Skocz do zawartości

[Rower] Składany full


Wafel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zamarzył mi się FULL :P To tylko luźna propozycja, ale nie wykluczone że zostanie wprowadzona w życie.

Jednak chciałbym najpierw wiedzieć, czy części do siebie pasują i czy to jest wg. Was opłacalne.

 

 

SPECYFIKACJA:

- Rama: Kellys Wandal 19,5",

- Damper: Suntour Raidon DA 165mm,

- Amortyzator przedni: Suntour XCR-LO 100mm,

- Koła: MACH1 EXE,

- Opony: Kenda Karma 2.0,

- Dętki: Kenda Super Lite,

- Kierownica: Truvativ Stylo SL Riser Bar,

- Mostek: Truvativ 3D Forged XR,

- Korba: Shimano Alivio FC-M411,

- Pedały: jakieśtam...,

- Łańcuch: Shimano CN-HG40,

- Kaseta: SRAM PG-830,

- Przerzutka przednia: Shimano Alivio FD-M413,

- Przerzutka tylna: SRAM X-7,

- Manetki (gripy): SRAM MRX 3x8 speed,

- Hamulce: Tektro Auriga Comp 203mm/160mm.

 

Koszt wszystkiego zamknąłby się w okolicach 2300zł, razem z przesyłkami.

Jestem otwarty na wszystkie propozycje zmian w osprzęcie i proszę o opinie.

Napisano

zastrzezenia mam do przedniego amora

 

po co ci full co zamiast amora ma kawal kowadla ?

 

miekka korba alivio to chyba tez sredni pomysl

 

mysle ze musialbys dolozyc do 3000zl zeby cos fajnego powstalo

Napisano

Masz na myśli XCR'a (kowadło)? No coż... właśnie kasa jest tu największym problemem, więc jest jak jest. Ale jeśli znasz coś co będzie niewiele droższe, a sporo lepsze to pisz :)

A czy napęd jest kompatybilny? I czy w ogóle tarcza 203mm wejdzie pod jakiś amortyzator 100mm?

Napisano

mozesz epicona lub raidona

 

tarcza 203mm to przerost formy nad trescia

 

180mm spokojnie da rade

 

pomijam juz ze do xcra nie mozesz zalozyc takiej duzej tarczy bo zlapie luzy...

Napisano

Lepiej poniewaz - el norte 350zl

a ten twoj kellys + damper to ok. 700zl

Ale ja osobiscie polecilbym rame no sain urion - 400zl. Zostaje "nadprogramowo" 300zl.

Z nich wykorzystujemy 134zl i dokladamy zamiast XCR do tego http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-lo-air-pod-tarcz-czarny-i1215092362.html

Jeszcze zostaje ok. 150zl. Zamiast korby alivio bierzesz deore na hollowtech'u dokladajac 100zl http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-170mm-czarna-xtrabike-i1218648742.html

I jeszcze kilka slow - niewiem czy lubisz gripshifty, ale te sa naprawde kiepski. W tej cenie proponowalbym zwykle triggery. A i radzilbym wybrac lancuch sram'a. Osobiscie mam zla opinie na temat lancuchow shimano, pozatym bedzie lepiej wspolpracoal z ogolnym napedem sram'a.

 

Edit. Zapomnialem na temat hampli :) Wiec tak jezeli jezdzisz XC to po pierwsze tarcze max 160 tyl, 180 przod, a po drugie wydaje mi sie ze dobre mechaniki byly by lepsze np. http://allegro.pl/hamulec-tylny-tarczowy-accent-freezer-xc-6-i1219367501.html lub http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-avid-bb5-203-180-160-przod-i1210390387.html tansze a niewydaje mi sie zeby hydrauliki musialy tu byc jeszcze najtanszy model.

Napisano

Manetki MRX pracują w systemie 2:1, a przerzutka X-7 w systemie 1:1. Nie będzie to działać jak należy :)

Podobnie jest z kierą, która ma średnicę mocowania 25,4 mm, a mostek ma obejmę 31,8.

