Skocz do zawartości

[2000-2400zł] Rower XC; Cube, Kross


Kolgejt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Szukam roweru do XC. Musi on być wytrzymały, bo mam zamiar dość ostro szarżować po dość wyboistym lesie, ale też spokojna jazda po asfaltowych drogach, po górach w ogóle nie jeżdżę. Podoba mi się Kross Level A6 Disc, bardzo polecany na tym forum. Rower kupuję w przyszłym miesiącu i przeglądam jeszcze oferty innych firm. W oko wpadły mi Cube'y, a dokładnie modele Acid i Attention, szczególnie ten pierwszy. Bardziej mi odpowiada geometria tych Cube'ów, a amor też jest niczego sobie. O reszty częściach nie mam zdania i tutaj potrzebuję waszej pomocy. Mam 170cm i 50kg, zależałoby mi na hamulcach hydraulicznych i nie wygórowanej cenie.

Napisano

Bardzo fajny rower, szczególnie amor, ale odrzucają hamulce. Tylko, że chciałbym mieć możliwość zobaczenia tego roweru w realu. A poza tym waga dla mnie nie jest taka ważna, bardziej zależy mi na wytrzymałości. I ten rower waży 11,3 kilo rzeczywiście.

Napisano

Odświeżam temat z powodu nowej kolekcji Krossa 2011. Otóż dosyć mocno zmienił się model A6 Disc. Tutaj linki: 2011 http://www.kross.pl/rower/130-LEVEL_A6_DISC.html 2010 http://www.kross.pl/rower/23-Level_A6_Disc.html . Tutaj pytanie. Czy zmiany osprzętu czynią A6 2011 rowerem lepszym czy gorszym w stosunku do poprzedniego rocznika? W szczególności chodzi mi o amor na moją wagę 50kg. Czy warto do niego dopłacać?

Napisano

jak co roku kolejny model ma coraz słabszy osprzęt

na -minus:

Amortyzator - dwie klasy niżej

Przerzutka przód - klasa niżej

Manetki - klasa niżej

Korba - trzy klasy niżej

 

na +plus:

hamulce - klasę wyższe

 

co do piast i kasety się nie wypowiadam

 

podsumowując gorzej a drożej

 

o kierownicy i wsporniku już nie wspomnę zamiast truvativa złoom

Napisano

Z tego co pamiętam to Kross A6 z 2008 miał chyba Torę, a to już coś. Jeśli tak mówicie to nie ma się co wpychać w 2011.

 

EDIT: A teraz się tak zastanawiam. To dlaczego ten rower kosztuje 300zł więcej. Czyżby Kross schodził na psy :P

Napisano

Witam jestem tu pierwszy raz i mam putanie kupiłem sobie tarczówki niespełna 3 dni temu - Tektro mechaniczne są jeszcze na dotarciu i tylni hamulec( klocek) trze mi o tarczę dość mocno wiem i przepraszam ze nie w tym temacie piszę ale potrzebuję szybkiej pomocy. Co mam zrobić? Jak to wyregulować proszę o pomoc !!! z góry dziękują Pozdrawiam

Napisano

Witam jestem tu pierwszy raz i mam putanie kupiłem sobie tarczówki niespełna 3 dni temu - Tektro mechaniczne są jeszcze na dotarciu i tylni hamulec( klocek) trze mi o tarczę dość mocno wiem i przepraszam ze nie w tym temacie piszę ale potrzebuję szybkiej pomocy. Co mam zrobić? Jak to wyregulować proszę o pomoc !!! z góry dziękują Pozdrawiam

 

 

poszukaj na forum przyczyn może być kilka

Napisano

Wiem patrzyłem wim także że na razie mało hamowałem tylko zstanawia mnie to że przód ma tarcze 180 chodzi super nie ociera na pewno nie mam krzywej tarczy jak byś mógł napisz mi proszę jak oddalić lub przyblizyć kloci do i od siebie z góry dziękuję!

Napisano

No, a tak właściwie to nadal szukam roweru. Przydałoby się więcej propozycji. Bo w sumie na razie biorę pod uwagę Kross'a A6 DISC, Cube ACID albo ten MBike, ale ten MBike jest najmniej na 17", i w dodatku nie wiem jak to dokładnie będzie wyglądać, bo tego Mbikea nie mam gdzie obczaić. W sumie od komunii jeżdżę na, tak mi się wydaje, czymś słabym, możliwe że makrokeszu (ma ponad 6 lat, ale wtedy kosztował więcej niż 500zł, chociaż wygląd ma dość makrokeszowy, czyli amortyzator na przód i dość kosmiczna rama. Dla zaciekawionych mogę zrobić zdjęcia. Na ramie widnieją napisy HORIZONTAL i Strong) na 18,5 (jeżdżę na nim od 2 lat) i przez to bardzo niewygodnie mi się żyje na rowerze.

Napisano

A ja odradzę Tobie Krossa. Kumpel pracował w serwisie i składał właśnie Krossy. Mówił, że każda rama mimo, że ten sam model to miała inną geometrię. Kross nie robi dobrych ram. Poszukaj w Meridzie albo Garrym. Merida Matts TFS 400-D

Napisano

Aż tak bardzo mi nie przeszkadza różnica geometrii. Poza tym nie wszystkie ramy muszą być inne. Teraz coraz bardziej podoba mi się ten MBike tylko, że nie mam gdzie go sprawdzić. Zna ktoś może jakiś sklep w Poznaniu z nimi?

Napisano

Znalazłem trzy kolejne rowery. Nie są może one do typowego XC, ale wyglądają na dosyć solidne. Merida Matts TFS Trail 700-D i ten bardziej pod FR mi się wydaje Romet Mosquito 2 i podoba mi się Romet Jolene 2, tylko w nim nie wiem jak z napędem i z tą wagą. Dosyć ciężki jest. No i w rowerze wymagam raczej tarczówek, dlatego na tego MBikea coraz gorzej patrzę.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No, bardzo fajny rower, tylko chciałbym się zapytać ile może ~ważyć ten rower. A jakby co to budżet się nieco powiększył ~2800zł.

Teraz najlepszym wyborem dla mnie mi się wydaje byłaby któraś z tych Meridek http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-tfs-trail-700-d-2010.html http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-tfs-xc-700-d-2010.html i Cube Acid. Pozdrawiam.

Napisano

Coz GT najlzejszy nie jest wazy pod 14kg w Twoim rozmiarze pewnie kolo 13. Obie meridki bardzo dobre co do cube acid, to wolalbym wybrac meride ktoras z nich (ja chyba bralbym ta pierwsza:) Jeszcze troszke zwiekszysz budzet (dosc szybko rosnie) i zaczniesz ogladac meridy FLX carbonowe:)

Napisano

No bo w sumie sobie uświadomiłem sobie, że rowery z powietrznym amorem i tarczami zaczynają się od 2500zł. Wyjątkiem jest Acid, który bardzo mnie urzekł no i geometria <3. I jeszcze na koniec nasuwa się prośba o porównanie RST First Air i Raidona, bo w sumie z osprzętu tylko tym się różnią te dwie Meridy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...