migajek Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Jeżdżę na Krosie Levelu A4 2009, mam fabryczne Auriga Comp, teoretycznie dobrze wyregulowane [tarcza nie bije, prześwity po obu stronach raczej identyczne]. Problemem jest to, że przy rozpedzaniu roweru po nawierzchni asfaltowej albo po kostce, przy przedziale prędkości 25km/h do 40km/h któraś tarcza zaczyna dzwonić... z głośnością porównywalną jak w ostrym złożeniu w zakręcie. Parę spostrzeżeń: gdy problem "zaczyna się", występuje tylko przy naciskaniu prawego pedała, dopiero chwilę poźniej (wraz ze wzrostem prędkości) dzwoni już cały czas problem nie występuje gdy rozpędzam się na stojąco problem występuje tylko, gdy łańcuch jest z przodu na 3 biegu (tylne położenie nie ma żadnego wpływu) dociągając do końca manetkę przerzutki (tak jakby w kierunku wyższego biegu) dźwięk nieco cichnie (co jest bardzo dziwne, bo przy całym obrocie jest prześwit po obu stronach łańcucha) ... przedne koło jest minimalnie scentrowane Jakieś pomysły gdzie i od czego zacząć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 wiec zacznijmy od tarcz, jesli masz oryginalne, to jak najszybciej je wymien. Te tarcze to pomylka. Polecam jakies shimano (cenowo nie zabijaja, a naprawde przyzwoite) zlwaszcza nowe XT (jest tez na 6 śrub) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 co ma dac wymiana tarcz ? sam uzytkuje te hample i chetnie sie dowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Pomyślałem o oponie wpadającej w wibracje (charakterystyczne przy tych prędkościach dla opon z "rzadkim" bieżnikiem), ale Twoje informacje trochę się z tym kłócą. A może jest to jedna z wielu przyczyn (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września 2010 Sprawdź dla pewności czy to łańcuch podczas przyspieszania nie ociera o prowadnicę przedniej przerzutki na 3. Wiem, że to może trochę bezsensowne, ale dźwięk może być podobny. Jeśli to nie to to stawiałbym na małą sztywność tarcz lub wpadanie w wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 Jeśli to nie to to stawiałbym na małą sztywność tarcz lub wpadanie w wibracje. Z Twojego posta wnioskuje, że tarcza jest na tyle elastyczna, że wywija się na boki podczas jazdy - nieźle... "z głośnością porównywalną jak w ostrym złożeniu w zakręcie" W zakręcie również dzwonią? A może sprawdź dokręcenie zacisku (głupie, ale możliwe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 Z Twojego posta wnioskuje, że tarcza jest na tyle elastyczna, że wywija się na boki podczas jazdy - nieźle... "z głośnością porównywalną jak w ostrym złożeniu w zakręcie" W zakręcie również dzwonią? A może sprawdź dokręcenie zacisku (głupie, ale możliwe). Załóż tarczę Avida G2 to się przekonasz. Wywija się jak chce, co hamowanie bije gdzie indziej Nie do wyprostowania ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migajek Napisano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2010 W zakręcie również dzwonią? A może sprawdź dokręcenie zacisku (głupie, ale możliwe). dzwonią. Zaciski na bank dokręcone, zresztą od czasu powstania problemu parokrotnie zmieniałem ich ustawienie w nadziei na rozwiązanie problemu. Domyślam się że jest tu raczej łańcuch przyczyn, zacznę pewnie od wymiany opon bo i tak niedługo będzie na to pora ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.