 

Co do ramy - zgadzam się z przedmówcami. Po części :) Jednak zamiast oklepanej już ramy Accent poszukałbym na allegro GT Avalanche (będzie koło 500 PLN) albo Birsię RS (najtaniej widziałem za 300 PLN).

Napisano

Panowie, ktoś chce latać a wy i tak twierdzicie że niech lepiej skuterem jeździ :)

 

rama plus amortyzator = 700 zł. wg mnie nie jest to zły pomysł za te pieniądze. jeździłem na dwóch teoretycznie "syfach" i mimo że nie były szczytem techniki ani wykonania pozwalały cieszyć się jazdą fullem.

 

kolejny w miarę sensowny produkt za znośne pieniądze (mowa o nowej ramie) to poison, jednak wtedy trzeba powyższą sumę podwoić (korzystając z różniastych promocji jakie np robi bike arena, dystrybutor poisona).

ludziska przyzwyczaiły się do wymyślnych zawieszeń i cudów jakich dziś można z amortyzacją doświadczyć, jednak system zawieszenia jaki ma ta rama przez wiele lat był popularny lubiany i dobrze oceniany. do dziś ma wzięcie, kellys ominął dzięki niemu problemy patentowe.

teraz rama jest wyprzedawana, bo kellys wprowadził zupełnie nową linię produktów.

Napisano

ja bym poszukał czegoś używanego na alledrogo ale..., renowacja używanej ramy to też koszty, łożska, serwis dampera itd itd,

może i ten kellys to nie najgorszy pomysł na początek, zawsze to jakieś doświadczenie,

Napisano

Poisony bywają za 1000 na Alledrogo, pod wzgledem konstrukcji robią na mnie lepsze wrażenie - na jednym spotkaniu znajomy przyjechał takim kellysem i szczerze powiedziawszy cieniutkie toto i delikatne.

Ew. używana/nowa prywatnie rama od jakiejś Kony czy innego producenta.

Napisano

Dokładnie, czepiacie się. Wg mnie podany Kellys to całkiem ciekawa propozycja. Autor tematu pewnie nie będzie go zajeżdżał więc powinien wytrzymać długo i dać odpowiednią przyjemność z jazdy.

 

Wafel: Niestety możesz mieć problemy ze zmieszczeniem się w 2300zł. Nie uwzgledniłeś m.in. suportu, sterów, gripów, pancerzy, zacisku podsiodłowego, sztycy, siodełka. Ponadto:

 

- Nie warto inwestować w hydrauliki tektro - lepiej kupić najtańsze shimano lub jakieś mechaniki. Albo używki, często można dostać fajny komplet w cenie do 300zł.

- Korbę kup z zębatkami 44/32/22 bo ta co podałeś jest do roweru trekkingowego. Pamiętaj, że potrzebujesz jeszcze suportu, którego koszt to zapewne min. 30zł. Rozważyłbym dołożenie 70zł i kupienie tegorocznej deorki z zintegrowanym suportem.

- Kasetę możesz znaleźć taniej, zastanów się jednak nad 9cioma przełożeniami. Różnica w cenie niewielka lub żadna a system trochę bardziej rozwojowy (łańcuch też możesz kupić za 25zł - kmc z9000, nie jest taki zły).

- te manetki co podałeś nie będą współpracować z przerzutkami. Poszukaj używek na allegro.

- zamiast tylnej przerzutki Srama weź tegoroczną deorkę, jest tańsza o około 50zł

- amortyzator ... no cóż szału nie ma. Warto poszukać chocby używanego darta.

 

Nie wiem ile to wszystko wyjdzie po zsumowaniu niemniej wątpię, że za podobne pieniądze kupiłbyś coś dużo lepszego.

Napisano

Może po prostu poszukaj gotowego Gianta yukon'a FX3 08' - 09' w 2010 już ich nie ma, cena koło 2k zł poczytaj w dziale testów o nim, sporo pozytywnych opinii.

