Skocz do zawartości

[Rower] Jaki rower na dalekie wyprawy?


ryba5374

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Do tej pory jeździłem na góralu Maxim highlander 301, rower nie jest dobry i już nie spełnia moich oczekiwań. Do tej pory jeździłem na bliskie trasy typu 30km w jedną stronę. Teraz chciałbym jeździć na dalsze wyprawy tj. 60-80km w jedną stronę. Głównie jeżdżę asfaltem, ale zdarza się że czasami w jadę w "lekki" teren. Zamierzam kupić rower taki do ok. 2000zł i zastanawiam się nad

 

http://www.kross.pl/rower/82-Crow_Rubble.html

 

Nie wiem czy lepszy jest góral czy cross?

Co radzicie dla mnie jaki rower? Dajcie wasze propozycje...

 

Pozdrawiam

Napisano

To jeszcze nie są dalekie wyprawy - nie piszę tego ze złośliwością - chodzi o to, że spodziewałem się tematu roweru trekkingowego. Jak w znaczącej większości asfalt, a teren tylko lekki to cross. Ewentualnie z jakimiś ciut bardziej terenowymi oponami.

 

Proponowany przez Ciebie Kross jest bardzo fajnym rowerkiem za tą kasę, a tym bardziej jeśli możesz go mieć za równe 2000.

Napisano

Mam takie pytanko jeszcze

 

Lepsze są hamulce hydrauliczne czy V-brake?

 

Znalazłem fajny lekki bardzo rower tyle, że tam są V-brake, a w krossie który wcześniej podałem są hamulce hydrauliczne ale znowu waży 15 kg ;/

 

CROSSER RX - super lekki rowerek co o nim sądzicie?

Napisano

Te rowery są bardziej zaawansowane i na dalekie podróże. Ja bym chciał zaczynać od jednodniowych wycieczek ale dalszych niż do tej pory. Te rowery co mi podałeś:

 

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=107&id=957

 

są to rowery trekkingowe, a ja chciałbym coś z crossa pół trekkinga pół górala.

 

 

Ten http://www.unibike.pl/xenon.html Xenon jest świetny tylko jest jeden problem, gdyż ja nie na widzę hamulców tarczowych. Na początku dobrze chodzą a potem słabo hamują wiem to bo mój brat ma, wolę v-brake'i

 

 

Mam teraz więcej rowerów na oku i większy problem bo nie wiem, który wybrać:

 

http://www.unibike.pl/zethos.html

 

http://www.kross.pl/rower/82-Crow_Rubble.html - ten mi się bardzo podoba ale ciężki jest;/

 

http://rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=7&gr=61&id=404

 

http://www.starsport.com.pl/rower-mbike-crosser-model-2010-p-442.html?osCsid=9a132a1bd73fb15745e534837d838669 - niska waga :icon_lol:

 

http://allegro.pl/kellys-neos-dobry-rower-cross-tanio-lublin-i1215233629.html

 

http://www.bike-on.pl/product.php?id=18947&id_categories=133&namek=Author_Zenith___2010

 

 

Doradźcie, które na pewno odpadają, a które mają dobry osprzęt. Podpowiedzcie, który rower jest dobry ze względu na osprzęt i nie tylko :confused:

Napisano

Xenon jest świetny tylko jest jeden problem, gdyż ja nie na widzę hamulców tarczowych. Na początku dobrze chodzą a potem słabo hamują wiem to bo mój brat ma, wolę v-brake'i

 

Kolego co Ty za głupoty wypisujesz? Jak twój brat ma kłopoty z hamulcami tarczowymi to może układ jest zapowietrzony, albo jest coś nie tak z ustawieniem klocków lub po prostu są już na wykończeniu. No chyba, że ma jakies hamulce ''no name'', robione w głębokich Chinach. Nie ma nic mocniejszego niż układ hydrauliczny.

 

W wagę MBIKE nie wierzę. Cross w tej cenie i z amortyzowaną sztycą musi ważyć więcej.

Napisano

Moim zdaniem :

Kross Rubble odpada - waga , nietypowe hamulce , amor

Kellys - trochę słabszy osprzęt od reszty , nie kupił bym roweru na allegro

Mbike - wymieszany napęd(różne grupy,różni producenci),piasty?,waga dotyczy pewnie najmniejszego rozmiaru i jak widac bez pedałów ,rower z linku to 22,5" - b.duży

Author - nie potrafię ocenić korb , przedniej przerzutki, piast , amora.To nie sa powszechnie stosowane komponenty .Authory które znałem (ok 2005r)

były sensownie złożone ale miały mało sztywne ramy .

Unibiki - jesli nie zależy ci na tarczówkach weź Zethosa . Ma co prawda troche słabsze przerzutki niż Xsenon ale w praktyce nie ma to znaczenia .

Główne części roweru są takie same . I to są dobre części !

Merida - osprzet jak w unibikach i najbardziej markowa rama w tym zestawieniu .

Ja wybierał bym miedzy Zethosem a Meridą . Wybór zależał by nie od przerzutek ale od dopasowania rozmiaru . Do roweru trzeba sie przymierzyć , jesli ktoś ma duże doświadczenie może wystarczyć przeanalizowanie tabelki z geometrią - oba rowery mają takie .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...