlikwiduje wychylenie wózka i spowoduje zaprzestanie wyrzucania łańcucha za kasetę.

Zwróć uwagę, że w tym rowerze najprawdopodobniej nie ma przerzutek :) Więc nie co tak regulować, poza tym to nie jest też najlepszy sposób dopasowywania długości łańcucha do napędu. Bo ustawia się z przodu największą koronkę, z tyłu najmniejszą, a wózek przerzutki musi być pod kątek prostym w stosunku do podłoża.

Napisano

Tak właśnie, ten rower nie posiada przerzutek zewnętrznych, tylko ma wewnętrzne ale to tak jakby ich nie było. Ale chyba najprawdopodobniej chyba będzie wygięta rama.

Napisano

d5cbeed5edad9623mm.jpg3b56aac5bfb2947cmm.jpg85cf6b13caedb6fcmm.jpgcc6a720d8c370cc5mm.jpg

 

Przy okazji zauważyłem że ten łańcuch coś krzywo idzie, tak jakby lekko po łuku (widać to na ostatnich zdjęciach). Czy powinien prawidłowo być taki wygięty?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...