Napisano

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Czytając wszystkie Wasze odpowiedzi chyba odpuszczę sobie składanie fulla i w ogóle składanie roweru... Zwyczajnie nie mam tyle pieniędzy, żeby złożyć coś sensownego i również moja wiedza jeszcze nie jest dość duża, żeby złożyć taki rower który będzie jeździł :icon_wink: Chyba lepiej w moim przypadku będzie kupić A2 XT/A4 i rozwijać go w miarę przypływu kasy, a przygodę z fullem na dzień dzisiejszy sobie odpuścić.

Napisano

A może by kupić to http://allegro.pl/specialized-xc-pro-fsr-fox-triad-i1223377476.html i za resztę pieniędzy jakiegoś używanego levela np tego http://allegro.pl/rower-kross-level-a6-2008-stan-idealny-jak-nowy-i1215651320.html, i po sprzedaniu ramy, kół i hamulców kupić te czesci:

hamulec przód i tył (różnice tylko w adapterach, możesz spróbować jeden zamienic w np. rowerowym) http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-avid-bb5-203-180-160-przod-i1210390387.html

Koła: http://allegro.pl/kola-26-joytech-pod-tarcze-lub-v-brakee-mach-i1210390393.html

Według mnie warto, przy dobrej cenie krossa wyjdzie mniej niz 2300 zł

Napisano

Dobra, zdecydowałem się na pewno na rower gotowy. Z nowych to tylko wszystkim znany i lubiany Level A2 XT 2009. Ale znalazłem też używaną Konę Caldera za podobne pieniądze. W kwestii napędu wypada ciut lepiej od Krossa, ale nic nie wiem o hamulcach i amortyzatorze. No i jednak jest używana... Co możecie powiedzieć o tym rowerze?

Napisano

Witam!ja z pytaniem w tym samym temacie może tylko inny przedział cenowy.Mam rower trek 6700 z 2006 roku,z pierwotnego roweru pozostała rama ,koła ,napęd i siodełko.Pomimo ,że rama spisuje się i jest bardo lekka zachorowałem na fula.Całą przebudowę rozpocząłem już w zeszłym roku ,wymieniłem mianowicie hamulce na tarczówki avid juicy 5,co wiazało się z wymianą piast i zapleceniem kół od nowa,potem okazyjnie kupiłem amor RS Reba Team 115 mm skoku( poprzedni to RS pilot).Aby full był fullem muszę zakupić teraz ramkę .Naoglądałem się już sporo i mam taki oto dylemat

czy tańszą powiedzmy ok 1800 zł plus tłumik 500 - 700 zł i to pozwoliło by jeszcze na wymianę korby na np XT,lub droższą z tłumikiem w cenie ok 3000-3500 zł bo to jest górna granica finansowa.Z droższych rowerków oglądałem ramy Gianta z seri Trance podobno bardzo leciutkie ,z tańszych Cube ale z tą marką nie mam doświadczeń .Czy w przypadku Gianta nie przepłacam za logo,czy spora różnica cenowa jest odzwierciedleniem w tym wypadku jakości.Dodam,że porównuję ramy z tym samym modelem tłumika

Napisano

Rozumiem, że szukasz ramy o skoku 100mm ?

Nie wiem o którym modelu Cube'a mówisz ale zapewne o AMS lub XMS. Te modele mają zawieszenie cztero-zawiasowe z ogniwem Horsta czyli technologicznie starsze od Maestro Giant'a. Dlatego cena Gianta jest wyższa - płacisz nie tylko za markę ale również za świetne zawieszenie. Musisz zwrócić również uwagę na przeznaczenie poszczególnych modeli. Cube jest ramą bardziej racingową, Trance to XC ogólnego przeznaczenia. W ofercie Gianta ramą do ścigania jest model Anthem.

Jako alternatywę poleciłbym Ci również rozważenie tego modelu Viper Nitro. Ludzie sobie chwalą, chociaż model jest stosunkowo nowy na rynku. Osobiście stawiałbym go wyżej niż Cube'y, nad Giantem musiałbym się zastanowić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...