Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Wymiana na własną rękę


endrju771

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przesiadłem się właśnie z v-ek na tarcze. Heble dorwałem okazyjnie, są to Shimano M486. Do tego tarcze SM-RT62 Centerlock. Dziś je zamontowałem, no i mam takie dwa problemy. Przednie koło nie kręci się wcale, a tylne szoruje o tarcze. Może wiecie jak te heble wyregulować i w ogóle? Ja pierwszy raz mam z tym do czynienia. Jeśli już, to wytłumaczcie mi to łopatologicznie, będę wdzięczny za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki są tak blisko siebie, że tarcza nie wchodzi, tak? Wyjmij koło/tarcze z zacisku i wsadzając np. płaski śrubokręt pomiędzy klocki rozepchaj je. Pamiętaj aby nie zaciskać klamki hamulca, jeżeli tarczy nie ma w zacisku (wtedy właśnie tłoczki się wysuną i efekt będzie taki jak napisałeś).

 

Regulacja hampli:

Luzujesz lekko śruby mocujące zacisk, naciskasz klamkę hamulca, ciągle trzymając klamkę hamulca dokręcasz te 2 śruby. Koniec - wyregulowane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki są tak blisko siebie, że tarcza nie wchodzi, tak? Wyjmij koło/tarcze z zacisku i wsadzając np. płaski śrubokręt pomiędzy klocki rozepchaj je. Pamiętaj aby nie zaciskać klamki hamulca, jeżeli tarczy nie ma w zacisku (wtedy właśnie tłoczki się wysuną i efekt będzie taki jak napisałeś).

 

Regulacja hampli:

Luzujesz lekko śruby mocujące zacisk, naciskasz klamkę hamulca, ciągle trzymając klamkę hamulca dokręcasz te 2 śruby. Koniec - wyregulowane :P

 

Nie nie, tarcza normalnie wchodzi, ale klocki szorują. Przedni adapter jest za szeroki, właśnie zauważyłem, że jest już porysowany, dlatego koło nie kręci. W takim stanie go już nie zwrócę, jedyna opcja to szlifować.

 

 

Dziękuję bardzo wszystkim za rady, zaraz pójdę się jeszcze z tym mocować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut szorowania o podłogę i zrobiłem taki luz, że by druga tarcza się zmieściła :) Wiem czemu dodatkowo blokowało mi się przednie koło. Śruby były za długie, musiałem dać krótsze i pomogło. Tylko dalej mam mały problem. Na odkręconym zacisku przód kręci się elegancko, jak dokręcę śruby, to zaczyna mi klekotać, już nie mam siły. Tylny zrobiony elegancko, nie szoruje ani nic, ale ten nieszczęsny przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi post pod postem, ale chciałbym się podzielić z wami moim odkryciem co było problemem. Zeszlifowałem adapter, zeszlifowałem zacisk, a przyczyną była za duża śrubka, główka zahaczała o tarczę. Dałem tylko podkładkę i jest w porządku, wszystko pracuje elegancko, zastrzeżeń brak. Dziękuję wszystkim jeszcze raz za porady, bez Was pewnie do teraz się z tym męczył i nie wiedział jak wyeliminować szorowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...